Robin L Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 supert skal spare til skjørt å service jeg no er de listene på bunnen av døra jeg tenker på ja. de er jo sorte originalt, men mye finere i bilens farge synes jeg blir å kjøpe nytt sikkert ja. ikke så lett å skaffe brukt. har sett noe på ebay men.. Hehe, jeeepp Service, sender du bilen inn på verksted, eller tar du det selv? Hvor ofte bytter du olje på motor og girkassa? har faktisk ikke tatt noen service på min ennå. jeg kjøpte den i juni, og har kun kjørt 3500km med den hitill. nå står den inne og venter på våren gleder meg som en unge. tenkte å ta service på den før jeg tar den i bruk igjen. blir da tatt på gs, på bud. en times kjøretur unna meg. skal kanskje ta girkassa og. vil anbefale deg å sjekke boltene på oljepumpa. disse løstner på bmws v8. på 730n min hadde de løstnet, og da tikket bilen når den var kald. er fort gjort å sjekke også kan finne i diy om du ønsker. på 730n tok jeg servicene selv. der skiftet jeg olje hver 10.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 At boltene løsner, er det kun på v8 og ikke r6? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 har ikke hørt om det på sekserene nei, kun m60/62. fort gjort å sjekke heldigvis. trenger ny olje,filter, ny pakning, og litt locktite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 I see.. =D Når det kommer til pris så er det vanskelig å si.. Tenker du kun da på listene nederst på døra? De små tynne langs tuppen på døra og skjørtene? Da altså 4 små lister og 2 skjørt, burde ikke koste mer enn 2-4 lapper på et verksted.. Om de evnt er brukt og har skader ( steinsprut, sprekt opp ) så må man legge på füller og da blir det brått mer jobb.. En füller fanger kan du bruke en time på, en tilsvarene fanger ny som er grunna eller ren plast bruker du maks 5 min på å gjøre klar til lakk..Det med pris er så opp og ned fra verksted til verksted, der jeg jobber har vi 1300 kr i timen, vi tar feks 2340,- for en Nissan Quasqai bakfanger når den er ny og der er det ikke mye flater hvor det skal lakk.. MYE mindre enn hva et skjørt til E38'en skal ha.. Har en slik "takst bok" på jobben, kan sjekke imårra faktisk.. jeg satte på facelift skjørt og lister på min bil. schmiedmann var billigst på nett. men sparte 1000 kr ekstra på å handle alle delene hos BMW forhandler (brennes) istedefor hos schmiedmann. hos bmw fikk jeg 2 skjørt. 4 listet til hver side. og 4 pakknings lister som skal mellom skjørt og bil. (trengs 2 pr bil. men lå 2 for mye i pakka.) betalte rett over 2000 for lakk på alle deler i 303 cosmossvart metallic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 gratulerer med E38. dette har du drømt om lenge. husker du hadde veldig lyst på E38 den gangen du satt på i min. ser veldig ut som du har beyrn multi felgene ja. syns de passer greit til bilen. men som deu selv sier så er alpina det beste liker ikke de crome lyktene. men ellers er det en fin bil med bra motor. litt dynd et ikke er M62tüB44. men M62B44 funker veldig bra den også. skulle hatt en av de selv lykke til med diffen din. Tusen takk sjøbuse Ja, har drømt om bilen lenge, du huser vel hvor begeistret jeg var da jeg møtte deg på streetmeet'et på Regnbuen ved Langhus? Ble jo ikke mindre frelst når jeg satt på med deg heller, hehe Bruker disse felgene hvertfall en sommer om ikke fler, må tenke på å betale ned bilen litt ( typisk å kjøpe drømme bilen når man ikke har penger til det ) Alpina felger skal jeg ha på den en gang, før eller siden! Er som jeg sa tidligre ang. chrome-line greiene, aldri vært noe særlig glad i mye chrome, men når den orginalt er slik så synes jeg at jeg burde ta vare på den slik den er.. Evnt ting jeg kommer til å gjøre med bilen er å montere anlegg, senking, soting av vindur og kanskje 4-rørs eksos potter bak ( Eisenmann? =D ). Får se hva det blir til, først må jeg få fikset bilen forså bli godt kjent med den Henter diffen idag fra Halden, og får den kanskje montert om mekanikeren min føler seg pigg etter nyttårshelga.. ja. husker godt vi møttes. og hvor lysten du var på E38. eksos bak syns jeg gjør mye med bilen. liker best 4 runde. det hever bilen mange hakk bak syns jeg. greit bilen er chromeline og du vil ha den slik siden det er originalt. men det er bare plast rammen inne i lykta som har annen farge. enkel og billig sak og bytte om du blir lei det. kan jo bare ta vare på plastenn om du bytter den. så har du fortsatt orginal delene når den kanskje skal selges en gang. liker E38 med blanke og fine lister da. felgene dine holder nok mange sommere. var hos shariff og spørte etter alpina felger. det kunne de ikke få tak i. men de hadde noe som ligna. ble da tatt med ut på lageret og de viste meg like felgene dine i 22" de ville gå rett på bilen min sa de. men jeg hadde mine tvil pga de var så store. og jævlig breie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2011 supert skal spare til skjørt å service jeg no er de listene på bunnen av døra jeg tenker på ja. de er jo sorte originalt, men mye finere i bilens farge synes jeg blir å kjøpe nytt sikkert ja. ikke så lett å skaffe brukt. har sett noe på ebay men.. Hehe, jeeepp Service, sender du bilen inn på verksted, eller tar du det selv? Hvor ofte bytter du olje på motor og girkassa? har faktisk ikke tatt noen service på min ennå. jeg kjøpte den i juni, og har kun kjørt 3500km med den hitill. nå står den inne og venter på våren gleder meg som en unge. tenkte å ta service på den før jeg tar den i bruk igjen. blir da tatt på gs, på bud. en times kjøretur unna meg. skal kanskje ta girkassa og. vil anbefale deg å sjekke boltene på oljepumpa. disse løstner på bmws v8. på 730n min hadde de løstnet, og da tikket bilen når den var kald. er fort gjort å sjekke også kan finne i diy om du ønsker. på 730n tok jeg servicene selv. der skiftet jeg olje hver 10.000km. Ahh, daså.. Men ang. oljepumpe boltene.. Trodde dette kun var på M60 motoren, hvor dette problemet faktisk ble fikset da M62 kom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2011 I see.. =D Når det kommer til pris så er det vanskelig å si.. Tenker du kun da på listene nederst på døra? De små tynne langs tuppen på døra og skjørtene? Da altså 4 små lister og 2 skjørt, burde ikke koste mer enn 2-4 lapper på et verksted.. Om de evnt er brukt og har skader ( steinsprut, sprekt opp ) så må man legge på füller og da blir det brått mer jobb.. En füller fanger kan du bruke en time på, en tilsvarene fanger ny som er grunna eller ren plast bruker du maks 5 min på å gjøre klar til lakk..Det med pris er så opp og ned fra verksted til verksted, der jeg jobber har vi 1300 kr i timen, vi tar feks 2340,- for en Nissan Quasqai bakfanger når den er ny og der er det ikke mye flater hvor det skal lakk.. MYE mindre enn hva et skjørt til E38'en skal ha.. Har en slik "takst bok" på jobben, kan sjekke imårra faktisk.. jeg satte på facelift skjørt og lister på min bil. schmiedmann var billigst på nett. men sparte 1000 kr ekstra på å handle alle delene hos BMW forhandler (brennes) istedefor hos schmiedmann. hos bmw fikk jeg 2 skjørt. 4 listet til hver side. og 4 pakknings lister som skal mellom skjørt og bil. (trengs 2 pr bil. men lå 2 for mye i pakka.) betalte rett over 2000 for lakk på alle deler i 303 cosmossvart metallic. Det er ikke ille pris det nei.. Bare å slå til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2011 Har hatt et lite problem nå.. Igår så skreik bilen etter mer kjølevæske, helt uten vidre.. Merket da jeg parkerte at det dampet litt opp av motorommet, tenkte med en gang at topp-pakninga har gått.. Idag etter demontering av dekselet på motoren osv, så kom jeg frem til at det ser ut som om det er en lekasje på baksiden av motoren. Der det lekker ser ut som om det går inn i toppen eller blokka, sitter med 3 skruer og denne delen bærer på et måten en bru over til den andre siden også.. Det sitter 2 lufte skruer på toppen av denne delen.. Noen som har vært borti det at denne pakningen har ryket? http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... stem_pipe/ Pakning ( Nr.2 på bildet ) er det jeg tror som kan ha gått.. Ser ikke at det dirkete renner vann fra den delen, men det er vått på veggen like bak der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 var da svært å uflaks du har med bilen din, får håpe det lar seg ordne på greit vis da! og gratulerer med ny bil, så utrolig pen ut på bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2011 var da svært å uflaks du har med bilen din, får håpe det lar seg ordne på greit vis da!og gratulerer med ny bil, så utrolig pen ut på bilder Ja, har vært litt feil med hun nå.. Men det ville jo kommet før eller siden uansett, greit at feila ruller innover mens jeg sitter på 2 biler.. Men, noen som veit noe ang. denne pakningen osv? Noen som har vært borti det samme før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 tror det er m62 og desverre tar en tlf til gs til våren tror jeg og hører her har du en som sjekker det på sin 99modell 740 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/344734 her har du en bedre guide. hvis jeg ikke tar helt feil så er det der en m62b44TU??? http://www.60ateight.com/BMW_E38/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 siste linken er en M62tüB44 maskin ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 tror det er m62 og desverre tar en tlf til gs til våren tror jeg og hører her har du en som sjekker det på sin 99modell 740 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/344734 her har du en bedre guide. hvis jeg ikke tar helt feil så er det der en m62b44TU??? http://www.60ateight.com/BMW_E38/ Den siste guiden synes jeg var enkel og grei.. Skjønner lett hele oppsettet og man vet lett hva en skal gjøre.. God guide.. Går ut ifra at dette er det samme på M62b44 og M62b44TU ? Hvor ofte burde man sjekke dette? En annen ting jeg lurer på.. Girkassa, olje, flushing.. Hva sier dere om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 etter som jeg har hørt, så kan det være greit å sjekke boltene når bilen har gått 200k liksom. fikser man det da med locktite, slipper man nok å tenke på det på maaange år. min har gått 183 nå, så tar det sikkert til sommeren. 730n min hadde vell gått 250k når jeg fikset det. men den hadde tikket ei god stund. jeg trudde da at det var en ventil eller noe som tikket, men lyden forsvant når jeg stramma opp gitt var en lettet kar i garasjen da skal jeg si deg (slet sikkert litt med trykket på tykk olje.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 etter som jeg har hørt, så kan det være greit å sjekke boltene når bilen har gått 200k liksom. fikser man det da med locktite, slipper man nok å tenke på det på maaange år. min har gått 183 nå, så tar det sikkert til sommeren. 730n min hadde vell gått 250k når jeg fikset det. men den hadde tikket ei god stund. jeg trudde da at det var en ventil eller noe som tikket, men lyden forsvant når jeg stramma opp gitt var en lettet kar i garasjen da skal jeg si deg (slet sikkert litt med trykket på tykk olje.. ) Hehe, daså.. Nei, får ta å sjekke dette neste gang jeg tar olje skift.. Vurderer å sende bort bilen for å bytte olje på kassa.. Men har hørt MYE rart om dette.. Hva tror dere..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå