Gå til innhold

Montere H7 Xenon/Hid som fjernlys i E39 faceliftlykter


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

If it makes you happy... De iskalde fakta er imidlertid annerledes. Dessuten blir det jo helt feil å sammenligne mellom forskjellige biler og forskjellige typer lys. Tilstand på reflektor og lykteglass har også "litt" inflytelse på resultatet.

På golfen er lampene helt nye. :) men tror på deg jeg. Bare min oppfatning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har googlet litt og Philips sier deres 4300k gir 3200 lumen, 6000k gir 3000 lumen. Stoler mer på det enn annen info på nettet. Når det i tillegg gir et mer naturlig og behagelig lys bør valget være enkelt.

En annen ting med VVME er at deres 4300k har vesentlig mer blåskjær enn Philips-pærer. Minner mest om 6000k spør du meg.

kan ta bilde av lysa mine. Har 6000k i fjernlys og 4300 i nærlys på caddyn min. Litt forskjell kan du si. Ikke mye 6000preg over nærlysa:p

Har originale pærer i nær på bmw'n. Og Gud hvor rævva det egentlig er.. Så skal bytte til 5000k eller noe sånt...4300 blir for tsmt

Tror det har mer med reflektorene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt og Philips sier deres 4300k gir 3200 lumen, 6000k gir 3000 lumen. Stoler mer på det enn annen info på nettet. Når det i tillegg gir et mer naturlig og behagelig lys bør valget være enkelt.

En annen ting med VVME er at deres 4300k har vesentlig mer blåskjær enn Philips-pærer. Minner mest om 6000k spør du meg.

kan ta bilde av lysa mine. Har 6000k i fjernlys og 4300 i nærlys på caddyn min. Litt forskjell kan du si. Ikke mye 6000preg over nærlysa:p

Har originale pærer i nær på bmw'n. Og Gud hvor rævva det egentlig er.. Så skal bytte til 5000k eller noe sånt...4300 blir for tsmt

Tror det har mer med reflektorene å gjøre.

eller gamle pærer. Skal få satt i nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk xenonsettene idag og gikk igang med montering.

Fjernlysa var plug and play,men på nærlys fikk jeg de ikke til å fungere.

Når jeg skrudde på tenningen med xenonkitet på fikk jeg og pærefeil og det var ikke noe lys.

Hva kan være feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk xenonsettene idag og gikk igang med montering.

Fjernlysa var plug and play,men på nærlys fikk jeg de ikke til å fungere.

Når jeg skrudde på tenningen med xenonkitet på fikk jeg og pærefeil og det var ikke noe lys.

Hva kan være feil her?

Du har montert motstander på nærlysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har ikke det. Kjøpte sett med canbusballaster,begge på 35watt.

Alt iorden på fjernlys.

om du har 35W xenon i nærlys må du ha motstander for at det skal fungere.

Selv har jeg brukt disse på Tåkelysene:

http://haugland.biz/product_info.php?products_id=178

Har orginalt Xenon i Nærlys og vvme kit i tåke og fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat,da får jeg få bestilt dette.

Rart det fungerte i fjernlysa da,siden det sitter 55w i begge orginalt.

Nei det er ikke så rart, 55w vil fungere bra i både fjern og nærlys mens 35w fungerer dårlig i nærlys pga det er mindre motstand i en 35w pære og Canbus gir da derfor beskjed om en defekt pære og skrur av strømmen.

Med slike motstander som jeg linket til vil 35w pæra bli 55w "sort of"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp montert et 55W xenon-sett fra VVME i fjernlysa på min E39. Når jeg skrudde på tenninga for første gang med begge pærer og ballaster tilkoblet fikk jeg "check rear foglights". Begge tåkebaklys fungerer. Noen som har noen formening om hvorfor dette skjer?

Blir forresten en 55W xenon-pære varmere enn en 55W halogen-pære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du prøvd det i nærlysa og sett hva som skjer da?

Vil tro at 55w xenon fortsatt er kaldere enn 55w halogen,med 35w xenon er det hvertfall mye kaldere enn 55w halogen.

Har nå satt i 35w sett med digitale ballaster og feilmeldingsfjernere i nærlysa og 55w sett i fjernlysa i faceliftlyktene mine. Alt fungerer og ingen feilmeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har tilsvarende sett i min bil og har ikke Relay Harness. Satte bare originalstikket fra bilen rett i ballasten og det funker fint for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...