Gå til innhold

Montere H7 Xenon/Hid som fjernlys i E39 faceliftlykter


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Har 55w i fulltlys og 35w i nærlys på min 97mod E39 med Hella faceliftlykter.

Har ikke relay harness,men 4 stk adaptere og 2 stk feilmldfjernere på 35w kitet.

Dette har fungert prikkfritt 1 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har 55w i fulltlys og 35w i nærlys på min 97mod E39 med Hella faceliftlykter.

Har ikke relay harness,men 4 stk adaptere og 2 stk feilmldfjernere på 35w kitet.

Dette har fungert prikkfritt 1 år nå.

Har du adapter på nær også? Husker ikke om det er egen sokkel der.. :-k

Du fikk altså feilmelding uten feilmeldingsfjernere? Mener noen ikke får feilmelding?

Og lurer litt på om det er dumt å gå for 55w i nær, så slipper jeg kanskje feilmeldingsfjernere? Eller blir lyset for sterkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha adapter på alle 4 ja.

Jeg prøvde 35w uten feilmeldere,siden det stod at det ikke skulle være nødvendig.

Hos meg virket rett og slett ikke lysa uten feilmldfjernere.

Tror kanskje det blir litt sterkt med 55w i nærlys men har ikke prøvd selv.

Det er litt lengre "oppladningstid" på 55w kontra 35w kitet,men når det har stått på en stund er det helt greit. Lyser mye bedre enn de orginale halogenpærene hvertfall.

Jeg bruker 6000K,skulle jeg kjøpt nytt nå hadde jeg kjøpt 4300K.

6000K blir et veldig blåhvit lys synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller nok 35 og 55 i første omgang, så får jeg se om jeg trenger feilmeldingsfjerner etter hvert. Blir 4300K ja, har erfart selv at dette er en meget fin farge på lyset, og det er vel den temperaturen som gir best lys.

Ser ut som jeg også trenger 4 adaptere, er jo sokkel på nærlampene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Har faceliftlykter med original xenon i nærlysene. Hvis jeg skal ha xenon i fjærnlysene og så har jeg forstått at jeg må ha et av disse og et sett med slike. Med disse vil jeg kunne "konvertere" uten noe skjæring, ekstra maskinskruer eller mikkmakk? Må jeg i tillegg ha en relay harness?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøpe relay harness, du får høyere spenning inn på ballast og dermed større mulighet for at de tenner hver gang. De trekker så mye strøm i startøyeblikket at de originale ledningene til fjernlys er for tynne. 

Når det gjelder det settet fra GS kjenner jeg ikke til det spesifikke settet men det er jo ikke noe premiumsett i hvert fall til den prisen.  Det som ofte skiller er effekten ut fra ballast. Jeg har sett 55w målt helt ned til 40w. Slik er det ikke på de dyrere merkene. 

Skal du ha noe av høy kvalitet så kan jeg anbefale Morimoto både ballaster og pærer. Ballastene har høyere startstrøm og dermed tenner de pæra litt raskere. I tillegg gir de ut det de lover i effekt.  Jeg hadde disse selv i noen år. 

https://www.theretrofitsource.com/

Men uansett hva du velger får du alltid en liten forsinkelse på lyset når pæra er kald. Når pæra er varm og du dimmer opp og ned for motgående trafikk tenner den umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...