Gå til innhold

E46 323 ci cabriolet - masse oppgraderinger -

adyton
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Tiden flyr når en har det morro, dvs kjører E46 cab. Tenkte å oppdatere hva som har skjedd siden sist, det blir litt i tillegg til masssse kjøring:

Eksosanlegg: Da er et rustfritt Supersport effektanlegg, Duplex med 4 x 76 mm enderør montert. Passet som hånd i hanske, dvs. tight montering ;-).

Speil: Elektriske M3 speil med varme er montert.

Navigasjon: Original og velfungerende Mk IV er montert.

Media: Dice 1500 Mediabridge er montert for tilkobling av USB, 3,5 mm jack og Bluethooth. Kjempeframskritt fra CD-veksleren, og har også gått til anskaffelse av en Ipod toutch 64 GB generasjon 3 for å laste ned mine 3300 offline låter fra Spotify...

Stasbstag: Montert foran

Panser: Vörsteiner carbon-panser innkjøpt fra boost her på forumet. Kanon passform, og ga bilen en utrolig ansiktsløftning, og kledde M-tech II fronten godt.

Fikk vaska bilen på lørdag, og tok noen bilder søndag:

vo0flrw3rn6jqnnnmjm7.jpg

mvgcc71jtcc8z7tr927f.jpg

wf4ru76qgm97or7zlily.jpg

hm4lu0pvucr8iauzt00w.jpg

8bkeyscx1itrii4qafmh.jpg

5tfrvdu5z68gnehypk2l.jpg

sn27p9zvxp0u1efoyv1d.jpg

prjn0bif18gwlm9gdo7c.jpg

68ygpip8hfiymbrfg25w.jpg

runp2lvx1usprpm2qbo9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Tiden flyr når en har det morro, dvs kjører E46 cab. Tenkte å oppdatere hva som har skjedd siden sist, det blir litt i tillegg til masssse kjøring:

Eksosanlegg: Da er et rustfritt Supersport effektanlegg, Duplex med 4 x 76 mm enderør montert. Passet som hånd i hanske, dvs. tight montering ;-).

Speil: Elektriske M3 speil med varme er montert.

Navigasjon: Original og velfungerende Mk IV er montert.

Media: Dice 1500 Mediabridge er montert for tilkobling av USB, 3,5 mm jack og Bluethooth. Kjempeframskritt fra CD-veksleren, og har også gått til anskaffelse av en Ipod toutch 64 GB generasjon 3 for å laste ned mine 3300 offline låter fra Spotify...

Stasbstag: Montert foran

Panser: Vörsteiner carbon-panser innkjøpt fra boost her på forumet. Kanon passform, og ga bilen en utrolig ansiktsløftning, og kledde M-tech II fronten godt.

Fikk vaska bilen på lørdag, og tok noen bilder søndag:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Nyyyydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Turok: Takker og bukker :D

Mexos: Joda, du har helt rett, panseret ligger opptil 9 mm over framskjermene på det værste, så "kanon passform" er nok et uttrykk med visse forbehold, bl.a. fra hvilken vinkel man ser bilen fra. Synes uansett panseret kler bilen, så får tiden vise om jeg velger å beholde det, eller å gå tilbake til det originale... Konge å kjøre er den i allefall, sol eller ikke, her er et situasjonsbilde fra Rv50 natt til mandag:

km8vh7tcc3h8xg9jgi7m.jpg

Veien befinner seg ca en meter til høyre for bilen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil. :) Sikler litt selv på bl.a. e46 cab for tiden..

Ang. panseret er vel dette i utgangspunktet laget for M3, som har en bittelitt annen fasong mellom skjerm og panser, så om du justerer skjermene litt kan dette hjelpe.

En annen teori jeg har er at du har brukt de panserdemperene som stod på bilen når du monterte dette. Disse er beregnet for det originale stålpanseret ditt, og er altfor kraftige for et lett karbon-panser. De vil derfor "presse" opp pansere hele tiden. Du bør derfor handle inn et par dempere fra M3 som har aluminiumspanser, og er endel svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha begge to :D .

awt: Du har rett i begge antagelser, panseret er laget til en M3, og ja, jeg har brukt panserlåsene som stod på originalt. Selv på M3'en panseret stod på da jeg kjøpte det, var panseret litt høyere enn skjermene, kan ikke si sikkert om det var samme , høyere eller lavere forskjell. Tror ikke det er mulig å utligne denne forskjellen på annen måte enn å bygge opp skjermene, men det tror jeg ikke er verdt tid og penger. Er som sagt fornøyd med helhetsinntrykket/særpreget panseret gir bilen, så får det heller være som det er mht høydeforskjellen...

Når det gjelder panserlåsene, kan du nok ha rett i at det kunne vært bedre med mindre stramme låser, så det skal forsøkes.

Du kan gjerne sikle litt på en kjøpekontrakt på en E46 cab, det er en konge bil å kjøre, og du får egentlig myyye bil for pengene :applause: ...

Custom: He he, fargen var ikke mitt førstevalg heller før jeg så bildene, da var jeg solgt :o . Hadde tenkt meg en sort en, men syntes denne skilte seg skikkelig ut på en positiv måte. Original-setene var ikke av sports-typen, men fargemessig passet det flott med sort sports-skinn, så jeg liker den godt både inni og utenpå...

Når det gjelder carbon-diffusor, blir det meg bekjent desverre ikke laget til bakfangeren min i kombinasjon med 2x2 anlegget. Planen var et M3-kopi-anlegg, men det lot seg desverre ikke montere samma hva....

Spacere - hvor og hvorfor?? Jeg skjønner at du mener til felgene, men det er rimelig trangt om plassen som det er med 8,5" x 19", men har jeg plass allikevel?? Jeg kjører langt og ofte, og har derfor ikke kjøpt de bredeste felgdimensjonen som ofte blir levert til E46'ene, for jeg tror ikke at hverken kjørekomfort, -ytelse og -lengde ville profitere noe særlig på 265-dekk :roll: .

z8kjp0ijvu3v27ygsbec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexos: Fint at det kjørekomforten er i orden :D . Hvor mange kilometer får du på bakhjula, da?? Jeg føler at jeg må få sjekka hjulstillingen, synes dekka bli "fort" slitt, enten det er Nokian Z eller Strata...

in2you: Takk, det gjør jeg også 8).

Et lite bilde fra da vær og temperatur var litt mer cab-vennlig enn nå:

6uf7gd483aoq024bbiqn.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...