multipro Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 hei jeg har en 2001mod 525d e39. denne har org. diesel wabasto, MEN denne har kun en "auto" funksjon som sier at den skal slå seg på når det blir 0 grader eller kaldere. kan man ikke slå den av når man parkerer bilen, og den skal bli stående en stund ? er jo ikje vits og ha den til og bruke diesel unødvendig. noen som vet forbruk? er helt ny og grønn på bmw. noen som vet noe, så ikje hold igjenn. all hjelp er velkommen med opne armer.
Otis Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Webastoen starter under +6 grader og går til motoren er driftsvarm, sålenge motoren er i gang. Den går ikke når du stopper motoren. Forbruket av diesel på en slik varmer er ca. 0,25 liter i timen. Søk etter webasto her på forumet og du får opp en god del info om alt dette, og muligheten for programmering.
Hpi Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Som Otis her sier så går den ikke etter at du har parkert bilen. Hvis du deriomot kjører korte turer og stopper bilen før den er skikkelig varm (ca 80 grader) så vil du kunne høre at Webastoen kjører nedkjølingsprogrammet etter at du har parkert og forlater bilen men den har sluttet å fyre. Har selv en 530D med Webasto og den bruker faktisk 1 mil på å passere 80 grader på motoren og det er mens Webastoen går.
Otis Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Det der med at hvor langt man må kjøre med bilen før den blir varm er en halvdårlig pekepinne, siden en diesel motor utvikler veldig mye varme under belastning kontra lettkjøring. Faktisk veldig mye mer. Så om du kjører 1 mil i by kjøring, 1 mil på flat landevei eller 1 mil i trollstigen så får du ekstremt store forskjeller mht temperatur.
Hpi Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Ja helt sant, når jeg sier 1mil så er dette veldig lett kjøring, stort sett helt flatt og 60-sone.
multipro Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 ok,takk for svarene. var noen som sa at webastoen, gikk selv om motoren er av.som jeg forstod det. menmen. vet dere om det er vanskelig/hvordan, man kobbler et en fjernkontoll til? evt pris på et slikt kitt. er jo fint og ha på vintern. min motor blir for varm, med vanlig kjøring.og det er jo bra bruker jo litt mindre diesel da.
Leo Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Søk på "info om webasto" i forumet. Der er linker med DIY blant annet mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå