Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du ikke mutter på reimhjulet på denne? Til og holde i mot med liksom?

Det har jeg, 32mm fastnøkkel.. Går lett som en lek og løsne vifta der :)

Men må være en veldig smal fastnøkkel, for mutteren er kun en halv cm bred.. Jeg slipte flat en fastnøkkel så den passer perfekt. :)

Jeg har diesel da, vet ikke om det er samme på din :)

Skrevet

Tips til de som prøver å løsne denne mutteren..

Klinke til med all kraft på fastnøkkelen!

Jeg gjorde slik som alle andre, banket og slo en hel kveld uten resultat. Så fant jeg denne videoen på youtube:

Det som er verre er at etter jeg byttet til en ny viskose clutch i dag, så har jeg fått Volvo 240 lyd.. Viften følger turtallet.. Kanskje den tenger litt tid på seg?

Skrevet

Jeg gjorde slik som alle andre, banket og slo en hel kveld uten resultat. Så fant jeg denne videoen på youtube:

Det som er verre er at etter jeg byttet til en ny viskose clutch i dag, så har jeg fått Volvo 240 lyd.. Viften følger turtallet.. Kanskje den tenger litt tid på seg?

Hvorfor slå og slå når det er bare og holde igjen med en smal fastnøkkel? #-o

Kan lage en av flattstål også for den del..... Da er det gjort på 10 sek, og 0 stress å løsne dette.....

Men om dere vil slå og peive med ei slegge og risikere og knuse saker og ting så værsågod :)

Ps:

Når en 240 høres slik ut, har den og gåen viskose:-P

Skrevet

Hvorfor slå og slå når det er bare og holde igjen med en smal fastnøkkel? #-o

Kan lage en av flattstål også for den del..... Da er det gjort på 10 sek, og 0 stress å løsne dette.....

Men om dere vil slå og peive med ei slegge og risikere og knuse saker og ting så værsågod :)

Ps:

Når en 240 høres slik ut, har den og gåen viskose:-P

er ingen plass og holde igjenn på desverre..

Og 240 har ikke viskose.. vifta er skrudd rett på reimhjulet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...