Dan Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Noen som har en formening om hvorfor denne ikke blir solgt: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25370195 Er i marked for ny bil til våren og har lyst på en litt spesiell bil igjen. Da kombinasjon bensin og manuell ikke er dagligdags lenger, så er denne aktuell. Den har vært til salgs flere ganger over lang tid. Tror den var til salgs i fjor på denne tiden også. Han har satt den litt ned i pris, men utover uoriginale seter (som han nå har skrevet i annonsen) og 286 hk istedet for 300, er det noe å utsette på denne bilen? Noen modeller bruker også mye olje. Er det prisen som skremmer folk?
SweetBMW Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Kan være prisen. Mange der ute som ikke "vet" hva Alpina egentlig er. I tillegg er det de som vet hva Alpina er for noe, og dermed vet at ting koster og fikse dersom noe skulle gå. Utover det sku jeg ikke se noe galt med den ved et kjapt øyekast? Det står jo at det er NAF test på den, du kan jo be om å kikke på den før du eventuelt vil noe mer? Ikke noe galt i det
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Det forundrer meg bare at denne ikke er solgt. Da tenker jeg at noe må være galt med den. Men klart dyre delepriser har noe å si pluss at denne for mange bare er nok en overpriset E39. Mener den sto til 279 for rundt et år siden, så det begynner å hjelpe. Skal be om alle papirer hvis det går så langt, ja
Odd-M Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg vil tro de fleste bare synes det er en "harry" E39 med påklistret plastjuggel og emblemtrim. Selv BMW-merket er jo for harry for mange. Markedet for biler som Alpina er ganske snevert.
Tom K Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 en kvart mill for en 1999 mod skremmer vel de fleste, unntatt ihuga BMW entusiaster , som det nevnes over her så er det vel sånn at folk som ikke vet hva Alpina er bare ler av prise, folk som vet Hva Alpina er vet også hva det koster å ha en slik bil
alpina b3 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 pen bil Har selv hatt alpina og har inegn betenkligheter at kjøpe en igjen. Alpina b3 eg hadde var mer sivilisert kontra en m3, men den var rask og mer sivilisert. Alpina er ike noe garasjetrimm oplegg med dekaltrimm, det er mer sofistkert, som en mercedes amg med amg motor. Bilene er ju som e34 m5:orna handbyggde. Alpina får råkarossen fra bmw, og setter ihop den etter Alpina spec. sevice, forsikring og en god del slitedeler er billigere vs M bil, visse deler som eksos, felger, dempere har samme pris eller dyrere.
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Det er jo omtrent ingen som får solgt særlig kjapt i dagens marked. Ser for meg at bilen jeg har nå kan bli noe tungsolgt Alpina har jeg sansen for. Holdt på å smelle til på en D3 i fjor, men ble ikke enig med forhandler om pris. Skal vurdere denne iallfall om den er til salgs når tiden for bytte er inne +1. Thats why we want Dan to buy this one Hehe. Gruppepress er noen ganger en god ting
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg vil tro at Alpina entusiaster bl.a reagerer på feil opplysninger i annonsen. Den aktuelle modellen har ikke 300 HK, men derimot 280 HK. Det er heller ikke den helt "riktige" E39 B10 modellen iom. at den ikke har en V8 motor. Alpina E39 B10 V8 eller B10 V8S er en helt annen historie med hhv. 347 HK og 375 HK. Alpina, i likhet med BMW, gikk fra hardcore til softcore da E39 erstattet E34. Det er Alpina E34 B10 Bi-Turbo som er kongen i denne sammenhengen. 360 HK (i realiteten 50-60 HK mer), 520 Nm og en topphastighet på over 290 Km/t er noe helt annet enn 280 HK, 335 Nm og en topphastighet på 262 Km/t. Det eneste de har til felles er "B10" navnet.
alpina b3 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 drømme alpinan før meg er Alpina e36 b8 eller en e28 b7
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 B10 3.3 R6 er en lettvekter i forhold til V8 versjonene, ja. Men vil si det er mye bil for pengene da understellet, bremser, interiør og eksteriør er likt. Mangler litt motor, men duger i massevis for meg.
S.Hafsmo Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg ville nå ihvertfall vurdert denne langt og lenge om jeg skulle hatt meg en E39. Det er jo et enormt prishopp fra denne til f.eks en E39 M5, og en pen E39 540i koster jo gjerne oppimot hva selger ønsker for denne. Jeg sier KJØP!
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Har sett på E39 540i også, men de er relativt sjeldne selv i Tyskland, særlig med manuell. Og de koster flesk å importere. Da er det nesten som man kjøpe norsk M5 istedet. Noen som har vekt på denne bilen. Vanskelig å finne. Så et sted at den var oppgitt til 1450 kg, men det kan umulig stemme??
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Noen som har vekt på denne bilen. Vanskelig å finne. Så et sted at den var oppgitt til 1450 kg, men det kan umulig stemme?? Nei... det er litt lite... den veier 1540 Kg. Dette er en god kilde når det gjelder Alpina´s modeller... http://www.thealpinaregister.com/ Det er verdt å gå litt forsiktig frem når det gjelder relativt ekstreme premium biler som f.eks Alpina. Enten er modellen "inne" eller så er den "ute"... og det er ofte vanskelig å forklare på en nogenlunde objektiv måte hvorfor det er slik. I det aktuelle tilfellet vil jeg mene at utfordringen er at Alpina i løpet av knapt 5 år bygget hele 6 forskjellige B10 modeller + en D10 modell (alle basert på E39). B10 3,3 kom som nr. 2 og er basert på E39 528i. De fine modellene er basert på E39 540i. Jeg hadde nok heller kjøpt en fornuftig E39 530i med manuelt gear.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå