cypher Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg vil tro at Alpina entusiaster bl.a reagerer på feil opplysninger i annonsen. Den aktuelle modellen har ikke 300 HK, men derimot 280 HK. Det er heller ikke den helt "riktige" E39 B10 modellen iom. at den ikke har en V8 motor. Alpina E39 B10 V8 eller B10 V8S er en helt annen historie med hhv. 347 HK og 375 HK.Alpina, i likhet med BMW, gikk fra hardcore til softcore da E39 erstattet E34. Det er Alpina E34 B10 Bi-Turbo som er kongen i denne sammenhengen. 360 HK (i realiteten 50-60 HK mer), 520 Nm og en topphastighet på over 290 Km/t er noe helt annet enn 280 HK, 335 Nm og en topphastighet på 262 Km/t. Det eneste de har til felles er "B10" navnet. Det betyr ikke at den ikke har 300hk. Er ikke uvanlig at Alpina leverer mer enn det de skal på papiret. Ser bare på min, den skal levere 250hk, men den har blitt bremset til 276hk (den er dønn orginal)
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Det betyr ikke at den ikke har 300hk. Er ikke uvanlig at Alpina leverer mer enn det de skal på papiret. Ser bare på min, den skal levere 250hk, men den har blitt bremset til 276hk (den er dønn orginal) Dette er også min påstand når det gjelder Alpina E34 B10 Bi-Turbo, men at denne modellen uten tvil har over 400 HK er imidlertid ikke autorisert fakta. Ergo skriver man i en bilannonse det antall hestekrefter bilen har iht. vognkortet.
cypher Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Det betyr ikke at den ikke har 300hk. Er ikke uvanlig at Alpina leverer mer enn det de skal på papiret. Ser bare på min, den skal levere 250hk, men den har blitt bremset til 276hk (den er dønn orginal) Dette er også min påstand når det gjelder Alpina E34 B10 Bi-Turbo, men at denne modellen uten tvil har over 400 HK er imidlertid ikke autorisert fakta. Ergo skriver man i en bilannonse det antall hestekrefter bilen har iht. vognkortet. Nei sålenge en ikke kan si det sikkert så er det greit nok, om en derimot har papir på at det faktisk er tilfelle, så mener jeg at det må vere lov. Er tross alt det bilen leverer som er interessant, ikke det som står på et papir.(men en bør da skrive det i annonsen i tillegg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå