Grenadier Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hei folkens, vi har i dag 1 barn, og kjører følgelig 1-serie Men nå er nr. 2 på vei, og selv jeg innser at 1-serien da blir for liten. Spørsmål: Klarer man seg med en 3-serie stasjonsvogn med to barn, som begge må sitte i bakovervendte barnestoler? Lurer på om jeg (180 cm høy) får plass bak rattet med en slik stol bak meg? (det ville jeg ikke fått i 1-serien). Og hva med bagasjeromsplassen? Vi drar en del på hytteturer, og det er jo en grense for hvor mye puslespill man orker å gjøre av å pakke bilen. Men kanskje holder det? Synes 5-serie blir for stor og dyr... Og frykter at vi må over i Mondeo, Passat eller Octavia-land hvis 3-serie blir for liten. Takk for ev. svar! Og hvis noen har innspill til andre biler å vurdere (som er ok å kjøre og som koster inntil 230-240.000) så er jeg lutter øre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Selvfølgelig kan man klare seg med en 3-serie, men det bør nok være en Touring. Vi har hatt vår E46 318d Touring i over 7 år og vår familie teller to voksne (normal størrelse) og to barn på hhv. 7 og 17 år + en liten dachshund. Vår 3-serie har bl.a fraktet oss 7 ganger til sommerhuset i Frankrike ikke så langt fra den franske riviera. Litt stolt kan jeg gjøre et nummer at at bilen aldri har hatt en boks på taket. Vi har alltid klart å prioritere fornuftig slik at alt har kunnet være i bilen... inkl. barnevogn, bleier og ekstra klær til minstemann. 260000 hyggelige kilometer har vår E46 så langt fraktet oss. Go for it!... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 har du noen bilder av omsorgsrøret ditt fredrik? Har selv en strihåret hanndachs på 1.5 år Beklager for off-topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grenadier Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Det er jo særlig i småbarnsalderen at ungene er plasskrevende. Med barneseter, vogner, bleier og jeg vet ikke hva... Og skal en 3-serie eier ha bikkje, så bør det kanskje være dachs, ja? Hehe. Har kikka litt på Finn. Uff. Blir bare deprimert. Opel Vectra, Toyota Avensis og what have you... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Om du tenker utenfor bmw så mener jeg at mazda 6 er en veldig romslig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Du får da 5-serie under 200k hvis du vil. E39 er bra biler. Var selv i samme dilemma angående plass da jeg kjøpte bil for litt siden, E91 eller E61. Landa på en 5-serie pga mer praktisk utforming på bagasjerom. Barnevogna går inn i lengderetning uten demontering og da er det plass tiil store ting på siden av den. Nettopp det med enkel praktisk lasting er viktig, eller så kunne man sikkert klart seg med en 3-serie coupe. Det skal sies at vi har hundebur så 3-serie var egentlig aldri en bra option. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Bakseteplass og barnestoler er noe jeg i allefall ville ha undersøkt. Bakovervendt stol gjør det trangt forran selv i E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 E60 priser er jo i fritt fall? tror det skal være mulig å finne en E61 også til 240.000 pluss minus privat.... Jeg synes det er litt spesiellt at du synes 3-serie er for liten og 5 serie for stor, vil mene en 5 serie er akkurat passe til en familie med dine behov... Hadde selv gått for en pent kjørt 525i E61 når det rette eksemplaret dukker opp.. noe a la denne med litt lavere pris http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25185902 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 E60 priser er jo i fritt fall? tror det skal være mulig å finne en E61 også til 240.000 pluss minus privat....Jeg synes det er litt spesiellt at du synes 3-serie er for liten og 5 serie for stor, vil mene en 5 serie er akkurat passe til en familie med dine behov... Hadde selv gått for en pent kjørt 525i E61 når det rette eksemplaret dukker opp.. noe a la denne med litt lavere pris http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25185902 Enig, men en E91/E46 kan absolutt også brukes som familiebil. Dette er mest et spørsmål om interesse. 90% av tiden kjøres bilen med kun sjåføren. Er det da fornuftig at man kjøper en av de største stasjonsvognene? For min del minner dette litt om budbilsjåførene som kjører en semitrailer for å frakte en skoeske... det kunne jo være at de en dag fikk en kontrakt på å frakte et stort flyttelass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Du har åpenbart gjort alt du kan for å klare deg med en liten 3-serie. Jeg og kjerringa dro på to ukers mc-ferie for noen år siden, der min bagasje gikk inn i en tankveske på 30 liter og hennes gikk ned i to sidevesker på til sammen 46 liter. Ja, det går det også. Men jeg skulle gjerne hatt med et par skift ekstra med undertøy og et ekstra par sko. Poenget er at det ikke blir feil at man prioriterer en større bil for å ha litt ekstra plass. Så får man heller vurdere om man vil ha 3-serie eller 5-serie, med de fordeler og bakdeler begge modellseriene har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffe Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hadde ein 320d for noen år siden, 1 barn. Synes det ble vel trangt og klarte akkurat skvise ei kombivogn i bagasjerommet. Trur eg ville gått for noe større om eg ventet nr2. Om du går til innkjøp av skiboks så vil du jo ha ein del plass ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grenadier Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Takk for mange bra innspill. I og med at 3-serie oppdateres snart, mens ny 5-serie jo er på plass, så er det kanskje bedre bruktkjøp å gjøre på 5-serie akkurat nå? Hmm... tenke tenke... Og ikke for å henge ut kona, men det er (oss i mellom) hun som ikke vil ha for stor bil (hørt den før??). Personlig ser jeg ingen problemer med å trille rundt i en 5-serie (bare den ikke er *alt* for BLING...). Så hvis ikke BMW - hva da? Har blitt bortskjemt med herlig kjørekomfort i 1-serien, og har lyst til å beholde i hvert fall litt av kjøregleden. Leser at Mondeo er noe av det bedre hva gjelder kjøreegenskaper i familieklassen. Men får ikke akkurat full tenning av Ford, da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 tja, så langt gnagere går, er mondeo ganske velkjørende... Darth vader by Brio leker interiør trekker dog kraftig ned for meg... kunne aldri tenkt meg en grevlinghandlevogn selv... hvorfor ikke bare bli hos bmw? Jeg har selv prøvd E60 520i manuell med 2.2 r6 og 170 hester...synes den gikk okei, og nydelig lyd Personlig hadde jeg prøvd å finne en 2004-2005 modell E60 med komfort/sportsseter og skinn, og IKKE komfyrknotter... så hadde jeg bestilt meg et E60 M5 ratt fra koed eller noe, fantastisk utseende, og standard-rattet i E60 gir meg bussfølelse... finn en 525i eller 520i stasjonsvogn med fornuftig kilometer og servicebok, da har du bil i 10 år fremover. utvendig M-pakke kan monteres senere, da er E60 etter min mening en MYE PENERE og mer moderne utseende bil enn F10. Ja, jeg sa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Du har åpenbart gjort alt du kan for å klare deg med en liten 3-serie. Det er vel akkurat det som er det interessante i denne sammenhengen... vi har nettopp ikke gjort noe spesielt for å klare oss med en E46 Touring. Denne modellen er mye større enn man skulle tro og med litt fornuftig pakking av tingene har man faktisk mer enn stor nok plass til en familie på fire personer. Hva i alle dager er det du skal ha med på en 14 dagers ferie som jeg ikke har hatt med i vår E46 318d Touring på en tilsvarende ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 med litt fornuftig pakking av tingene har man faktisk mer enn stor nok plass til en familie på fire personer. Hva i alle dager er det du skal ha med på en 14 dagers ferie som jeg ikke har hatt med i vår E46 318d Touring på en tilsvarende ferie? Når så mange tilsynelatende må ha Passat med takboks som daglig transport, kan jeg ikke forestille meg at en E46 skal holde som feriebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå