Thomas530d Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Jeg har en 99modell 530d der jeg opplever følgende: Bilen tapper seg for strøm i vinterhalvåret, brukes den hver dag så holder den, men blir den stående to døgn, så er det flatt. Har etter tips fra en forhandler koblet ifra webasto. Har etter eget skjønn koblet ifra alarm, da det er eneste ettermonterte system på bilen. Måler med amperè meter at det forsvinner ca 1,5 - 2 amp etter å ha latt bilen stå urørt i over en time ( hvilemodus ) Videre fungerer ikke radio / cd, har store pakken med navi/stereo/tv/computer. Det er bilde i skjermen, og computer virker, men opplevde blanding av menybilder den siste tiden radio/cd virket. Batteri er ett år gammelt, men har grunnet fortsatt feil blitt utsatt for en rekke utladninger og oppladninger. Har lest litt på forumet, men finner ikkje alle svarene så derfor spør jeg som ny bruker i håp om hjelp. Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Opplevde samme problem på e39 520d, der var det lekkasje i innslagrele og startmotor og er nå helt fin. For Radio/cd ligger det en sikring/rekke over batteriet i bagasjerom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Samme problem som jeg har slitt med i tre - fire år. Byttet motstanden til varmeapparatet og da er det bra en stund. Nappet ut ett par sikringer bak over batteriet og da ble problemet borte. Ikke forsket mer på det etter dette siden bilen går istykker oftere enn jeg kjører for tiden P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Problemer med switch/tenningsbryter er vanlig på e39, og er kjent for å gi slike symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas530d Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Takker for flere gode tips, skal sjekke litt mer rundt dette med starteren, for under feilsøking i motorrommet med tangampere-meter fikk vi verdier på kabler til starter, og forsåvidt til punktet for hjelpestart. Noen som vet om denne går til batteri eller til starter? Har dradd ut sikring til telefonen, denne ligger i bakskjermen, uten noe resultat. Tror ikkje sikring er problemet vedr. radio, da denne har fungert innimellom. Ved brekt sikring skulle den vel kuttet tvert. Har aldri opplevd problemer med tenningsnøkkel, er det noen måte å eventuelt måle denne for defekter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Er vel gjerne del nummer 2 på bildet som tar kvelden og lager mye problemer. Broder hadde samme type problemer på sin 1999 530d, og det var den som var synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 det er en vanlig feil på e39. 2000touring har til og med funnet bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baier Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 har samme problem med min kjøpte nytt batteri og so va han tappa etter eit par dager....men eg har ein suselyd/tikkelyd i høytalerene fordi om alt er av og bilen låst...kan nevne eg har ein 2001mod 530dat med den store skjermen ... gi beskjed om du finner feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 switch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas530d Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Takker for gode svar. Har bestillt switch til tenning og sluttrinn til varmeapparat, så får skifte disse og sette inn et nytt batteri, og se hva resultatet blir. Siste erfaring med bilen er at etter bruk i jula, så ville den ikke starte andre nyttårsdag, for lite strøm, var i bilen no nettopp og da virket det for at det ikke var forsvunnet noe mer strøm på de ti dagene bilen har stått urørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Tror veisaltet er noe lureri som lager endel uregelmessigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas530d Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Da er endelig nytt tenningsrelè og nytt sluttrinn i varemapparat montert. Gikk kjapt og greit å skifte når delene etter litt venting kom. Skiftet i samme slengen batteriet og håper problemet med utladning er fjernet. Målte ca 0,35amp forbruk ut av batteri når bil var i hvilemodus1. Fremdeles vil ikkje radiomodulen virke skikkelig, og lyden i stereoanlegget er borte. Der har jeg opplevd at lyd kommer og går, noen som vet noe om eventuell årsak? Regner med det ligger en stereomodul / forsterkermodul separat fra apparatet i dashbordet. Har anlegget med den store skjermen. Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg opplevde at radiomodulen bak i bagasjerommet var gåen jeg da. Hadde akkuratt samme symptomer som du nevner her, lyden kom og gikk. Du kan prøve å ta den ut og sette inn i gjen. For noen så har problemet blitt borte ved og bare gjøre dette. I mitt tilfelle så virket den i noen timer også døden i gjen. Flere ganger opplevde jeg at når jeg la trykk på bagasjerommet så ble lyden borte. Men en ny (brukt) modul fikset dette. Jeg kjøpte av en i Lyngdal som kan en del om disse modulene og generelt BMW. Han har kontakter i Tyskland og får disse enhetene til 1/3 av (ny)prisen og med 1 år garanti. Noe som er bedre enn bla GS som bare gir 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Har samme problemer på en touring e39 520d webasto tlf navi stor skjerm tv. strømen forsviner etter to dager (bilen står i oppvarmet garasje) hva koster denne tenningsdelen evt kan den måles? har bestilt ny vifte motstand men tviler på det blir noe bedre. (Byttet for et år siden) batteriet er målt av battspesialist og han antyder det er igjen 90% av batt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Opplevde samme problem på e39 520d, der var det lekkasje i innslagrele og startmotor og er nå helt fin.For Radio/cd ligger det en sikring/rekke over batteriet i bagasjerom. lekkasje i innslagsrele og startmotor har du bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå