Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

HATER folk som sinker, folk som legger seg FEIL i rundkjøringer sånn at du må bråstoppe for å ikke bli kjørt i siden på.

Hater og folk som ikke skjønner at de har på langlys når du møter dem, eller tåkeBAKLYS når du ligger bak dem.

Hater også den norske veistanderen som simpel sier.

Edit: Jo, hater og når du skal kjøre forbi noen, så legger dem seg såpass mye ut til venstre at det ikke går. Og at folk slår på langlysene for tidlig.

Wow... virker som jeg er en hissig trafikkant. Haha. Men det er jeg så aldeles ikke :D

Skrevet

1. Sinker som ikke ser forskjell på bremse og gass.

2. Jojo-kjøring (80-70-60-90-70 osv)

3. Fjernlys på et par billengder før, spesielt xenon. Hva spiller det for rolle om du har lært å gjøre det på kjøreskolen (du lærer å blinke en halvtime før svingen og, mange som gjør det eller)? Du får et lysblaff som lyser opp hele kupeen og du har ikke sjans å se hva som er bak møtende bil uansett hvor mye lys du skrur på når du allerede ser stjerner.

Skrevet

Folk som senker farten i tuneller er ihvertfall utrolig irritabelt.. Har en en del tuneller fra der jeg bor, og inn mot Trondheim hvor jeg jobber. Er 80 og 90 sone på den strekningen. Nesten daglig så havner jeg bak folk som skal kjøre i 50-60kmt i tunellene. Blir så forbanna!! Da kan de for H..... ha seg av E6 og kjøre gammelvegen hvor det ikke er tuneller mener jeg.

Skrevet

-Brøytemannskap som ikkje kan jobben sin, som resulterer i at bilen slår nedpå.

-Trailerer/semier som skal ligge helt i rævva på hovudveger, selv om du ligger noen få km/t over fartsgrensa.

-Gamlinger. De kan ikkje køyre bil, punktum (gjelder 98% av mennesker over 65 år)

Skrevet
Folk som blinker med fjernlys fordi man kjører med parklys..

Folk som ikke blinker, spesielt i rundkjøringer da...

Og ja sinker.

Angående det med fjernlys så prøvde jeg og nekte dette med fjernlys PÅ 2 billengder før møtende bil når jeg var på kjøreskolen men det kunne jeg bare glemme for det skulle være på, og de sa også at fjernlys skulle av 100 meter før møtende bil eller noe sånt for og lyse opp mest mulig vei. Og ja begge tingene blender like jævlig mye.

Hva er egentlig grunnen til at andre enn eldre damer i Yaris som ikke klarer å vri to hakk på bryteren kjører med kun parklys?

Om folk blinker på deg fordi du signaliserer at du står parkert mens du kjører er jo bare bra!

Ellers synes jeg det er nordmenn flest sin totale mangel på evne til å samhandle i/forstå trafikken som irriterer meg mest, men skal jeg nevne en spesifikk ting tror jeg det må bli manglende/feil bruk av blinklys.

Skrevet

folk som ikke klarer å følge fartsgrensen, men som kjører i alt fra 40-70 i en 50sone plager meg aller mest ved siden av de som ikke kan rundkjøringer

Skrevet

1. Farlige forbikjøringer

Uansett hvor fort jeg kjører (jeg er ingen sinke, statistiske bevis) så er det noen som bare MÅ forbi min BMW, uansett om det er sikt eller ikke. De er enten under 20 år, dvs. unge og udødelige, og kjører enten gammel skrotbil med mindreverdighetskomples eller en feit og rask slede med kapasiteter ut over deres evner. Eller over 45 år, dvs. selveste sjefen på veien, og kjører direktørslede fra MB eller stor SUV av type X5, Range Rover o.l. Fellesnevner er helt sanseløst stygge forbikjøringer med høy risiko.

2. Brudd på vikeplikt og lignende feil

Her er jo loven ganske grei. Du har vikeplikt for høyretrafikk og ved filskifter, med mindre annet er skiltet, lysregulert eller dirrigert. Er det så vanskelig? Åpenbart har mange litt tungt for å forstå dette og utsetter meg, mine og mitt for risiko.

3. Sinker i trafikken

Ingenting skaper så mye irritasjon som en sinke som ikke klarer å følge trafikkene eller fartsgrenser. De skaper farlige situasjoner i trafikken, se punkt 1 og 2.

4. Feil lysbruk

Manglende eller for sen bruk av blinklys hater jeg. Blinklyset er for å signalisere hvor du har tenkt å svinge, ikke at du faktisk svinger. Se punkt 1 og 2. Feil bruk av grøftelys irriterer også. Under vanlige kjøreforhold har det lite å si, men på våt vegbane reflekterer det alt for mye og blender. Herunder også feiljusterte lys som blender

5. Ulovlige lys

Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...