Appelgren Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 - Folk som tydeligvis ikke vet hva høyreregel er.( altså her jeg bor, er det ei gate jeg må kjøre ut på hver bidige dag, og folk bare cruiser rett forbi hver jævla gang, driter i at det er en vei de må vike for) -Blinklys når en annen bil skal av en hovedvei, og du skal ut på den, brått hadde du kunne kjørt ut, men siden han ikke brukte blink der, så må man vente enda lenger... -Lysbruk, som nevnt mye før
noekult Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Selvmordskjørere i rushtrafikken som enten sniker seg frem (kjører helt frem i den tomme fila som svinger en annen vei, for så å presse seg inn i den riktige fila mens alle andre må vente som vanlige mennesker med normal folkeskikk) eller tar farlige usvinger midt på veien når det faktisk er mye trafikk. Det går ann å kjøre i noen sekunder frem til nærmeste sidevei og snu der, altså. Jeg blir stressa av veldig aggressive sjåfører og sinkere som ligger i 40 i 60 sona (der det sjeeeeeeeeeldent er rom for forbikjøringer i byen og allerede superforsiktige fartsgrenser)... Kall meg gammeldags men på offentlig vei med trafikk får man faen meg oppføre seg ved å ta hensyn til at andre bare vil trygt frem. Blir også jævlig forbanna ved farlige forbikjøringer. Møtte på ei dame i 40-åra på Dovre en gang. Så åpne og oversiktige veier, men hun og Poloen hennes fant vel ut at det var greit å ta sjansen. Hun var typ 10 meter fra meg (i 80-sona) før hun klarte å svinge tilbake. Hadde gjerne gitt henne muntlig juling... Folk som ikke gidder å bruke blinklys på vei ut av en stappa rundkjøring. En liten blink av alle kan gi mye bedre flyt... Ettermonterte xenonlys som lyser kraftigere enn vanlige fjernlys. Møtte på en Golf IV en gang som bokstavelig talt halvblendet meg MIDT på sommern. For min del kan politiet få lov til å bøtlegge alle slike idioter så mye de vil. Folk som setter på fjernlysa sekundet for tidlig på helt mørke veier. Det var det, tror jeg. Mulig at jeg er litt idiot i trafikken og, men jeg er faen ikke den verste, det er jeg sikker på.
NBCustom Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 5. Ulovlige lys Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane. ikke at jeg har det, men hadde jeg hatt grøftelys med xenon og du hadde tuppa inn lykta, så trur jeg den lykta hadde blitt ditt minste problem hilsen ad hd-kid
AndreasBr Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 --Blinklys når en annen bil skal av en hovedvei, og du skal ut på den, brått hadde du kunne kjørt ut, men siden han ikke brukte blink der, så må man vente enda lenger... On that note.. Oppe ved Sinsen, altså mellom Sinsen og Løren er det en påkjøring inn på ring3. Der er det ofte UMULIG å komme seg på. De gangene jeg kommer nedenfra, og ser det står folk der som skal ut, så er det _ALLTID_ folk som legger seg fra venstre til høyre felt slik at de ikke kommer ut. Siden jeg ofte kjører ut der selv, pleier jeg å legge meg i høyre felt, bremse bra ned og skape minst 100m ledig vei foran meg slik at de kan kjøre ut. Hvorfor skal folk absolutt være så JÆVLIG egoistiske påveiene? Du kan ta deg faen på at når det er de som står der så mener de at du burde stoppe for dem, men når det er det ikke er de som skal på, NEIDA! Da er det BARE å kjøre på som man vil, og ikke slippe folk ut. 1. Farlige forbikjøringerUansett hvor fort jeg kjører (jeg er ingen sinke, statistiske bevis) så er det noen som bare MÅ forbi min BMW, uansett om det er sikt eller ikke. De er enten under 20 år, dvs. unge og udødelige, og kjører enten gammel skrotbil med mindreverdighetskomples eller en feit og rask slede med kapasiteter ut over deres evner. Eller over 45 år, dvs. selveste sjefen på veien, og kjører direktørslede fra MB eller stor SUV av type X5, Range Rover o.l. Fellesnevner er helt sanseløst stygge forbikjøringer med høy risiko. 2. Brudd på vikeplikt og lignende feil Her er jo loven ganske grei. Du har vikeplikt for høyretrafikk og ved filskifter, med mindre annet er skiltet, lysregulert eller dirrigert. Er det så vanskelig? Åpenbart har mange litt tungt for å forstå dette og utsetter meg, mine og mitt for risiko. 3. Sinker i trafikken Ingenting skaper så mye irritasjon som en sinke som ikke klarer å følge trafikkene eller fartsgrenser. De skaper farlige situasjoner i trafikken, se punkt 1 og 2. 4. Feil lysbruk Manglende eller for sen bruk av blinklys hater jeg. Blinklyset er for å signalisere hvor du har tenkt å svinge, ikke at du faktisk svinger. Se punkt 1 og 2. Feil bruk av grøftelys irriterer også. Under vanlige kjøreforhold har det lite å si, men på våt vegbane reflekterer det alt for mye og blender. Herunder også feiljusterte lys som blender 5. Ulovlige lys Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane. Kommentarer til dine piunkt 3 og 4. 3) Hastigheten som er oppgitt er ABSOLUTT ingen minimumsgrense. At det kan være glatt på veiene, ja.. Men mange drar også dette til paranoide proporsjoner. 5) Du tar utgangspunkt i at alle har feiljusterte lys når de ettermonterer xenon. Jeg har gjort dette, og du kunne jo prøvd deg å røre bilen min,.. Da hadde det fort blitt anmeldelse for hærverk på annenmanns eiendom. Jeg kan aldri si jeg har blitt blinket på for å ha ettermontert xenon i fjernlysene mine. Feilen ligger i at "textbook" sier at man ikke skal slå av fjernlys før "kurven" på lysene treffer hverandre. Gjør man dette med xenon, ja.. Da blender man. Jeg slår gjerne av så fort som mulig.
Dirty Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 5. Ulovlige lys Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane. ikke at jeg har det, men hadde jeg hatt grøftelys med xenon og du hadde tuppa inn lykta, så trur jeg den lykta hadde blitt ditt minste problem hilsen ad hd-kid Hadde du så mye som tatt på bilen min, vis hennsiktene dine var å lage herverk. Hadde knust bilen din pass dine egne saker, eller anmeld du er ikke liksompoliti selv om du føler deg som en
Jordfræsar Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 5. Ulovlige lys Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane. Xenon i fjernlys er lovlig. baram-pish
e39-e60 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Mange bra irritasjonsmomenter her ja... Her er noen av mine: - Folk som ikke evner å bruke blinklys ved filskifte på motorvegen - Folk som ligger i høyre fil på motorvegen, klistret opp i fangeren på bilen foran i 90 km/t (i 100-sona), og som velger å bytte fil (gjerne uten blinklys) 30 meter foran meg når jeg kommer i 120 - Folk som ikke EVNER å kjøre på vinterføre! Ved første antydning til snø bremses det til 60 i 80-sona - Folk som ikke klarer å slippe andre frem, feks i påkjøringsfelt og andre kryss - Tåkebaklys... - Parkering....Folk som på død og liv skal parkere tett på meg!
AndreasBr Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 - Parkering....Folk som på død og liv skal parkere tett på meg! Man skal da virkelig parkere slik det er markert. Folk som tar to plasser fortjener å få bilen tauet på stedet.
Jordfræsar Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Ah, glemte at jeg irriterer meg over andre som skal på død og liv "kaste" seg inn i rundkjøringen forran meg. Skulle tro det var mesterskap!
e39-e60 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Man skal da virkelig parkere slik det er markert. Folk som tar to plasser fortjener å få bilen tauet på stedet. Baah...Av prinsipp dobbelparkerer jeg ALLTID! Dog setter jeg alltid bilen lengst mulig unna trengselen, men som regel benytter jeg to plasser ja. Etter å ha fått min dose parkeringsbulker og riper ser jeg ingen annen utveg. Standard bredde på parkeringsplasser har ikke vokst i samme takt som bilene. Ta en titt på bakdørene på en Skoda Superb, og tenk deg en slik med baksetet fullt av unger parkere ved siden av grombørsja di...
Marius2002 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Man skal da virkelig parkere slik det er markert. Folk som tar to plasser fortjener å få bilen tauet på stedet. Baah...Av prinsipp dobbelparkerer jeg ALLTID! Dog setter jeg alltid bilen lengst mulig unna trengselen, men som regel benytter jeg to plasser ja. Etter å ha fått min dose parkeringsbulker og riper ser jeg ingen annen utveg. Standard bredde på parkeringsplasser har ikke vokst i samme takt som bilene. Ta en titt på bakdørene på en Skoda Superb, og tenk deg en slik med baksetet fullt av unger parkere ved siden av grombørsja di... Snakker om parkeringsplasser. Slik de har gjort på andre siden av The Berrics i USA, på parkeringsplassen der er genialt. Her er printscreen av Google Street View: Altså genialt at de har et ekstra skille mellom parkeringsplassene! (Eventuelt søke opp på google maps 684 S. Myers street Los Angeles, CA og street view, snu så nesten 180 grader rundt til en parkeringsplass på andre siden av vegen dukker opp!)
e39-e60 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Ja i USA får de det til! Tipper bredden på en plass der er endel større enn en standard plass i Norge fra før.
Odd-M Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 --Blinklys når en annen bil skal av en hovedvei, og du skal ut på den, brått hadde du kunne kjørt ut, men siden han ikke brukte blink der, så må man vente enda lenger... On that note.. Oppe ved Sinsen, altså mellom Sinsen og Løren er det en påkjøring inn på ring3. Der er det ofte UMULIG å komme seg på. De gangene jeg kommer nedenfra, og ser det står folk der som skal ut, så er det _ALLTID_ folk som legger seg fra venstre til høyre felt slik at de ikke kommer ut. Siden jeg ofte kjører ut der selv, pleier jeg å legge meg i høyre felt, bremse bra ned og skape minst 100m ledig vei foran meg slik at de kan kjøre ut. Hvorfor skal folk absolutt være så JÆVLIG egoistiske påveiene? Du kan ta deg faen på at når det er de som står der så mener de at du burde stoppe for dem, men når det er det ikke er de som skal på, NEIDA! Da er det BARE å kjøre på som man vil, og ikke slippe folk ut. 1. Farlige forbikjøringerUansett hvor fort jeg kjører (jeg er ingen sinke, statistiske bevis) så er det noen som bare MÅ forbi min BMW, uansett om det er sikt eller ikke. De er enten under 20 år, dvs. unge og udødelige, og kjører enten gammel skrotbil med mindreverdighetskomples eller en feit og rask slede med kapasiteter ut over deres evner. Eller over 45 år, dvs. selveste sjefen på veien, og kjører direktørslede fra MB eller stor SUV av type X5, Range Rover o.l. Fellesnevner er helt sanseløst stygge forbikjøringer med høy risiko. 2. Brudd på vikeplikt og lignende feil Her er jo loven ganske grei. Du har vikeplikt for høyretrafikk og ved filskifter, med mindre annet er skiltet, lysregulert eller dirrigert. Er det så vanskelig? Åpenbart har mange litt tungt for å forstå dette og utsetter meg, mine og mitt for risiko. 3. Sinker i trafikken Ingenting skaper så mye irritasjon som en sinke som ikke klarer å følge trafikkene eller fartsgrenser. De skaper farlige situasjoner i trafikken, se punkt 1 og 2. 4. Feil lysbruk Manglende eller for sen bruk av blinklys hater jeg. Blinklyset er for å signalisere hvor du har tenkt å svinge, ikke at du faktisk svinger. Se punkt 1 og 2. Feil bruk av grøftelys irriterer også. Under vanlige kjøreforhold har det lite å si, men på våt vegbane reflekterer det alt for mye og blender. Herunder også feiljusterte lys som blender 5. Ulovlige lys Ettermontert xenon er ulovlig, av gode grunner. Reflektor gir da feil lysbilde og det mangler gjerne både lyktespyling og høydejustering. Resultat heftig blendingfor andre billister. Ser jeg en bil med ettermontert xenon i grøftelys så tupper jeg inn hele lykta. Dette er bare helt idiotisk, se punkt 4 vedrøende våt vegbane. Kommentarer til dine piunkt 3 og 4. 3) Hastigheten som er oppgitt er ABSOLUTT ingen minimumsgrense. At det kan være glatt på veiene, ja.. Men mange drar også dette til paranoide proporsjoner. 5) Du tar utgangspunkt i at alle har feiljusterte lys når de ettermonterer xenon. Jeg har gjort dette, og du kunne jo prøvd deg å røre bilen min,.. Da hadde det fort blitt anmeldelse for hærverk på annenmanns eiendom. Jeg kan aldri si jeg har blitt blinket på for å ha ettermontert xenon i fjernlysene mine. Feilen ligger i at "textbook" sier at man ikke skal slå av fjernlys før "kurven" på lysene treffer hverandre. Gjør man dette med xenon, ja.. Da blender man. Jeg slår gjerne av så fort som mulig. Kommentar til dine kommentarer til mitt innlegg: 3. Med dette punktet mener jeg selvsagt de som kjører unormalt sakte i forhold til flertallet i trafikken. 5. Har du automatisk høydejustering på lyktene da? Lysbildet blir uansett ikke riktig. Reflektoren er ikke tilpasset lyskilden. Resultatet er at det blender mye mer enn originale xenonlykter. Jeg synes det er værre å bli møtt av en bil med for høye xenonlys enn de fleste biler med fjernlys.
Bimmerfører Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 1. Folk som ikke vet hva blinklysene er til. 2. Folk som legger seg helt opp i ræva på bilen din på motorveien og blinker med lysene for at du skal vike, selv om du har flere hundre biler i "kø" forann deg. 3. Idioter som skal spinne sidelengs rundt i tettbebygde boligstrøk, bare fordi de har funnet ut at det er glatt, og ikke tenker over at det finnes barn eller feks hunder som plutselig kan løpe ut i veien. 4. Fyllekjørere 5. De som har "AV og PÅ" gass 6. De som på død og liv skal først frem uansett trafikk
Lyktestolpe Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Det mest irriterende er folk som legger seg helt oppe i ræva mi, selv når du ligger i fartsgrensa. De som ikke blinker ut av rundkjøringer når du som møtende trafikant må stoppe unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå