Bimmerhansen Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Kjøpte med en 532ia 1997 i dag, den er utstyrt med fjernstyrt sentrallås, det er i allefall 2 knapper og en diode på nøkkelen, så til problemet: Den vil ikke låse seg via fjernkontrollen, kun manuelt eller via låseknappen i midtkonsollen, har prøvd å bytte batteri og gjøre rein nøkkelen men det fungerte ikke.. La merke til at dioden på nøkkelen ikke tente da jeg trykte. Satte i nytt batteri uten at det hjalp. Var litt rust inne i nøkkelen så har en misstanke om at den kan ha blitt for våt innvendig og blitt ødelagt. Er det feilen mon tro? Hva koster eventuelt en ny nøkkel, kodet til bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Prøv å kode nøkkelen til bilen. Prosedyre: -Lukk alle dører. -Sett tenninga på og av, altså siste steg uten å starte motoren. -Ta ut nøkkelen av tenningen umiddelbart og hold inne låse-opp knappen mens du trykker 3 ganger på låseknappen og så slipper låse-opp knappen. -Da skal dørene låses og låses opp av seg selv og nøkkelen skal fungere. Tviler på det fungerer når dioden ikke lyser, fjern rusten innvendig. Prosedyren jeg beskrev fungerer på de litt nyere nøkkelene, men husker ikke om det fungerer til din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Hvis dioden ikke lyser når du trykker på låseknappen, men den lyser når du trykker på låse opp knappen, så kan det hende det er gummien på knappen som er slitt så du ikke får trykket knappen skikkelig ned. Prøv å trykk litt forskjellige steder på knappen. Er dette feilen så finnes det nye knapper på ebay... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 skrudde opp nøkkelen i dag, delte den opp og gjorde den helt ren med wd 40. Byttet også batterrïet og sjekket alle sikringer i bilen, også de i bagasjerommet. Alt var OK. Men fortsatt ingen endring på nøkkelen, dioden tenner fortsatt ikke uansett hvilke knapp jeg bruker og bilen låser seg hverken opp eller igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Da må du vel skaffe deg en ny nøkkel da. Hva det koster, vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 ny nøkkel koster ca 2100,- inkl frakt og oppkravsgebyr fra GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jeg betalte 1600,- for ny nøkkel på Bilia i Drammen. Er ikke sikkert Sulland er like billig, men det er verdt å høre med de. Er du medlem av BMWCCN får du kanskje 15% rabatt hos de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jeg har også samme problem med min nøkkel men reservenøkkelen fungerer fint, jeg tror dioden lyser både ved opplåsing og igjenlåsing, kan det være batteriet som er dårlig og om jeg må bytte batteri hvordan gjøres dette åpnet luken på ene nøkkelen men der var det 2 skruer under. Og hvilket batteri og må nøkkel kodes på nytt når batteri er skiftet? Sorry for at jeg kaprer tråden din. Gratisbump btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 er et lite lokk bakpå som må vippes opp, under der finnes 2 skruer som må skrus ut, så er det bare å bytte batteri, batteriet heter 2016- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 skikkelig bump dette her men la gå Jeg må bytte batterier litt for ofte synes jeg, bare 2 mdn'er siden sist nå. forstår ikke dette.. skal vel ikke være oppladbare batterier i 99' e39'er ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå