Netlandet Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Hei! Bestillte div deler til en E39 fra Schmiedmann for noen måneder siden. Dette kostet da samlet 2793,- DKK INKLUDERT frakt og transaksjonsgebyr (VISA). Gikk noen dager og pakken kom levert på døra av DHL. Pakket lykkelig opp og regnet med at alt var betalt og i orden. Så går det noen dager, og da kommer det en giro i posten fra DHL på 950kr i fortollningsgebyr/frakt? Hvorfor ble ikke jeg informert om dette på forhånd? Kunne jo like gjerne handla på GS i Norge for omtrent samme prisen og sluppet dette gebyret. Betalte ihvertfall og tenkte ikke noe særlig mer over det, men leste i en topic her istad at DHL har lurt flere av kundene til Schmiedmann. Er dette et slikt tilfelle?? Mvh Thomas Netlandet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 950kr i fortollinggebyr? Sikker på at det ikke var mva OG fortollingebyr? Er helt normalt å betale moms av varer man kjøper i utlandet når det ankommet Norge. DHL legger ut momsen for deg og ettersender faktura, som du har fått. Ellers er det verdt å merke seg at Scmiedmann har store problemer med DHL som dobbelfakturerer. Fikk du trukket ifra den danske momsen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 950kr i fortollinggebyr? Sikker på at det ikke var mva OG fortollingebyr?Er helt normalt å betale moms av varer man kjøper i utlandet når det ankommet Norge. DHL legger ut momsen for deg og ettersender faktura, som du har fått. Ellers er det verdt å merke seg at Scmiedmann har store problemer med DHL som dobbelfakturerer. Fikk du trukket ifra den danske momsen da? Mulig det var MVA og fortollingsgebyr, men siden dette er en stund siden er regningen kastet og da får jeg ikke sjekket det. Usikker på om jeg fikk trukket ifra momsen, men fikk en mail av Torben Larsen i Schmiedmann hvor han skriver følgende: -------------------------------------------------------------------------------------- Kære kunde. Vi er gjort bekendt med, at der KAN være fejl i de fortoldninger DHL har lavet siden 1. oktober. Som vi også gør opmærksom på vores hjemmeside, skal De betale den norske moms. Dette administreres af DHL. På nogle af fortoldningerne er der også en linje med fortoldningsgebyr på 469 norske kroner. Dette er en fejl fra DHL. Hvis der er fejl i Deres fortoldning, så kan De henvende Dem til DHL på flg. Link: http://www.dhl.no/no/kontaktsenter/kontakt_express.html På indsatte billede kan De se hvordan De udfylder skemaet. Vi beklager meget den ulejlighed dette medfører. ____________________________________ Hva mener han med det? Mulig jeg virker dum her nå, men har liten erfaring med bestilinger fra utlandet. Og det er kanskje seint å dra det opp nå ettersom regningen er kastet og det trossalt er 3 måneder siden, men 950kr er sure penger hvis beløpet f.eks kunne vært halvvert. Da er det plutselig ikke så mye å tjene på å handle fra Schmiedmann/Koed allikevel..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Bare få en kopi av regningen. 3 måneder er jo ingenting. Hvis det hadde vært 3 år derimot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Det mailen sier er at DHL har tatt for mye betalt i fortollingsgebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Det står jo at du skal betale momsen til DHL, dette utgjør over 700 NOK, + et gebyr sikkert så det kan kanskje stemme, selv om det høres mye ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Rett meg om jeg tar feil her, men når man går inn på schmiedmann.no, handler man ikke da fra et norskt firma? Skal da ikke betale DHL for greier da? Dette gjør hvertfall at jeg ALDRI kommer handle en jævla dritt fra schmiedmann om det er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Hmm. Jeg har bestil deler fra Schmiedmann 2 ganger nå. Og jeg har aldri fått en slik regning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Mva på 2793,- er 698,25,- Fortollingsgebyr bruker å ligge på 100-300 avhengig av transportør. Høres ut som regningen du har fått er riktig. MVA betaler du alltid når du handler noe fra en profesjonell aktør. Ved netthandel fra utlandet skal du ikke betale mva. i landet du handler fra, men mva i Norge. Når du handler fra utlandet legger som regel transportør ut for mva og etterfakturerer dette sammen med et fortollingsgebyr. Har også hvert borti å måtte betale mva på postkontoret for å få ut pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Rett meg om jeg tar feil her, men når man går inn på schmiedmann.no, handler man ikke da fra et norskt firma? Skal da ikke betale DHL for greier da?Dette gjør hvertfall at jeg ALDRI kommer handle en jævla dritt fra schmiedmann om det er slik. Schmiedmann har i en periode hvert uten forhandler i Norge og alle ordrer har da blitt rettet til schmiedmann.dk som en midlertidig løsning. Nå er Schmiedmann tilbake i Norge igjen og da slipper dere denne DHL regningen og norsk mva er allerede lagt på prisen i nettbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Mva på 2793,- er 698,25,-Fortollingsgebyr bruker å ligge på 100-300 avhengig av transportør. Høres ut som regningen du har fått er riktig. MVA betaler du alltid når du handler noe fra en profesjonell aktør. Ved netthandel fra utlandet skal du ikke betale mva. i landet du handler fra, men mva i Norge. Når du handler fra utlandet legger som regel transportør ut for mva og etterfakturerer dette sammen med et fortollingsgebyr. Har også hvert borti å måtte betale mva på postkontoret for å få ut pakken. det blir over 700 siden danskekrona er mer verdt enn den norske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 det blir over 700 siden danskekrona er mer verdt enn den norske Det har du rett i. Leste ikke første inlegget godt nok å la ikke merke til at det stod DKK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Schmiedmann har åpna nye fine lokaler på Rud i Bærum Bare å ta seg turen så fåru kjøpt alt du kan peke på :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Det mva pluss ett gebyr fra DHL. MVA viste jeg om og det står pressisert, men gebyret viste jeg ikke om!! Jeg orket ikke å lange noe "sak" av det, står sikkert med liten skrift ett sted! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå