Odd-M Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Bilprodusentene sier som regel max 5%. Jeg har ikke satt meg inn i hvorfor, men de har nok sine forbehold av type better safe than sorry. Bare synsing fra min side men muligens kommer man i konflikt med garantì? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavr Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Har brukt 365Privat bensinkort (http://www.drivstoffkort.com/365privat-drivstoffkort.html) en års tid nå og føler jeg sparer ganske så mye med det. Kortet fungerer best om man fyller på en Esso-stasjon. Da får jeg 3.65% rabatt + 30 øre ekstra essorabatt. Blir faktisk noen kroner utav det per år når man tenker over at man får over 80 øre i rabatt per liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg ville uansett vært svæært forsiktig med å bruke kredittkort på en såpass uoversiktlig kostnad. Havner man "bakpå", så er fortjenesten fort spist av rentene kortet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg ville uansett vært svæært forsiktig med å bruke kredittkort på en såpass uoversiktlig kostnad. Havner man "bakpå", så er fortjenesten fort spist av rentene kortet! Hva mener du med "uoversiktlig kostnad"? Det er da akkurat det samme hva man bruker kredittkortet til. Så lenge man ikke er den type person som lukker øynene og håper at regningene forsvinner av seg selv, så betaler man regninger og kredittkort ved forfall slik at man slipper ekstrautgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Det krever at man har en ryddig økonomi for å få noe slikt til, uten at man blir overasket. Selv var jeg ikke spesielt flink, og hadde dårlig oversikt. Jeg innrømmer gjerne at jeg falt for fristelsen med (u)nødvendige kjøp når kortet låg i lommeboken og fristet.. Selv så lite som et kreditlån på 10 000,- er kjedelig å betale tilbake hvis man har (tillatt seg) en anstrengt økonomi fra før. Innlegget var ikke ment noe mer enn som "tenk deg om to ganger". Det jeg mener med uoversiktlig kostnad, er at man kan bli overasket over hvor mye bensin man faktisk har brukt den siste måneden. Selv brukte jeg fort 7-800kr uken når jeg hadde e34 og e39. I tillegg så er det lettere å skyve på problemene fordi man ikke trenger å betale "idag". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 NAF greia så fin ut, men jeg er enig med deg og skeptisk til kredittkort. Har ikke lyst til å få ei regning hver mnd. Du har ditt personlige kontonummer med dette Naf MAstercardet og giroene er uten kid og betales som giro med melding i nettbanken. Uten at jeg har prøvd så kan det vel tenkes at du kan betale inn på denne kontoen når du måtte føle for det, i teorien samme kveld som du har fylt opp tanken iom at det er din personlige konto som ikke krever kid. Nå må det presiseres at jeg ikke har prøvd dette men for de som ikke liker å samle opp til månedlig regning så kan det være verdt å sjekke. Da slipper du "kredittkortfølelsen" Jeg bruker Cresco car. Der har jeg egen nettbank, og fører inn en sum hver mdn, så jeg er på + hele tiden, og bruker da ikke kreditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg bruker COOP Kortet, eventuelt i kombo med Statoil Mastercard. Går jeg glipp av noen få hundrelapper spart i året med dette, så sover jeg godt om natten fordi. Skal heldigvis litt mer til for å unngå luksusfellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå