520ee28 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Hei! Er det nokon som har noko erfaring med disse bøkene? kor finner eg disse billigest i norge? har funnet boka på bildiagnosebutikken, for 298. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 De selges også på Biltema og Bilextra bl.a. Prisen er den samme, så bare kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnusrc Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Dette er bøker som er lett forståelig og er kjekk å ha med seg da man lurer på noe. Som winchester nevner selges de bl.a. på Bilxtra og prisen er lik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520ee28 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2011 tja, men der har dei ikkje denna, har berre nyare 3 og 5 serie. og eg vil jo ha til min E28, så da må eg nok bestilla. men vist prisen e den samme er jo det heilt topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520ee28 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2011 Eg veit òg at ein kan kjøpe fra haynes.co.uk Boka er billigare (i tillegg er pund'en lav no) .. men da blir det vel toll og slekt drit er det ikkje sånn at det føljer med sånn ordbok ved og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krholt Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Mener at det er slik at det ikke er toll osv på bøker. 100% sikker er jeg da ikke med Vet at det finnes et lite hefte med oversettinger. Så de på Biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520ee28 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2011 Mener at det er slik at det ikke er toll osv på bøker.100% sikker er jeg da ikke med Vet at det finnes et lite hefte med oversettinger. Så de på Biltema. aha.. Eg snakte med ein på torshov, og han sa at det følgte med, men lurer på om det er med, uansett kor ein kjøper boka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Det er ikke toll eller mva på bøker kjøpt i utlandet. Det er heller ikke mva på frakten. Blir mva på frakt (deler av frakten) visst du kjøper en annen dings som blir sendt sammen med boken. Var iallefall slik for 1-2 år siden da jeg kjøpte noen bøker på amazon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520ee28 Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2011 Det er ikke toll eller mva på bøker kjøpt i utlandet.Det er heller ikke mva på frakten. Blir mva på frakt (deler av frakten) visst du kjøper en annen dings som blir sendt sammen med boken. Var iallefall slik for 1-2 år siden da jeg kjøpte noen bøker på amazon. Åja, men eg bestilte fra bildiagnosebutikken i går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 hmm, titta på ebay istad, og da lå de for e39 osv rundt en 10pund, så hvis du finner til e28, så blir det kanskje billigere enn biltema og?. Aldri sett de bøkene for e28 osv i butikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 De som har tid til å vente burde heller bestille bok fra Bentley (nei, ikke det samme som bilmerket), f.eks fra www.repairmanual.net. Vet ikke om de har til E28 men til E34 er den helt suverent mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520ee28 Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2011 De som har tid til å vente burde heller bestille bok fra Bentley (nei, ikke det samme som bilmerket), f.eks fra http://www.repairmanual.net. Vet ikke om de har til E28 men til E34 er den helt suverent mye bedre. de hadde til e28, men ikkje 520. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Einar93 Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 kosta 260kr for ei sånn til e30 på biltema i bergen hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Vil bare påpeke at det å bruke noen hundrelapper på en slik rep. håndbok er en meget god investering, og jeg synes det er et must å ha hvis du driver å mekker litt selv. Du kommer garantert til å få bruk for den en eller annen gang, og jeg har spart mye tid og penger med å slå opp i den når det er noe som skal skiftes e.l. Veldig greit å se hvordan ting er laget og satt sammen, slik at man slipper å prøve seg frem og ødelegge clips osv. Jeg tror at svært mange av spørsmålene og trådene her inne kunne vært "unngått" hvis folk bare hadde slått opp i denne. Boka baserer seg på en komplett demontering og montering av hele bilen, og alt du trenger å vite er godt forklart og vist med bilder. Eneste minuset er at de ikke er på norsk. Hadde lett kjøpt den om så prisen var 3 ganger så høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Jeg har Haynesmanualen som omhandler 3-serien mellom 1999 og 2005 samt Z4 (E85) og jeg er ikke imponert for å si det forsiktig. Bildene har dårlig oppløsning, er små, ikke farger og er veldig utydelige. Teksten er heller ikke alt for intuitiv for en glad amatør (selv med ganske mye erfaring). Jeg hadde en tilsvarende bok om Land Rover Series III på slutten av 80-tallet og den var mye bedre... så kvaliteten på disse bøkene har helt klart blitt dårligere med årene. Jeg strippet en 1980 88" Land Rover Series III og gjennomførte en total restaurering av bilen mer eller mindre på bakgrunn av Haynesboken. Jeg gjør nok ikke stort mer avansert enn å skifte støtdempere på bakgrunn av den nye Haynesboken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå