Gå til innhold

e60. Dårligere radiosignal etter xenoninstallasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før installasjon av et xenonsett i god kvalitet, var jeg overasket over hvor godt radiosignal og klar lyd radioen på min e60 hadde. Noen dager etter at settet var på plass startet signalet å bli dårligere. Mye skurring og problemer med å få inn visse kanaler. Settet står i sprederne og kjøpt hos dybvik trading. (har ikke tatt kontakt med dem ennå). Skurringen kommer idet jeg vrir om lysbryteren. Selv om sprederne ikke er på blir radiosignalet forstyrret. Skurringen er aktiv både ved parklys og ved bruk av vanlig kjørelys. Det kan nevnes at angeleyespærene ble byttet på samme tidspunkt.

Noen tips?

Skrevet

Bare å plukke det ut igjen for å så sette inn halogen av god kvalitet.. xenon har lite å gjøre i spredere uansett :)

Skrevet

Jeg får kun støy når jeg hører på radiostasjon som jeg allerede har dårlig mottak fra. Ved bruk når radioen er klar og fin er det null støy :)

Skrevet
Jeg får kun støy når jeg hører på radiostasjon som jeg allerede har dårlig mottak fra. Ved bruk når radioen er klar og fin er det null støy :)

wirefix er ein motstand du monterer inn på ballasten for å forhindre feilmelding, blaffring. skurring på radioen kan vere dårlig jordig eller at ballasten ligger fornærme kabler i motorrommet.

kor har dere lagt ballasten ?

Skrevet

Verkstedet mitt tok seg av installasjonen i forbindelse med montering av et bodykit. Mistenker overledning eller at boksene har flyttet på seg. Radioskurringen oppsto ikke før noen dager etter installasjonen. Skal få bilen opp på bokk i en varm garasje og sjekke det ut. Svinkaldt her i Sør for tida og orker ikke plages ute i snøfokket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...