98_525TDS Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Hei igjen! I min bil har jeg en forholdsvis kjedelig spiller(cdveksler bak i bagasjerom) med kassett spiller under "vippe" dekslet. Kjøpte idag en navi tvenhet somhar stått i en 540. Fikk med maange bokser som skal plasseres på forskjellige plasser. Radio boksen er vel i bilen fra før da der er radio på gammel spillern? Navi boksen plasseres hvor? TVboksen monteres hvor? og alle di andre jeg ikke husker navnet på akkurat nå. og ligger det kabler til de forskjellige boksene? Takker for svar Ruben
stfoer Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Dersom du har køpt alt utstyr fra en sedan og skal ha det inn i en touring passer ikke alle brakettene for å montere dette inn bak. De er forskjellig. Du må ha komplett nytt (brukt) ledningsnett for touring. Mesteparten monteres bak på førerside. Dette er ikke noe man bare gjør da det krever at man har litt forståelse for dette. Søk her da det ligger linker fra før.
awt Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Det er endel arbeid å montere dette (har gjort denne jobben selv), så med mindre det er snakk om den store skjermen (16:9) hadde jeg ikke brydd meg. Slik det nye systemet fungerer er at alt av komponenter plasseres bak i bagasjerommet. Skjermen du har foran er kun en skjerm (med kasettspiller, hurra!), og ikke noe mer enn det. Du kan ikke benytte deg av noe av det du har fra før. De boksene du har er navigasjonscomputer (på størrelse med en vanlig bil-cd-spiller, har inngang for cd/dvd), tv-modul (halvstor sølv boks med en hvit og en blå kontakt), radiomodul (sølv dings, ca. like stor som navigasjonscomputeren, har en litt stor kontakt bak) og muligens GPS hvis dette ble fjernet fra donorbilen. Det kabelnettet som følger med kan ikke benyttes da det er helt forskjellig fra det du har i bilen fra før. Du kan heller ikke bruke et tilsvarende kabelnett fra en sedan (alt går, men innen rimelighetens grenser). Det du trenger er et kabelnett som er beregnet for ettermontering av navigasjon, dette koster en tusenlapp eller to mener jeg å huske. For å koble opp dette må du ut med deler av dashbord, midtkonsoll, hanskerom, førersete, baksete, hattehylle og veggen på førersiden i bagasjerommet.
98_525TDS Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 men kontaktene fra cd veksler og radio vil passe i spilleren? da jeg har radio og cd veksler fra før....
awt Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 CD-veksleren kan du bruke, men du må koble den til i radiomodulen som hører til navigasjonen og befinner seg i bagasjerommet. Radioen du har fra før kan du ikke benytte til dette i det hele tatt. Dette er et system som ikke har noenting overhode til felles med det som finnes i bilen din i dag.
98_525TDS Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 Hmm dette var da veldig spesielt... Trodde at den kunne settes i og kobles opp mot radio og cd veksler.. Menmen, da var man vel lurt da
awt Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Din nåværende radio er inne i kasettspilleren din, så når du bytter denne ut med skjermen forsvinner naturligvis den.
Alpejohn Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Her selger dem alt av ledninger og ting for ettermontering av navi: http://www.individual-cars.com/xshop/in ... media.html Her kan du eventuelt spørre om hjelp ved montering, tror dem har god kontroll på alt av navi her: http://www.xoutpost.com/electronics/navigation-system/ Ellers finner du en god del her, mye god informasjon: http://www.bimmernav.com/Retrofit_of_BM ... 39_x5.html Ellers er google din venn, søk for eksempel på "bmw e39 navigation retrofit". Sett deg ned og les, les og les les les.. Til du har kontroll på hva som skal til, hva som trengst av ledninger, bokser og hva som henger i hop med hva.. Det lønner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå