Gå til innhold

Noen som har blitt tatt for sladding på vintern?

burnout18
 Share

Anbefalte innlegg

[...] Men den gangen jeg har vært mest glad for og fortsatt ha lappen er 2 dagen jeg hadde den, det var før snøen og jeg kom inn i en rund kjøring stor, fin og brei med våt asfalt, legger stumpen ut og får faens noia idet jeg ser blålys i speilet, kjører videre for og stoppe til siden med tilnærmet maks puls og kaldsvette, men så kjører politibilen bare videre. Var vist en fest det var slåssing på som de ble kalt bort til, hadde bilen full av folk jeg skulle kjøre til den festen og vi satt og jubla hele gjengen ^^

Vær snill og ro deg ned. Med så lite erfaring kan det fort gå galt. Spesielt med bilen full av folk og med andre bilister inne i bildet. Håper virkelig du forstår at dette ikke er noe man gjør i trafikken.

Jeg mener å ha hørt at sladding i trafikk, og lignende "tankeløse" ting (Spinne igang osv) bare er et tegn på at man er liten visse steder, og overkompanserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[...] Men den gangen jeg har vært mest glad for og fortsatt ha lappen er 2 dagen jeg hadde den, det var før snøen og jeg kom inn i en rund kjøring stor, fin og brei med våt asfalt, legger stumpen ut og får faens noia idet jeg ser blålys i speilet, kjører videre for og stoppe til siden med tilnærmet maks puls og kaldsvette, men så kjører politibilen bare videre. Var vist en fest det var slåssing på som de ble kalt bort til, hadde bilen full av folk jeg skulle kjøre til den festen og vi satt og jubla hele gjengen ^^

Vær snill og ro deg ned. Med så lite erfaring kan det fort gå galt. Spesielt med bilen full av folk og med andre bilister inne i bildet. Håper virkelig du forstår at dette ikke er noe man gjør i trafikken.

Arvelære...

Naturlig utvelgelse...? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt på fersken i firhjulssladd, Var sikker på at lappen røyk, men tror du ikke snuten sladda rundt bilen min å kjørte avgårde bare ? Og de ble ikke kalt ut til no viktig , for de stoppet like oppi gata og snakket med en kar på en bussholdeplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En åpen parkeringsplass er også å betegne som offentlig vei vet du, enig i at det er et ganske firkanta system men tenk så mye bråk det hadde blitt hvis det var fritt fram for grisekjøring på alle parkeringsplasser hehe

Jeg er enig i at fritt frem med lek og moro på store områder i praksis ikke ville ha fungert på grunn av at en eller flere ville ha praktisert hodeløs kjøring. Men jeg har et annet godt eksempel på firkantet regelverk som jeg faktisk ikke ser noen vettig forklaring på og det er regelverket for å kjøre på bane.

Her er et sitat fra regelverket til Arctic Circle Raceway i Mo i Rana:

Viktig!

For kjøring på banen gjelder vegtrafikkloven, det vil blant annet si at det ikke er tillatt å kjøre i hastigheter over 80 km/t, jf. vegtrafikkloven §6. Sommertreff fraskriver seg ethvert ansvar som følger av brudd på gjeldende trafikkregler. All kjøring på banen skjer på eget ansvar og risiko. Vanlig kjøretøyforsikring gjelder nødvendigvis ikke for kjøring på bane - ta kontakt med ditt selskap for mer informasjon. Sommertreff fraskriver seg ethvert ansvar for skader på bil, fører (og ev. passasjerer) eller skader som disse igjen kan påføre andre.

Med andre ord mister du lappen ved 116km/t på bane om de stiller seg med laseren.

At forsikringen ikke nødvendigvis dekker skader på biler og personer som kjører på bane er jo forståelig nok, men det der med at fartsgrensen på et inngjerdet motorsportanlegg med "strenge" sikkerhetsrutiner og ambulansepersonell tilstede skal følge vegtrafikkloven og maks 80km/t på en 10-13 meter bred bane med enveiskjøring og bra standard blir bare for dumt.. #-o

For å vri litt på det:

Forsikringen dekker kun kjøring i samsvar med vegtrafikkloven (uten at jeg har satt meg så veldig mye inn i akkurat det), skal man ikke da også ha krav på dekning fra forsikringen hvis man smeller bilen på bane og kjøringen var "rett" i forhold til delen av vegtrafikkloven som omfatter banen det blir kjørt på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 18 hadde jeg en Ford Sierra, ung og dum som jeg var så gikk denne sidelengs heletida, jeg blei innkalt til avhør der lennsmannen lurte på om bilen min gikk rett frem, jeg svarte att jeg skulle gjøre mitt beste og han mente det var lurt ettersom jeg lå i toppen av bunken hans får tida.

På den andre siden har jeg venner og bekjente som har misstet lappen i opptil ett halvt år og andre som kun har fått advarsel, spørs om det er UP eller en lokal lennsmann som stopper deg og såklart hvor mye lurt du har klart å slippe unna med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt stoppa for breisladd, men når jeg var yngre fikk jeg høre hele tiden at hvis jeg fortsatte med slik kjøring så kom lappen til å ryke. Vet ikke jeg, men kanskje jeg har brukt flaksen min på det i stedenfor å vinne i lotto :lol:

Uansett så gjelder det å ha øya i nakken og være litt synsk :)

For noen år siden så kjørte jeg veldig mye supermotard, lå alltid på bakhjulet eller annen hodeløs kjøring. Men det var aldri noen som reagerte når vi kjørte på tomme parkeringsplasser eller lignende "lukka" områda... Synes det er latterlig av politiet å ta lappen fra de som sladder litt rundt på åpne plassa og slikt. Hvordan skal man ellers lære seg å kjenne hvor grensa går?

Er en av grunnene til at man blir god til å kjøre, det er når man får lov til å gå over grensa under kontrolerte forhold. Petter Solberg blir ikke god til å kjøre bil, hvis han aldri krysser grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt tatt av Politiet for sladding, men da jeg jobba på Bavaria så sladda jeg litt villt med en demo E61 525xd på en tom parkeringsplass! Kom en rød liten Toyota Yaris Verso med "Arendal Kommune" på døra og blokerte utkjørslen, eneste andre utkjørslen var en jævla bratt og ubrøyta oppoverbakke! Og med M-sportfangern som fungerende brøyte skjær så fikk jeg ståka meg opp bakken og stakk av(Imponerende firehjulsdrift på disse bilene igrunn)

Det var bare det at gubben i Yarisen hadde tatt nummeret og ringt til Bavaria og fortalt det hele! Og responsen fra sjefen da jeg kom tilbake var uventet! Fikk tommelen opp og han sa følgene " Du leika deg litt med X-driven ja hehe! Det er bra, har vært ung jeg også vettu :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt tatt av Politiet for sladding, men da jeg jobba på Bavaria så sladda jeg litt villt med en demo E61 525xd på en tom parkeringsplass! Kom en rød liten Toyota Yaris Verso med "Arendal Kommune" på døra og blokerte utkjørslen, eneste andre utkjørslen var en jævla bratt og ubrøyta oppoverbakke! Og med M-sportfangern som fungerende brøyte skjær så fikk jeg ståka meg opp bakken og stakk av(Imponerende firehjulsdrift på disse bilene igrunn)

Det var bare det at gubben i Yarisen hadde tatt nummeret og ringt til Bavaria og fortalt det hele! Og responsen fra sjefen da jeg kom tilbake var uventet! Fikk tommelen opp og han sa følgene " Du leika deg litt med X-driven ja hehe! Det er bra, har vært ung jeg også vettu :wink: )

Tøft! Slik skal det være hehe :wink:

Skal man testkjøre så skal man testkjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt først på vinteren.. saken var vel såpass grei at jeg la meg paddeflat, som egentlig endte bra :) skulle hatt 4000 i bot men fikk 1000 i strafferabatt :wink: Men fikk streng beskjed om å skjerpe meg,og de hadde vist lakt meg inn i et register så dersom jeg ble stoppet for noe eller annmeldt for den minste ting ble jeg lappløs vistnok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:clap: okei sjef de :=)

Har heller ikke vorte stoppa av purken under aksjon... men mått på dei fleire ganger, men har altid gått bra. rett opp bilen å kjør på videre :)

Mest flaks hadde eg når eg å ein kompis herja ei stund på same stekka. einkompis låg bak å såg på. inn me 3 gire på volvo'n å den slutta å sperre :P rett i fortauskanten å forstillinga rauk. parkerte fint med full sving.. å hoppa inn i bilen til kompisen ( som ikkje herja) sku til å kjøre å der kom purken å sette på blålysa. Snake me sjåføren og sa att 3 BMW'ar var med for grisekjøring.. han svarte att han ikke hadde herja I DAG :P å de hadde heller ikke sett han. så han slapp unna. mens eg satt i baksete nåkså kvit.. for purken stod rett bak bilen min!! Godt eg kjørte volvo da.. eller hadde dei vel sjekka den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg fikk 4000 i bot for og slenge på en parkeringsplass.. Han var vistnokk for nær veien, så det kunne være farlig.. Jeg har møtt på politibilen et par ganger i sleng, men har aldri fått mer en et par blink fra langlysa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...