Gå til innhold

Priser hos KOED kontra GS

janhanse
 Share

Anbefalte innlegg

Koed er litt billigere selv på orginaldeler, mens på uorginale deler er de mye billigere. Kvaliteten er som regel den samme, sett bortifra enkelte produkter som jeg overhodet ikke har oversikt over, men har lagt merke til at folk klager mest mulig over elektroniske komponenter som bl.a sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte pumpe hos koed forrige lørdag den kostet 950 med frakt. Hos GS er den priset til over 3000. Men det tar lang tid har ikke fått den enda.

Tar ca. en uke. Du har den sikkert på mandag. Tror ikke du trenger å bekymre deg...

Har alltid bestilt fra Koed, unntatt hvis jeg trenger deler på dagen. Da blir det GS.

Vanvittig fornøyd med Koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk nesten sluttet å handle ifra GS, da BMW selv er billigere eller like billig/dyr. Har jo da såklart BMWCCN rabatt på begge plasser. GS har åpenbart økt sine priser på det meste og priser seg derfor ut av "konkurransen" med BMW ihvertfall.

Koed er fremdeles billig, men som oftest trenger jeg deler med en gang eller så blir det små ting, så da blir det mindre og mindre fra koed også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed ligger i en helt egen divisjon hva pris og service anngår.

Eneste minus er noe lang leveringstid men dette kan jeg stort sett leve med.

Bruker Koed i 95% av alle tilfeller.

BMW er å foretrekke om jeg trenger det raskt men nærmeste forhandler

har til nå ligget litt for langt unna. Dette forandrer seg nå mot våren.

GS var før den jeg foretrakk om jeg trengte noe "der og da" men har i

mine øyne priset seg rett ut av handlelista mi.

Eneste jeg handler der nå er en t-shirt i ny og ne og evt tester ut noen

av deres GS Performance deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Koed opp mot Auto Trio og MECA?

Brukte Mekonomen og Torshov mye i fjor. De kom faktisk godt ut av det da. Også på spesieller deler, men de har jo ikke så mye HYLLEvare akkurat. Ellers er det Koed det går i for meg på varer jeg vet må bestilles. Men på motorstyringen på 530daten skilte det kun 800kroner mellom Egil Stenshagen og Koed og da ble det Stenshagen. 8200 og 9000 kontra 13000 på GS.

Var også liten forskjell på Lmm og Agr ventil. Bare termostat og div pakninger til innsug og eksos ble handlet på GS

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk nesten sluttet å handle ifra GS, da BMW selv er billigere eller like billig/dyr. Har jo da såklart BMWCCN rabatt på begge plasser. GS har åpenbart økt sine priser på det meste og priser seg derfor ut av "konkurransen" med BMW ihvertfall.

Koed er fremdeles billig, men som oftest trenger jeg deler med en gang eller så blir det små ting, så da blir det mindre og mindre fra koed også.

+1

Men nå må det sies, og jeg sier det hver gang slike diskusjoner er oppe, at det må skilles mellom originale deler og uoriginale deler. Om målet er å få det billigst mulig, så er det oftest uoriginalt, og da er det ikke sikker at Koed er billigst heller. Da kommer Biltema ofte godt ut :shock:

Men om spørsmålet er priser på originale deler på Koed kontra GS, så er fortsatt Koed billigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer det. Uoriginale mot originale deler er en vanskelig del å huske når man har bestilt, spesielt fra koed.

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor grensa på uoriginale kontra originale deler går, da koed mange ganger sender ut deler som ikke har BMW deleeske, men det er uansett BMW logo stemplet inn på delene. Er det originalt?

Når jeg mener GS vs BMW så er det såklart originalt som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er det som ikke er så lett å si da(i forhold til Koed). Og hva er egentlig originale deler? BMW produserer jo langt i fra alle delene selv, men har underleverandører som produserer for seg. Men om du da har kontroll på hvem som er underleverandør av delene du skal ha, så kan du kjøpe "uoriginale" originale deler på eksempelvis Torshov.

Eksempel: På mine e46 leverer Lemførder bærearmer til BMW som originalt. Kjøper jeg disse på BMW koster de skjorta, på Torshov mye billigere - og det er samme bærearmen.

Turboen er en Garrett turbo, som kan kjøpes av hvem som helst som selger Garrett turboer - og da er den jo også original.

Poenget mitt er at man bør ha et bevisst forhold til hva man vil ha. Skal man absolutt ha originale deler så er det en ting. Om det er billigst som gjelder så er det en helt annen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...