bmw-520i Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 skal bytte termostat på min e39 523 har lest på forskjellige diy tråder og andre sider og gjør det samme som står på sidene, men det løsner ikkje bruker 32mm fast nøkkel og holder igjen med et flat jern har gitt den 3 slag med en hammer. noen som vet hva som kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Du løsner denne links, ikke sant? Sprut på endel rustløser, vent litt og hold igjen. Gi ett skikkelig rapp eller fem mot høyre for deg, altså links sett fra førersiden. De pleier å sitte litt. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Det er links ja. Bruk fastnøkkel som passer og gi den et kjapt slag med en forholdsvis lett hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 skal gå ut og prøve med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 nå prøvde eg fust og slå litt med en hammer for så og holde igjen med et flatt jern og så skrur jeg med klokka. men den løsner ikkje hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 varme er vel løysningen men litt farligt og komme med flammer ner der hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Prøv å se på denne: viewtopic.php?f=1&t=172214 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Jeg sliter også med det samme på samme motoren, men jeg var dum nok til å dra litt feil vei til å starte, med, dro ikke hardt, men det kom et klikk, og viften fikk større motstand, noen som vet om jeg da har prestert å ødelelegge clutsjen? Jeg så på youtube en som brukte spesialverktøy for å holde hjulet igjen, ikke helt uten knot det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 har en 520 24 v motor som ligger i garasjen og der satt den som bare f så tok jeg blåse lampen og varmte opp då løsna det hehe men tør ikkje og gjør det me den nye bilen vis eg sko ødelegga någe eller vil det gå ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 skal bytte termostat på min e39 523 har lest på forskjellige diy tråder og andre sider og gjør det samme som står på sidene, men det løsner ikkje bruker 32mm fast nøkkel og holder igjen med et flat jern har gitt den 3 slag med en hammer. noen som vet hva som kan hjelpe. Du har prøvd 3 ganger og så gitt opp? Jeg slipte flat en 32 nøkkel som jeg brukte til og holde igjen reimhjulet, løsner lett som faen da. 0 stress! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 har prøvd mer en 3 ganger har sikker prøvd 10 ganger nå den forbanna skruå løsne ikkje hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Prøvde dette trikset jeg også, men på M52TU (og M54?) Sitter kjøleslangen inn på termostathuset med slike plaststusser, og de stikker ut AKKURAT slik at fastnøkkelen treffer den. Jeg gjorde ett forsøk, traff slangestussen og knakk den, og gikk så å lagde meg et flattern med hull i til å holde igjen med... Slangen kostet forøvrig 400,- på BMW så var jo ikke all verden, men forferdelig kjedelig når en sto der på en Lørdag og skrudde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 All ikkeplanlagt skruing er kjedelig såframt det ikke er noe hyggelig som fruen plutselig finner på Litt list å lempe, feks å skifte vinkel hjelper også når en skrur på bil 400 er billig mot 2000kr timen på verksted P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå