Gå til innhold

viskosekopling 39 løsner ikke.

bmw-520i
 Share

Anbefalte innlegg

skal bytte termostat på min e39 523 har lest på forskjellige diy tråder og andre sider og gjør det samme som står på sidene, men det løsner ikkje bruker 32mm fast nøkkel og holder igjen med et flat jern har gitt den 3 slag med en hammer. noen som vet hva som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løsner denne links, ikke sant? Sprut på endel rustløser, vent litt og hold igjen. Gi ett skikkelig rapp eller fem :P mot høyre for deg, altså links sett fra førersiden. De pleier å sitte litt.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med det samme på samme motoren, men jeg var dum nok til å dra litt feil vei til å starte, med, dro ikke hardt, men det kom et klikk, og viften fikk større motstand, noen som vet om jeg da har prestert å ødelelegge clutsjen?

Jeg så på youtube en som brukte spesialverktøy for å holde hjulet igjen, ikke helt uten knot det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte termostat på min e39 523 har lest på forskjellige diy tråder og andre sider og gjør det samme som står på sidene, men det løsner ikkje bruker 32mm fast nøkkel og holder igjen med et flat jern har gitt den 3 slag med en hammer. noen som vet hva som kan hjelpe.

Du har prøvd 3 ganger og så gitt opp? :mrgreen:

Jeg slipte flat en 32 nøkkel som jeg brukte til og holde igjen reimhjulet, løsner lett som faen da.

0 stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette trikset jeg også, men på M52TU (og M54?) Sitter kjøleslangen inn på termostathuset med slike plaststusser, og de stikker ut AKKURAT slik at fastnøkkelen treffer den. Jeg gjorde ett forsøk, traff slangestussen og knakk den, og gikk så å lagde meg et flattern med hull i til å holde igjen med... Slangen kostet forøvrig 400,- på BMW så var jo ikke all verden, men forferdelig kjedelig når en sto der på en Lørdag og skrudde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ikkeplanlagt skruing er kjedelig såframt det ikke er noe hyggelig som fruen plutselig finner på :lol:

Litt list å lempe, feks å skifte vinkel hjelper også når en skrur på bil :wink:

400 er billig mot 2000kr timen på verksted

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...