Gå til innhold

E39: Bakluka opner seg under kjøring, men låser seg også

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Sorry, men måtte bare! Du vet hva Jinxed betyr? Du må ALDRI si at noe funker fint, da kan du banne på at det slutter å funke=Jinxed.

Jeg er ikke overtroisk, men det har jeg brent meg på så mange ganger. Kureres kun ved å si "bank i bordet", og så banke i et bord!

:-)

Hehe, nei vet ikke hva det betyr, men skjønner hva du mener :-P skal banke i alle bord i huset :)

Edit:

Er vel noe som heter "does it work? Yes. Dont touch it" :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Hei. Har akkurat det samme problemet på bilen etter at jeg tok av trekket. Når får jeg ikke engang åpnet bakluken uten og dra i vaieren. Ikke meningen og stjele tråden din men..

Hvor sitter jordingen til sentrallåsen ?

Jeg har hatt tilsvarende problem på to av E39 mine. På den ene var det kabelbrudd, det pleier å komme akkurat der ledningen sitter inni en boks og bøyes hver gang du åpner og lukker. under alle plastdeksel i bakluke samles mye dritt og fin grus som ligger å gnager. Men rens rundt og eventuelt ta ned takdeksel så er det greit å finne ut hvilke ledning som er brudd i.

På den andre var det faktisk GM som var problemet, å måtte kodes opp igjen, men er det GM så ville du sikkert ha litt andre symtomer også, som at sentrallåsknappen inne i bilen ikke virker og at dørlysidikatorer (åpne dører) viser feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake dette problemet for en stund siden, men gikk over i løpet av dagen.

Men fikk også problem med og opne luka på knappen utvendig..

Det har skjedd et par ganger. Virker ikke som jeg har kabelbrudd vertfall, hadde av dette dekselet når jeg monterte ryggekamera og alt så tilsynelatende fint ut.. :)

Men kanskje jeg skal sjekke igjen.

Så en annen som sa at om knappen inni bilen var dårlig kunne den lage slike problemer (den på sparkepanelet på førersiden), noen som kjenner til det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også skyldes mekanisk brudd... Mikro bryteren sier på to plast tapper, disse tappene kan lett knekke og selve bryteren blir ligger løs. Sjekk også den innkommende kontakten til enheten, litt irr her kan skape lignende trøbbel.

Du kan også sjekke tilkoplinger for skiltlys som sitter i samme enhet. Jord til microbryteten går via skiltlyskontaktene og en irring på kontaktflate kan således også gi samme symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det microbryteren i bakluka du mener? Siden jeg har ryggekamera har jeg en annen type bryter (liten rund en som erstatter den orginale). Feilen har skjedd med meg før denne ble montert, og nå også etter. Men har vært mer plaget av at bryteren ikke funker, men luka forblir igjen da får bare ikke opnet utvendig. Plutselig så funker det igjen. Så tror ikke knappen er gåen da den også er litt over et år gammel bare.

Tror jeg må ta av lista på luka og sjekke koblingene til skiltlysa også jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Tror jeg må ta av lista på luka og sjekke koblingene til skiltlysa også jeg.. :)

Sjekk også 4pins kontakten som går ut til enheten nøye... det skal ikke mye irr til i denne før du får problemer. Selv endte jeg med å klippe denne og kople ledningene sammen... først da ble det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...