Gå til innhold

BMW F10 - Alpinhvit - Nye bilder på side 8!

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig at hvitt og rødt går bra sammen, ingen tvil om det. Men dersom vi kan tenke ukonvensjonellt; hvorfor skal baklykter nødvendigvis være røde?

Ettersom det ikke er en eneste rød detalj i bilen ellers (definerer da ambiente belysningen som oransje), så er det ingen vits i å blande nok en farge til bilen i stilleståendes tilstand. Bilen er jo virkelig et smykke med sin hvite, skinnendes lakkfarge og sorte høyglans detaljer innblandet med litt aluminiumsdetaljer fra dørhåndtak, felger og eksos!

Nå skal det sies at det stemmer ikke helt, pre-crash sensoren i head-up displayet er jo tross alt rød... Baklyktene lyser også av rødfarge når bilen er i gang samt når en bremser. Men dersom vi også tar vekk refleksene, så er det intet rødfarge å spore når bilen står parkert.

Når det er sagt, så må du faktisk oppleve baklyktene selv i levende live. Selv om de røde baklyktene fremhever mer konturene av hoftelinjen, så gir også disse lyktene et hint om samme linje, bare i noe mer diskré form. I tillegg gir disse hvite baklyktene et nytt designpreg, og som virker mer helhetlig fargemessig. I hvert fall ved bilen avslått.

Jeg må nok en gang fortelle det at jeg selv ikke er sikker på om det blir hvite eller røde baklykter til slutt. Men det er som sagt tidligere kjekt å prøve noe nytt, noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei du står nok ovenfor et vanskelig valg. Men tanken jeg hadde bak røde lykter kontra hvite var for å bryte. Men du skal jo bytte front, som igjen bryter det tradisjonelle designet til noe bedre! Så for all del, kan jo være nok med bare front og beholde hvite lykter. Skal sies at jeg likte fronten veldig godt.

It´s all about the details!

Men du har nok mye rett i at man må se lyktene i virkeligheten for å bedømme. Bare med å bytte front har du allerede noe som ingen andre har, med noen mnd forsprang? hehe...

Forresten, lakkerer du refleksen eller tar du på folie om du velger å gjøre noe med de?

Bilen er og blir jo uansett unektelig vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi går for ingen refleks, så blir disse sparklet igjen på en brukendes måte før lakkering og montering. Blir spennedes å se, bilen er allerede levert inn til lakk, og hper å få den igjen til slutten av neste uke.

Ettersom eksos-systemet også har ankommet, så blir det nok å få montert på dette i samme tur. Spørsmålet er vel bare hvem vi føler er flinke nok til å gjøre det... Svendsen eksos (eller tilsvarende) eller autorisert karroseriverksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da ser det ut til at bilen blir ferdig til uka, med påmontert M-pakke, M hekkspoiler og 550i-eksosrør. Regner ikke med at refleksene bak ble sparklet igjen, ettersom det viste seg at hele bakfanger er laget av et mykplast-stoff, der vi ville risikert å få synlige sprekker etter kort tid i mellomgangen mellom fanger og stålsparkelen (?).

Deretter får vi se om det blir Hartge-tuning på bilen, eller om den rett og slett bare skal få stå slik til sommeren:)

I hvert fall - nye bilder tas igjen ved mottak av bilen. Og jeg gleder meg stort til å se resultatet selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette jeg forespurte, men de frarådet på det sterkteste å ikke gjøre det grunnet tap av fleksibiliteten til bakfangeren, samt fare for sprekker etter kort tid. Jeg mente i grunnen at det bare var til å prøve. I verste fall så ville det blitt enda litt mer arbeid og et lag til med lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med tanke på arbeidet som er gjort nå. Håper du er fornøyd med arbeidet verkstedet gjorde. Tenker mest på eksossystemet!

Hva med hvit folie over? Kan jo også fint lakkeres etter ønske.

Men du må gjerne poste bilder, jeg er veldig spent på rompa med det nye eksossystemet. Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ettersom de av alle ting selger så mange 550i til USA om dagen, så er det produksjonsmangel på eksosskjold. Dette går jo da ut over etterbestillingene, og jobben tar dermed lengre tid enn forventet..

Har selv ikke sett bilen siden de første bildene ble tatt, og begynner å bli en smule spendt på hvordan dette blir seendes ut...

Ellers har de orginale 20" felgene av krysseke 312 ankommet, og går dermed bare og venter på sommærføre i Oslo..

Dermed skal vel alt snart være på plass - og gleder meg stort til å se bilen igjen!

Er også i Tyskland nå om dagen, og håper på å komme over noen Alpina-felger av nyeste sort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint utstyr, og så er ikke 2VA Adaptive drive med? Jeg vet mange mener det er unødvendig, men personlig er det min oppfatning at det er nettopp dette som gjør F10 til den fantastiske bilen den faktisk er. Herlig å skvalpe rundt i byen i 'Comfort' for så å være 2 tastetrykk unna en relativt kompetent og leken "sportsbil".

Ser du har med fjernlysassistent. Det må være det mest unødvendige utstyret man kan bestille?

Ellers ser bilen helt rå ut. Jeg tror noen kjekke Alpina-felger absolutt vil kle bilen. Så faktisk en F10 550 xDrive her for litt siden, og den eksosen gjøre bilen definitivt mer spesiell. Tror ikke du vil få noe problem med å kvitte deg med denne når tiden for det er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke adaptive drive i kombinasjon med m-sportsunderstellet.

Dessuten ville jeg gjerne teste ut dette understellet, etter som det har fått så mye skryt dette også. Så har du jo dessuten justeringsmulighetene på demperene her og, bare ikke komfort-moduset.....

Dette har blitt diskutert mye og så vidt jeg har lest meg til på bimmerpost.com så har demperne på m-sportunderstellet ingen justeringsmuligheter selv om du har sportsaut. (2TB).

Sitat fra bimmerpost:

There are no 'active' parts in the suspension of the 'passive' M-sport system. The sport setting, with the sport auto gearbox, set to sport/sport+ gives a steering weighting change. Been discussed before and confirmed by BMW to not have active parts. Yes it definitely feels more than a steering change, experienced this myself, (on a standard supension setup) but there are no active suspension parts.

The US market get Adaptive Drive as part of the sport package, the active system. They don't get the passive M-sport suspension option, like we do in Europe/UK. We of course can specify Adaptive Drive in the M-sport cars and get the adjustable suspension.

HighlandPete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har endelig bilen kommet tilbake - og jeg er over til Oslo for å se bilen i levende live!

Ettermonteringen av utvendig M-pakke har utvilsomt gjort bilen et par hakk vassere, og i kombinasjon med M hekkspoiler så ble det seendes meget så stilig ut! Likevel, selv om vi fikk på 20" orginale BMW lettmetallfelger, så var det noe som manglet.

Dermed - først ble frontnyrer foliert sorte. Lakkfolka ville ikke lakkere disse, da de mente dette ike ville være særlig holdbart. Men ettersom vi var så godt igang, ble også kromdetaljene på dørhåndtak og omramming av sideblinkers foliert i sort høyglans. Dette ble meget pent.

Dermed poster jeg en liten smakebit - fotograf kommer til helgen for å ta de virkelig gode bildene.

cggt30lg2bjp7jfcd49z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...