Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle sjekke nivået for olje og dro opp peilepinnen. Det var utrolig mye olje på den og det ble søl alle veier når jeg dro den opp første gangen.

Stakk den så ned igjen for å peile, og da var oljen på max-streken.

Har aldri vært borti en peilepinne som har vært så til de grader dynket i olje, er det noe som er gale her?

Skrevet

For meg, som ikke er så ekstremt god på M5x motorene, såså høres det ut som begynnende tett veivhusventilasjon?

Da vil den jo piske/presse oljen mange plasser.

Ren gjetning fra min side da, så vent til noen avkrefter/bekrefter det.

Skrevet

Nja.. På e34 M50B25 turboen jeg hadde, så var det liksom ikke noe slikt som orginalt veivhus lufte dings. Rett i friluft, og den var også slik, selv etter vinterdvale så måtte pinnen tørkes og føres inn på nytt for og få korrekt nivå.

Likedan på min forhenværende e36 325 cab/ e39 520 sedan og nåværende e39 520 touring.

Hadde dog en gelandewagen som firmabil for en del år siden, og der vistes det ikke olje på pinnen når man dro den ut, men stakk den inn også ut igjen, så var det på stell. Forklar den du?

Jeg fant aldri ut hvorfor, men fant ut at slik var det nå en gang da jeg plutselig hadde alt for mye olje etter og ha fylt på en liter grunnet tilsynelatende tørr pinne.

Skrevet

Ang. det der med G-wagen så mener jeg at primeraen min var likens, veldig rart i grunn! Skjønner ikke den konstruksjonen der jeg.

En liten notis ang Primeraen; Den skulle kun ha 2,8 liter olje totalt med filter! 2 liter 4 sylinder motor. Det er lite olje det!

Skrevet

Kan slenge meg på angående tørr peilepinne på min 530D med M57 motor. Har klødd meg i hodet noen ganger så det var godt å se at det er flere som ikke skjønner bæret av det fenomenet :)

Skrevet

Glemte helt å skrive hvilken motor det var snakk om her, min feil;)

Gjelder en 1996 mod 520i. Er vel M52B20 som sitter i den.

Det som er rart her er at den ikke har vært sånn før. Tett veivhusventilasjon er vel en klassiker på disse, flere som har opplevd dette når dere hadde tett vhv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...