Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Tror de sa seg fornøyd med 300whp denne gangen. Ville ikke stresse turboen mer enn nødvendig ;)

300whp holder i massevis! Hadde lagt meg på trygge 225-250whp som Mikael tippet på :mrgreen:

+1 på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Da er bremsinga over for denne gang. Det gikk bra i dag. Det som har skjedd i senere tid nå er att vi har skiftet fra electromotive tec gt sprut til en dta s100pro. Egentlig skulle jeg ha en helt ny model fra electromotive som bjørnstad bil tuning ved geir haugen skulle sponse. Men den har desverre blitt en del forsinket. Noe som er ganske vanlig i datasprut bransjen etter det jeg ha forstått. Men heldigvis ville bjørnstad og haugen hjelpe meg og få til vanosen likevell. Og di forhandler og dta sprut så da ble det det nå. Og det funker meeeget bra! Det styrer vanosen fint og gjør det vi ber det om. Og har mye mere funsjoner en jeg noen gang kommer til og trenge:)

Eneste minuset er att jeg ikke kan kjøre med lavohms dyser på s100 og mine 1680cc var det.. Heldivis hadde bjørnstad liggende ett sett med 1200cc høyohms. Så vi monterte di og stilte opp trykket til 4 bar for og få litt extra. Etter en del kjøring i benken med litt små fjusk som kom av ting som rett og slett var min egen feil begynte vi og få til vanos mappingen. Og det ga meget gode resultater. Men når vi begynte og justere på trykk så vi att dysene begynte og nerme seg full guff. Så vi måtte gi oss på ca 700whp og 750nm denne gang. Men nye og dobbelt så store dyser er bestilt så vi får mappe den for mere trykk senere. Men jeg er meget fornøyd nå likevell. For den er sykt kjørbar i forhold til i fjor. Nå har jeg maks moment på ca 4700 o/min og det følger på meget bra helt til 8000. Og den er mye sterkere før turboen lader enn før. Vi dro ett pull på 1,4 bare til 6000 bare for og se om den svarte som den skulle på trykk og det gjorde den til gangs. På 4700 da så fikk vi 840nm.. S med 1,8-1,9 så begynner vel og bli bra;) men det får vi se neste gang. Vi oppnådde det vi ville og fikk til vanosen og fikk ett mye bedre register. Så den blir kjørt med denne effekten på e30meet. Men etter en liten prøvetur nå så kan jeg love dere att det kommer til og se ut som jeg kjører med mere effekt nå enn noen gang før. For når jeg kjørte med full pupp i fjor så var det virkelig vanskelig og dra den løs i 4. gir. Høres kansje rart ut iom att den hadde over 1000hk men det var så extremt høyt oppe og så smalt område att jeg måtte treffe så gått med giringene. Nå med 300whp mindre spinner den hemingsløst i 4 gir vist man river litt med klutsjen. Glemte og ta bilde av bremsepapir. Glemte foresten og skrive det ut og. Det får bli neste gang når effekten går opp ett hakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig!! :D Blir en eksplosiv økning i dekkforbruk tenker jeg ;) Få noen til å filme en inboard film nå med bra lyd fra en prøvetur ;)

Kjedelig at dere ikke ble obs på dysene tidligere. Kjipt å ha sånne formaliteter stoppe seg.

Kjøpe flere girkasser og mellomaksler nå... ? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig!! :D Blir en eksplosiv økning i dekkforbruk tenker jeg ;) Få noen til å filme en inboard film nå med bra lyd fra en prøvetur ;)

Kjedelig at dere ikke ble obs på dysene tidligere. Kjipt å ha sånne formaliteter stoppe seg.

Kjøpe fler girkasser og mellomaksler nå... ? :mrgreen:

Er vel få i bilmiljøet som ikke gleder seg til å se E21en på bane i sommer, men jeg er altså såå uenig i at dysestørrelse er formaliteter. Det er tvert imot så enkel matematikk at nu bør du sjemmes Jørgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det motstanden i dysene som var problemet... noe som er sprutet's feil..

Da er det bedre å finne noe hylledyser slik at man ihvertfall får sine 700whp og anstendig effekt for å hente kebab med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...