Gå til innhold

Års moddel og katt krav ??

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en M3 E30 som det står på vognkortet at den er 1 gangs reg 01.03.1989.

Så sjekker jeg med Realoem at det er en 12 mnd 1988.

Kan jeg få den uten katt krav oss biltilsynet, om jeg tar med dok at det er en 12 mnd 88 ?

Hvordan kan jeg finne om denne hadde katter orginalt eller ikke ?

Takker for alle svar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om denne hadde blitt regga med en gang, hadde den godt innenfor her. Så håper jeg kan få til at det er en 88. Så komme meg vekk fra katt kravet, da blir det mye letter med noen godkjenning av stor motor, serru. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om denne hadde blitt regga med en gang, hadde den godt innenfor her. Så håper jeg kan få til at det er en 88. Så komme meg vekk fra katt kravet, da blir det mye letter med noen godkjenning av stor motor, serru. :wink:

Men tror du ikke det var slik at de begynte å montere kat på bilene allerede i okt 88 da? Det virker mest logisk.

Det er litt rart om de skulle begynne å montere kat på bilene de produserte fra 01/89 og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngvejos : Din bil ble produsert 02/88 og er derfor en 88 modell.

M3yngve: Din er produsert 12\88 og er derfor en 89 modell, går derfor under katalysator krav og må ha kat ;)

Spiller ingen rolle om den er produsert i det og det årstallet egentlig, det er modell året fra fabrikant som er avgjørende. og BMW skifter modell år i september, dvs en bil som er produsert 31.sept 09 er en 2010 modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet at biler som blir prod sent i året blir neste års biler. Men syns de burde gå utfra prod dato, og ikke når bilen er 1 gangs reg.

De begynte vel med katter på div biler i rundt 87, så har du bil som er 1 gangs regga før 30/12-88, så har du ikke katt krav. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...