Gå til innhold

K&N filter, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat montert K&N filter på bilen min. Det er et innsatsfilter, bilen er diesel.

Men her er det jeg trenger hjelp med. Hvorfor merker jeg ikke noe forskjell fra standard? Har jeg gjordt noe feil?

Svar mottas med en smil :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg vet at det ikke er STOR økning i effekt. Jeg hadde et lignene filter på en bensin og da kjente man LITT forskjell. Jeg trodde at det skulle bli litt større forskjell før og etter med tanke på at det er turbo. :|

Skrevet

lurer på hvor mange ganger jeg har presisert at man ikke får noe effekt på en diesel med kn innsatsfilter?

alltid noen som skal argumentere for at "jo deg gjør man"

da kan trådstarter her stå som enda et eksempel på at det gjør man ikke. Det er bare så forbanna å kjøpe et vaskekit som koster omtrent det samme som nytt filter og drive å vaske driten.

Skrevet

man får sikkert en viss effektøkning med åpent filter, men tviler på at den er på mer enn 2 kanskje 3hk, dette vil du ikke merke på en vanlig bil, har man derimot en blodtrimmet bil så vil det ha brukbar effekt med åpent filter,

Skrevet

å ja..

jeg har da prøvd de fleste filterkombinasjoner på dieselbiler, fra UTEN filter til potte tett filter.

det er ingenting å hente på et kn innsats filter på bmw dieselbiler. nei, jeg har ikke kjørt dem i benk, men man kjenner ikke forskjell på tett og uten, så har mine tvil til at du får noen målbar forskjell.

og jeg har en meget følsom ryggrad.

felles for bmw diesler er at de har ekstremt stort filter, derav er det ikke noe særlig motstand å prate om.

bensin bil er noe HELT annet enn diesel bil.

Skrevet

en disel bil med potte tett filter dra ikke no stort dårligere enn en uten filter. en diesel med turbo suger i seg luften den skal ha uansett. tillogmed sett filter som vert potte tett og blitt sugd hull i for att bilen trenger luft

Skrevet
å ja..

jeg har da prøvd de fleste filterkombinasjoner på dieselbiler, fra UTEN filter til potte tett filter.

det er ingenting å hente på et kn innsats filter på bmw dieselbiler. nei, jeg har ikke kjørt dem i benk, men man kjenner ikke forskjell på tett og uten, så har mine tvil til at du får noen målbar forskjell.

og jeg har en meget følsom ryggrad.

felles for bmw diesler er at de har ekstremt stort filter, derav er det ikke noe særlig motstand å prate om.

bensin bil er noe HELT annet enn diesel bil.

Det var bensinbil jeg sikta til :wink: men uannsett så får du ikke mer hk med filter , det burde vært laget en post her inne hvor det stod litt om filter, synes det kommer nye spørsmål ang åpne filter et par ganger i uka hehe

Skrevet

Tom K, du sa faktisk det stikk motsatte, i en tråd som handler om en dieselbil.

lag gjerne en tråd om filter, bare pass på at du presenterer fakta ;)

Skrevet

Da har jeg lært noe nytt. TRF-Racing, du har nok rett i det du sier.

MEN jeg kan trøste meg med at bilen har et nytt filter som suger bedre enn org. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...