Arban Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Siden det er nesten komplett umulig å finne en 530d med manuell, så lurte jeg på om det er mye styr å bygge om selv. Noen som vet, eller har prøvd dette? Steptronic er ikke like gøy som manuell, det er jo noe de fleste vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 dette spørs en del på hvilken årsmodell du velger, mtp gammel eller ny elektronikk. Den nye kan bygges om og omprogrammeres, har forstått det som at dette er noe mer komplisert på den gamle. Uansett, Viborg Autotecnik i danmark er overlegne på alt som har med BMW ombygginger å gjøre, meget dyktige. Men ikke ring og plag dem for info om ikke du har tenkt å la dem ta jobben, de lever av kunnskapene de har på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arban Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2011 er snakk om en 03 mod så da er det muligens et håp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 muligens ja. Aner ikke hvem som skal gjøre omprogrammeringen for deg da :S vet ikke om dette lar seg gjøre med utstyret til merkeverksted engang (som jeg har). litt usikker på om den godtar å programmere et manuell map i en DDE som har et automat vin nummer. eneste jeg vet at kan programmere dette er det nevnte firmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 og hvis du lurer på pris så mener jeg dem tar ca 1200 kroner hvis du kommer med en ferdig mekanisk ombygd bil på tralle. Mulig du også må ha manuell kombi for å unngå lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Angående omprog av DDE. Ta kontakt med RPM Motorsport i Canada. De hjalp meg www.rpmmotorsport.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Verksted har utstyr til å gjøre en slik jobb ang elektronikken, men tviler egentlig på at de kan det da det er litt sært Både jeg, sweet og Trf har også utstyr til å gjøre den jobben men det er laget noe som heter NCS expert som er helt suveren til nettopp for dette behovet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Problemet er ikke om de har utstyret eller ei. Det er fkatisk kunnskapen om HVORDAN. Jeg har spurt på BMW verksted om mange kode spørsmål, og alle svarer bare at de ikke vet eller ikke kan. Lei av sånt as- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 De er jo selvfølgelig ikke interessert å lære bort alle triksene sine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Jaja jeg har jo bedt DE gjøre det da, men de sier at det gå rikke. Jeg sa ikke "døh gi meg datan deres a så fikser jeg det hjemme i garasjen, kommer tilbake i morra, sverger! " Jeg spurte jo om de kunne hjelpe meg med koding av hjerne, men med en gang jeg nevner noe med ombygging så setter de seg på beina. Så jeg prøvde dra en liten hvit en da på en annen forhandler, om at ledningsnettet mitt var brent etter motorbrann og trengte ny DME. Men da sa de bare jeg måtte kjøpe nytt komplett settt il 50,000 sant. Gikk ikke an bruke brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Hehe Men jeg trodde dem faktisk ikke kunne synce ny hjerne opp mot eksisterende bil? Ms41med ewsII mente jeg var siste som det gikk på , så det er vel riktig som dem sier at man må kjøpe hele sulamitten . Mulig det går med NCS , men ikke med bmw sitt utstyr. Skal ikke si noe sikkert her, er bare hva jeg leser meg frem til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Akkurat. Derfor jeg måtte sende alt mitt til RPM i Canada Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 kansje litt OT, men Passer automaten fra nyere 530da (a5s390) på tidlige modeller med a5s360r ? finnes det andre kasser som passer og kansje tåler oppjustering, eller kan man bygge om og forsterke disse med kraftigere lameller og f.eks endre stall-speed og lockup-hastighet på konverter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 dette spørs en del på hvilken årsmodell du velger, mtp gammel eller ny elektronikk. Den nye kan bygges om og omprogrammeres, har forstått det som at dette er noe mer komplisert på den gamle. +1. Bilen må programmeres fra automat til manuell. Du kan gjøre følgende: HUSK at: Du gjør dette for din egen risiko. Jeg har ikke noe ansvar i dette. 1. Endre ZCS - fjerne Auto og legg Manuell overføring. Bruk NSC Expert 2. Omprogrammere DDE. 3. Kode bil, SSS-progman Jeg viser deg eksempel: Hver bil har SA, GM og WBA nummer. Dun kan bruke DIS for å lese eksempel: Her er originale ZCS for WBADL81050GJ68503: GM: 518100006 SA: 20010C1045B417E4Q VN: 00EFFFFFF7G Her er modifisert i forhold til opphevet skrift: GM: 517100006 (sifferet nr. 3 minus 1) SA: 20000C1045B417E4Q (slettet nummer 1 i fjerde posisjon) VN: 00EFFFFFF7G Du kan fjerne de siste kontrollsifre og la NCS ekspert (Ett program)beregne dem for deg. Det er lettere at man må investere program/interface selv. Jeg vet brukernavn 540ESS har suksessfull kodet fra automat til manuell med mine beskrivelse over. Lykketil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Hehe Men jeg trodde dem faktisk ikke kunne synce ny hjerne opp mot eksisterende bil? Ms41med ewsII mente jeg var siste som det gikk på , så det er vel riktig som dem sier at man må kjøpe hele sulamitten . Mulig det går med NCS , men ikke med bmw sitt utstyr. Skal ikke si noe sikkert her, er bare hva jeg leser meg frem til Hvis du vil kode ny hjerne på din bil bruk SSS progman ellers Winkfpt Jeg bruker winkfpt for å oppdatere ny software for min gamle DME MS42. . Jeg føles å kjøre i ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå