ogee1 Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Kan du legge ut detaljbilder av eksosen? Nærbilde av stussene, og gjerne hvordan det ser ut under bilen.
leif harald Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Nice hjul, hva er inpresset og bredden på felg og dekk? Skulle hat slike hjul på min søsters 1er også
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Tusen takk folkens,var usikker på hva folket skulle mene om felgvalget og eksosen. Jeg personlig er jævla fornøyd,folk glor så jævlig etter bilen,er så oppmerksomhets syk bil,eller er det meg,hehe Jupp,skal legge ut litt mer bilder ang eksosen og hva ET er på felgene Ja jeg har nok ikke sett en annen 1 serie den fargen her noen gang faktisk,ikke i norge iallefall.Den fargen jeg har nå er jeg ganske fornøyd med,og selve folien er også grise bra.Folk tror ikke på meg når jeg sier at det er folie,folk tror det er ekte lakk. Kan noen hjelpe meg med å dra igang ett 1 serie treff.Tenker da på hvor folk vil ha det,tid osv osv???
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Og jo,det er grise digg lyd i bilen nå.Tenkte og prøvde ut endel ting før jeg sa meg helt fornøyd.Nå er det bromming i eksosen og ved ca 2500 rpm i 2 gir,så er lyden jævlig mørk,ved 5000 rpm i 2 gir så høres det ut som bilen vil mer,noe den seff ikke klarer,hehe Bakre lydpotte er tatt helt vekk.Har kjørt 3 tommer rør fra der den gamle lyddemperen bak stod,og splittet det til to rør på hver side av diffuseren bak.Splitten går til 2 tommer. Rør kostet meg:400 kr med rabatt på bilxtra Eksos stussene kostet meg 298 kr totalt på BILTEMA Så trengte ikke å bli så dyrt.Men var dritt å tilpasse og få sveiset alt perfekt uten risting eller lekkasje.Vekten(lodd) på eksosen bak anbefaler jeg å beholde.Rister ikke så mye i bilen ved motor start. Kommer bilder snart
aottesen Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Har du kappet kun bakpotten? I såfall, hvordan har du fått mye mørkere lyd? Må i såfall være akustikk i fra rørene du har sveiset på da? Lydforskjellen hos meg er knapt hørbar utenfor, og inni bilen hører jeg ikke noe som helst forskjell, hverken på tomgang, midtregister eller fullt turtall. Men designforskjellen er jo magisk!
aottesen Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=VpqBH1RViD0 <-- lyden på min, etter fjernet bakpotte.
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Ja fjernet kun den lydpotta bak.. Har da litt sveiseskill da,kanskje derfor jeg fikk det til. Skal legge ut bilder nå om en 5 min,så kan du se. På bildene så har jeg såvidt begynt,driver å tilpasser rør der,prøver ut forskjellige metoder.
aottesen Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Tror ikke mer/mindre lyd har med sveiseskills' å gjøre .. Med mindre du sveiser på et rør som generer akustikk selvfølgelig Mesteparten (90%) av lyden forsvinner i turbo og midtre potte, var derfor jeg lurte.
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Det har faktisk noe med stålet man bruker.Hadde jeg kjørt crom/rustfrie rør så hadde jeg fått en brom brom lyd hele tiden,noe jeg ikke vil ha.Jeg vil kun ved litt tomgang og når jeg drar ut gira etter 3500 rpm.Ikke rustfritt stål gir mer lyd fra seg fordi det er mykt materiale.Rustfritt er veldig hard,og det gir lyd gjennom hele registret,noe som kan bli slitsomt. Men hvordan legger jeg ut lydfil på youtube,så kan du få høre lyden.
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Nye bilder.Litt under bilen,ikke helt ferdig bilder under.Men mens jeg var igang.
aottesen Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Du legger video på YouTube Du får legge til et bakgrunnsbilde og legge lydfilen oppå, og laste opp "videoen".
aottesen Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Har du noen form for flaps som bremser eksosen mot venstre side, slik at det ikke kommer mer der enn andre veien?
bmw cab Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Ingenting.Kommer like mye på begge sider..Bilen går kanskje 0.5 % bedre nå,sitter med det inntrykket..Tror den puster litt lettere nå.Har tatt co måling på den også hos en kompis av meg.Og alt var under lovlig krav.. Så nå skal carbon diffuseren på så fort jeg for tid til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå