rikard_ut Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Hei. bilen min har begynt og fuske super masse og det lekker diesel av dyse nr 2. denne sitter dønn fast. er det noen her som har noen tips til og få den ut? har prøvd to ganger. kjørt bilen meget varm. og brukt "ronker" til og prøve. dette har resultert i at dysa begynner og briste. så frykter den knekker. er det noen her som har gjort dette før? vis den knekker. så vil jeg jo kunne få av topp dekselt? og igjen kunne få av toppen? kan jeg da banke den ut under ifra? nå vet ikke jeg motor betegnelsen min. men hva koster en ny/brukt topp? er det hard to gett?
TRF Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 topp pleier å være dyrt, og har hørt om folk som ender opp med å ta av toppen og banke dyser ut fra innsida ja. motorbetegnelsen din er m47d20.
540is Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Du trenger noe som dette settet.Dysa deles og verktøyet skrues inni nedre del av dysa. Så tersjes allt opp, forhåpentligvis.. http://cgi.ebay.co.uk/Injector-Remover-Puller-BMW-M47-M57-/370321301969?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5638dea1d1 Eller hør med Byggmakker
rikard_ut Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Skrevet Januar 30, 2011 hmm.. det vertkøyet frista gitt.. litt over 3 lapper da men iforhold til og ta av toppen osv så er det vel en løsning. men hvordan deler man dysa? vis den knekker, har jeg da delt den på riktig måte f.eks? hehe
540is Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Du deler den med å skru opp den store "mutteren" som holder elektroniske delen. Så kommer du til en låsering som fjernes, så må du ha en hul unbrakonøkkel for å fjerne siste rest av innmaten. Inni bunnen av dysa er det nå noen fine gjenger som uttrekkeren koples på. Du ser det her, før de drar fram sveiseapparatet, ser ut til at det virker og EDIT: Se bort ifra mine innlegg, jeg så nå at du hadde en 1999 mod 320D, da blir det anerledes. Mine innlegg og verktøy er for nyere med common rail innsprøytning, men kansje sveisetrikset virker der og ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå