Jordfræsar Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Nei er helt enig med deg. Håper at du har riktig, men var en selger som sa dette når vi snakket om at motoren i en X1 1.8d og 2.0d er den samme. Kan jo hende han sier sånt bare for å selge flere 2 litere Finner du ut noe mer av saken så gjerne del erfaringene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Nei er helt enig med deg. Håper at du har riktig, men var en selger som sa dette når vi snakket om at motoren i en X1 1.8d og 2.0d er den samme. Kan jo hende han sier sånt bare for å selge flere 2 litere Finner du ut noe mer av saken så gjerne del erfaringene tror nok motoren er den samme, men ikke turbo og kanskje også dyser. Min 318d får ca 170hk ved trimming mens 320d får 220hk så det er nødt til å være noe forskjell. Hvis du skal trimme bilen din så vil jeg på det sterkeste anbefal Hartge, dyrt, men veldig bra. De tar også over garanti på motor og drivverk og forhanderen din kan montere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Da fikk jeg endelig bilen.Det ble en F11 Har stort sett holdt meg til Audi de siste årene, men nå tenkte jeg det var på tide med noe nytt. Må bare si at jeg har ikke angret, fy f...for en kjøre maskin... Skal få lagt ut flere bilder og litt mer info straks.. Gratulere med lekker bil, F11 er utrolig pen med Mpakke og alpinahvit.... og gratulere med bortgang fra DKW tror ikke du kommer til å savne audi eller andre vag produkter for den del... utstyrsliste? jeg har bestemt meg for å få omprogrammert min når det blir mulig uten å demontere hjernen, til da bruker jeg bare boksen som er montert...... som den er nå er det ca 250hk/550nm, etter programmering blir det 320hk/670nm da begynner det å bli bra i en diesel bil tenkte i begynnelsen ikke å omprogrammere, hva skal men med så mye? men så tenkte jeg : hvorfor ikke? greit ved forbikjøringer og slikt å ha litt ekstra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Har du fått svar på spørsmålet om garanti og omprogrammering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 jeg har bestemt meg for å få omprogrammert min når det blir mulig uten å demontere hjernen, til da bruker jeg bare boksen som er montert...... som den er nå er det ca 250hk/550nm, etter programmering blir det 320hk/670nm da begynner det å bli bra i en diesel bil tenkte i begynnelsen ikke å omprogrammere, hva skal men med så mye? men så tenkte jeg : hvorfor ikke? greit ved forbikjøringer og slikt å ha litt ekstra... 320hk på 525? Det kan da ikke stemme? Da snakker vi litt mer en bare ny program vare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 Har du fått svar på spørsmålet om garanti og omprogrammering? Ikke fått noe klart svar ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 jeg har bestemt meg for å få omprogrammert min når det blir mulig uten å demontere hjernen, til da bruker jeg bare boksen som er montert...... som den er nå er det ca 250hk/550nm, etter programmering blir det 320hk/670nm da begynner det å bli bra i en diesel bil tenkte i begynnelsen ikke å omprogrammere, hva skal men med så mye? men så tenkte jeg : hvorfor ikke? greit ved forbikjøringer og slikt å ha litt ekstra... 320hk på 525? Det kan da ikke stemme? Da snakker vi litt mer en bare ny program vare... det er identisk motor (N57D30) med samme turbo, gir og drivverk som 530d! eneste forskjellen er program vare i ECU!! motoren brukes også i 535d og 740d men da med twin turbo så det er jo et meget høyt tunings potensiale i denne det er muligheter for litt mere ved å fjerne katalysator men programvare er vist ikke klar for dette enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 jeg har bestemt meg for å få omprogrammert min når det blir mulig uten å demontere hjernen, til da bruker jeg bare boksen som er montert...... som den er nå er det ca 250hk/550nm, etter programmering blir det 320hk/670nm da begynner det å bli bra i en diesel bil tenkte i begynnelsen ikke å omprogrammere, hva skal men med så mye? men så tenkte jeg : hvorfor ikke? greit ved forbikjøringer og slikt å ha litt ekstra... 320hk på 525? Det kan da ikke stemme? Da snakker vi litt mer en bare ny program vare... det er identisk motor (N57D30) med samme turbo, gir og drivverk som 530d! eneste forskjellen er program vare i ECU!! motoren brukes også i 535d og 740d men da med twin turbo så det er jo et meget høyt tunings potensiale i denne det er muligheter for litt mere ved å fjerne katalysator men programvare er vist ikke klar for dette enda... Hmm, etter det jeg har hørt har de ikke samme turbo, dyser, downpipe, de har heller ikke lik utveksling på girkasse. der er 520 og 525 like. Skal ikke si dette med 100% men tror det er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Kan jo godt hende jeg har fått feil info, jeg synes også det høres mye ut med 320hk på en 525d! Men både BMW her hjemme og en tuning kar sier 525 og 530 har samme motor! Det er jo Ummulig å finne info som er 100% sikker om dette på nettet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Er jeg helt på jordet eller stemmer det ikke med 525d har 204HK? I følge hartge så klarer den 242HK etter en moderat tuning. Og 530d har 245HK, som kan tunes til 290HK med hartge. Siden Hartge ikke klarer å tyne mer ut av 525d mot 530d har jeg mine tvil at begge klarer 320HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Er jeg helt på jordet eller stemmer det ikke med 525d har 204HK? I følge hartge så klarer den 242HK etter en moderat tuning. Og 530d har 245HK, som kan tunes til 290HK med hartge. Siden Hartge ikke klarer å tyne mer ut av 525d mot 530d har jeg mine tvil at begge klarer 320HK. At de ikke tuner 525d mer enn 242hk har vel mer med at de vil ha forskjellige tuning pakker for 525d og 530d. Hvem vil tune sin 530d til 290+hk hvis hartge også tilbyr like mye hester til 525d. De har nok en forskjell der mer for syns skyld enn store forskjeller på motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
richardsi Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Gratulerer med flott bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Har nå bestilt disse felgene til bilen Breyton GST Gunmetal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 nyyydelig bil, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Gratulere med flott bil. Trur dei felgane kjem til å passe bilen godt men personlig så synest eg hjulet vert litt for svart når det ikkje er noko som tegnar kanten på felgen. Ser eg vert meir og meir glad i Alpine White Gledar meg til min er klar... kanskje alt i morgon:) viewtopic.php?f=6&t=184549 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå