HaraldG Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Da var tiden kommet for å ha en liten write-up på denne spilleren. Har vært huset rundt og lett etter blåtann tilkobling for å overføre et par bilder som ble tatt med mobilen men det får så være... Ferdige bilder vil ikke bli lagt ut Installeringen er rimelig kjapp og enkel. Tok meg vel ikke mer enn 30 min effektiv installering. Jeg kjøpte spilleren hos Vastvedts Agenturer på http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24949626, og må si meg mildt sagt imponert over kundeservice og support. Spilleren ble sendt med en gang, og en rekke ganger måtte jeg ringe Vastvedt ettersom min situasjon viste seg å være litt spesiell, og fikk god hjelp, mer om det senere. Her har pakken kommet og jeg har åpnet Sånn ser spilleren ut av boksen Alle innganger og ledninger bak På dette bildet har jeg fjernet listen nærmest døren for så å fjerne listen som sitter over CD-spilleren. Veldig enkelt å fjerne de listene, den listen nærmest døra må fjernes først. Her ser dere listene er helt av og den gamle Pioneer spilleren sitter i Her er spilleren halvveis ute av plassen sin etter å ha fjernet et par skruer som holder den på plass Hele spilleren ute, og problemene begynner å åpenbare seg. Forrige eier har kuttet kabler og lagt på en standard ISO kontakt for å få Pioneerspilleren til å fungere. Som dere ser er AC lagt ett hakk ned, veldig enkelt å gjøre. Slik har forrige eier gjort det Slik som dette er jeg rimelig sikker på at det var før forrige eier begynte å tukle. Ser ut som han har fjernet den hvite pin-kontakten og lagt til ISO. Må legges til at mitt tilfelle var rimelig spesielt, vanligvis er det en 17-pins kontakt i de eldre bilene og en 40-pin kontakt i de nyere bilene, og ikke to pin-kontakter, en hvit og en blå, slik som jeg har/hadde før forrige eier. Hvis du kjøper fra Vastvedt vil du få mulighet til å bestemme deg under monteringen av spilleren hvilken kontakt som passer din bil, ettersom han legger ved begge to så du ikke setter deg fast under montering. Dette bildet er tatt av Pioneer spilleren, her gikk de to ISO kontaktene inn Ettersom forrige eier hadde tukla noe voldsomt med ledningene i min bil måtte jeg kjøpe en ISO til standard 17-pin BMW kontakt. Pga. dette mistet jeg funksjonen å kunne styre lyset på knappene sammen med lysene i dashbordet. Faktisk så virket ikke lyset på knappene i det hele tatt. Derfor tok jeg en telefon til Vastvedt som fortalte meg at for å få lys i knappene måtte jeg skjøte sammen to ledninger som kommer ut fra spilleren bak. Disse to ledningene heter illumi og power ant. Rimelig logisk nok gir dette strøm til belysningen av knappene utenom kontrollen i bilen. Men så lenge jeg har belysning av knappene må jeg si meg fornøyd, dimme funksjonen i bilen bruker jeg aldri. Ellers er monteringen rimelig grei, bortsett fra en liten hake. Dersom du ikke har hatt 2-din spiller i bilen før, så er det liten sjanse for at AC kontrollen passer 100% inn under i panelet. Det man må gjøre da, er å kjøpe en HVAC relocation kit, som fåes på diverse nettbutikker. For en muligens litt bedre forklaring av monteringen så ta en titt på denne videoen på . Har brukt spilleren i et par uker nå og er veldig fornøyd, er noen små bugs slik som med alt annet elekstronsik, men ikke noe som ødelegger funksjonaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Er du fornøyd med lydkvaliteten (noen hørbar forskjell) ? Hva skiller denne fra Dynavin spilleren som jeg ser mange anbefaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 haulingan spilleren ser så unektelig mye bedre ut enn dynavin! hvordan fungerer den da? en kompis hadde en i sin e39, og den hadde masse buggs. gpsn mente vi var i frankrike, blåtann funka ikke og den hang seg innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 space-ace: i e39 er jeg helt enig, men dynavin sin spiller til e46 ser jo skikkelig bra ut. beklager om dette var litt of topic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå