hao Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Kjøpte en E36 320 Coupe 93 mod i november. Da denne var godkjent for 1 år siden brydde jeg meg ikke så hardt med å sjekke rust under bilen. Tenkte som så at bilen var tross alt godkjent så det kunne ikke være store rustangrep. Hadde da heller ikke mulighet til å sjekke. Regnet inn i prisen at det var litt som måtte gjøres. Men bommet der gitt Spørsmålet. Kan et firma lovlig ha godkjent denne bilen i november 2009, altså 14 mnd siden? Det var tross alt at den var godkjent at jeg kjøpte den uten å sjekke grundig før kjøp Vurderer å gå videre med dette for de kan jo miste løyve til EU godkjenning for dette? Hva gjør jeg? Er dette noe å sveise på? eller er det best å selge det som vrak? Lite rust på bilen forøvrig. Her er bilde av alle 4 hjørner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 mye kan skje på 14 mnd.. så ja, dette ser greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 +1 combatkit det er helt sinnsykt hva folk forventer av gamle biler som er eu godkjent. generelt; rust i jekkfester tollerers ikke, rust i selve kanalen så er den en regel om 20 (25?) %. og en eu godkjenning er ikke en tilstandsrapport, og bør veie lite ved vurdering av kjøp. ikke ment mot deg dette hao, skjønner at det er kjipt, jeg hadde også blitt forbanna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Hehehe..vurdere å selge som vrak pga litt rust på jekkfester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 hehe..+1 Naitsirk.. det er jo nesten sånn ting blir snart hvis man ikke er litt forsiktig med hvem man selger til. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Jeg og har litt rust som lurer på vil gå igjennom. Det er på høyreside rett bak forhjulet. Legger ved noen bilder. Det er der den runde sirkelen rusten er ca. Kan jeg bare ta å skjære meg til et stykke og sveise på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Ville byttet hele skjermen. Ikke store jobben det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 hhuseboe: sorry, den bilen er vrak... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Det der kan glatt bli godkjent. Min 520i ble godkjent i Februar i fjor, i Oktober i fjor gikk jekken ->gjennom<- kanalen i forbindelse med skifte til vinterdekk. Denne ble godkjent hos NAF, altså ikke noe jallaverksted. Jeg kjenner heller ingen på NAF. EDIT: Som så mange vet, å så mange kommer til å lære når de ikke sjekker bilen sikkelig: EU-kontrollen er ikke verd papiret den er skrevet på mtp. tilstanden til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2011 Så dere mener altså at den kunne være såpass for 14 mnd siden at den lovlig kom gjennom EU kontroll? Kan den godkjennes nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Jeg fikk godkjent e34en jeg hadde ETTER at jekken hadde gått gjennom kanalen.. Har du litt peiling på å sveise karosseri fikser du den jobben der lett selv. Om bilen er skrot eller ikke ville jeg vurdert utifra tilstanden på bilen ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Det jeg ville gjort med trådstarter sin bil : Skjær ut der det er hull, ca 3-5 cm lengre ut fra der det har rusta, ikke skjær etter, skjer i firekant, lettere og tilpasse ny plate, plata er ganske grei og ha i karrosseriets mm, på grunn av mindre tilpassning av ny plate, sveis den fast punkt i fire hjørner først, så legg en god larve rundt hele, hvis det er gjennomsveis, så prøver du og sveise forsiktig på nytt, og fyll igjen hullet med ny sveis, slit deretter ned sveisen og plata, ha et tynt lag først med karrosserikitt rundt hele sveisen, epoxy, (IKKE sparkel!!) deretter et tykt strøk etterpå når epoxyen har blitt matt, så legger du på grunning der du har epoxy, gjerne tre strøk, når dette har tørket, sliper du ned grunninga med et fint papir så det blirr matt overflate, deretter har du på tektyl, vent til første lag tørker, så et nytt lag med tektyl. HUSK ; Fjern gulvmatte så det ikke begynner og brenne, og husk for guds skyld, ta av minuspolen på batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 hvorfor må man ta av minuspolen? Kan man få strøm gjennom kanalene? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 sveiser du med minus polen på så ryker du elektroniken i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Hvor er minuspolen jorda hen tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå