Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å bestiller xenon nå, og lurer på en ting..

For å få bedre lys i fjernlys, bør jeg da bestille 55W, eller gå for det samme som i nærlys (35W)?

Noen sier at med 35W i fjernlys, blir det bedre lys enn 35W i nærlys.. Synes det høres litt rart ut.. Kan det stemme?

Skrevet

Høres jo litt rart ut.. Vil lyse like kraftig, men reflektorene er jo ikke like.. Lyser naturligvis lenger med langlys.. Men kjøp 55w til langlysa når du først handler :)

Skrevet

55w bruker ca 2 sekunder lengre på å tenne. Har 35w i mine langlys og går iallefall 3-5sekunder før de lyser skikkelig.

Skrevet

Men med det samme, så jeg slipper å lage en post til.. :P

Var på GS før helgen og kjøpte meg AE-lykter (ZKW?) med 4 pærer i hver ring.. Noen som vet om jeg kan bytte disse med hvitere pærer?

Skrevet
55w bruker ca 2 sekunder lengre på å tenne. Har 35w i mine langlys og går iallefall 3-5sekunder før de lyser skikkelig.

Bruker sånn tid hvis det ikke er BI.

Skrevet
BI? :P

BI-xenon som blir brukt til langlys. De skal tenne ordentlig umiddelbart, mens vanlig HID kit bruker noen sek. på og tenne helt. Verfall ved kald start.

Skrevet

BI-xenon som blir brukt til langlys. De skal tenne ordentlig umiddelbart, mens vanlig HID kit bruker noen sek. på og tenne helt. Verfall ved kald start.

Bi bruker vell samme pære? Om man har to separate må langlyspæra varmes opp, derfor det tar litt tid..

Originale kitt tenner ganske mye kjappere enn uoriginale også, men koster deretter :P

Skrevet

Bi bruker vell samme pære? Om man har to separate må langlyspæra varmes opp, derfor det tar litt tid..

Originale kitt tenner ganske mye kjappere enn uoriginale også, men koster deretter :P

jo, men mener BI kit har annen ballast. Tror det vertfall.

Skrevet

Bi-xenon er jo samme pære, men med et kjold foran pæra om flytter på seg ved aktivering.

Ikke annen ballast, samme pæra, bare med et skjold.

Mine 55 watt bruker sikkert 8-10 sekunder på full effekt. Men det er verdt det.

Skrevet

Har du automatisk høydejustering på lyktene dine? Slik at de justerer seg når du starter opp bilen f,eks? Hvis ikke så bør du være forsiktig med bruk av Xenon rundt her. Hørt at flere har fått mangellapp pga ulovlig bruk av xenon her på Stjørdal i det siste. Politiet her er jo Nazi.

Skrevet

Nei, har nok ikke det :b

Vet de er veldig strenge på dette her ja :b Møtte politiet mange ganger når jeg kjørte med xenon tidligere, uten problemer.. Ble til og med stoppet i kontroll, men da var det null spørsmål om lysene.

Og i værste fall, er det jo bare å koble fra det en stund ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...