2000Touring Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 rikard_ut skrev: nå må dere alle huske at det er forskjell på folk. med mine rabatter og kontakter så vil maskinering koste minimalt, og deler så godt som halv pris av ordinære butikk priser. fresing av ventil seter er noe en hver kyndig bil man burde klare selv OG jeg skrev at det ble nok fort mer en 8000 MEN jeg skrev det var i deler. IKKE maskinering. Da jeg tror motoren har koksa igjen, så vil det bli veldig mange runder med motor vask. og igjen så kan koks ha gjort mye skade. er jo mange deler på en motor som burde byttes når man skal overhale. men er ikke like lett og nevne HVER ENESTE del som skal byttes når man sitter her og skriver. Jeg kan oppdatere med deler og priser underveis. og siden jeg føler denne tråden sklir ut fra teknisk så vil jeg opprette en prosjekt tråd. OG til dieselvegard. vis du har lest i tråden så ser du at poenget er ikke bytte av toppakning og fire dyser. på min motor har det oppstått råde bank og en dyse (nr2) sitter fast. så skal ha av toppen og slå den ut fra undersiden. så det vil skje mye mer en mini overhalingen din. Er klar over at du skrev 8000 i deler, ville bare prøve å vise(ikke bare for deg, men også andre) hva slikt koster. Hvordan klarer du å få halv pris på deler? Jobber du på bilverksted? Gjør du noe av maskineringen selv? Evt hvem bruker du? Hvor holder du til i verden?
rikard_ut Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 dieselvegard... det er valgfritt og lese tråden så da ser jeg helst at du sparer deg for sånne komentarer!! Jeg jobber på bilverksted. og har div kontakter innen for sylinderservice. Jeg har i dag tatt ut motoren fra start til slutt brukte jeg 2timer. tok av hele fronten, alle slanger rundt til vann også tappet jeg av ac anlegget. r134 gassen forrurenser meget. servo slangene skrudde jeg av på tannstanga. tok av mutterene på motor festene. fikk av gir stagene. også tok ned girfeste. så var det bare og heise ut motoren. lednings nettet løsnet jeg i selve koblings boksen. så motor er tatt ut helt komplett med girkasse.
Johnsen86 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 TRF-Racing skrev: med _mye_ tidligere innsprøytning får man hvertfall ikke så mye effekt fortenning er ikke alt.. greit man får lengre tid til å brenne drivstoffet, men det går hardt utover motor, og man ender fort opp med å bruke energi i et "ikke effektivt" område. men trimming av diesel er spennende.. men lurt å se litt på hva man får igjen også, bruker man denne summen på en litt større motor sitter man igjen med mye mer. litt greier å trimme en sekser også (balanse). Hehe sant det, men snakker om på høyt turtall, om han hadde bygget litt værsting med 6000rpm
rikard_ut Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 det har stoppet opp litt pga jobbing. men har kommet på pluss siden nå. så begynner og plukke ned motoren i morgen tirsdag 15.
SweetBMW Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 MMMmmMmMmmMmmMmM KOKS! ^^ Begynner skje noe her nå ja :=) Bare å kaste alt i delevaskern og pelle fra hverandre
SweetBMW Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Jeg ser dieselrester og en motor som trenger å vaskes innvendig og utvendig! Frem med tannbørsten! (Ikke bruk på tenna etterpå!)
Otis Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Dette var fort gjort! Da er det kun det som er artig igjen da
2000Touring Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Mye jobb å ta av fronten eller? Har ikke gjort det på bilen min før. Regner egentlig med at det ikke er veldig mye jobb... Mener å huske du snakket om du skulle bytte innsuget, er det i stedenfor å vaske det? Eller hva er tanken bak det? Var vel omtrent så koksa som forventet? Bra jobba forresten;)
rikard_ut Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 ta av fronten gikk overaskende fort bare man skjønte hvem skruer som holdt fangern. jeg gjorde det på den tungvinne måten. det som er fint som jeg fort fant ut er at alle delene på bilen er "logisk" hvordan sitter skrudd fast. Dyse nr to sitter fortsatt dønn fast. så ser ut som jeg må sveise på en mutter og prøve og få vridd den på en måte. eller få knekt den så jeg får av topp dekslet. Jeg har også over lengre tid hatt dårlig clutch. (trodde jeg) men viser seg at dobbelmasse svinghjulet er helt kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå