Gå til innhold

Min ombygde -98 E36 M3 3.2 (VANOS overhaling s.20!)

matss
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, jatakk! men med min økonomi, så blir nok ikke kompressor aktuelt! :(

Denne har jeg sett før ja, visste ikke den var ombygd. Vært endel på Rudskogen treff denne. Nydelig BMW du har!

Har vært på Rudskogen med den ja, men ikke vært på banen! Takk, morro at den blir lagt merke til ;)

mørkere blink foran og på sidene, lavere foran. sota sidevinduene foran. bytta de to gule tankene under panseret ditt kanskje...

Skulle hatt den litt lavere foran ja, helt enig! Siderutene skulle vært svakt sotet, så det må bli gjort egentlig. Frisker jo opp litt ved å bytte ut de gule tankene ja, så det var ikke dumt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble stoppet i teknisk kontroll i går, endelig! ;) Da er det deilig med godkjent ombygning, godkjent senkesett, og godkjente bremser i vognkortet. Så han kunne ikke annet enn å sende meg videre, gitt! Han så veldig skeptisk ut da han tok et par runder rundt bilen mens han leste vognkortet, og eneste kommentaren jeg fikk var: "Er det noe nærlys på den eller?" Fordi jeg kjørte tåke/park. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tur med bilen i helgen. Ikke så mye å skryte av, men ble ca 50 problemfrie mil :) Er vel ikke annet å forvente!

Forbruket er jeg veldig fornøyd med, fikk den ned til 0.82 l/mil. Vil ikke si det er så ille for en S50B32!

Bilder kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Update!

Hadde jo bilen på en "langtur" som jeg skrev tidligere her, og var fornøyd med forbruket etter ca 50 mil:) Bilen nyvasket innv./utv. og klar for tur!

zv7gtg643sgu16tnxvzd.jpg

vznx9sf2ydsg0fwurl8t.jpg

99f6sdmve3zpxv0h6k9o.jpg

Hadde av innsuget for å lete etter vakumlekkasjer pga noe ujevn tomgang, og jaggu fant jeg et par lekkasjer! Men, tomgangen ble selvfølgelig ikke noe bedre.. Rart!

6b1pg32fbxlnfzt8uppo.jpg

syb3ovr8iloex7mgz30p.jpg

f8fk78107e1g6sbdwddk.jpg

Denne slangen har hatt sine yngre dager! Haha :P Den satt inn på oljeutskilleren som du ser til høyre for tomgangsregulatoren på bildet over, som igjen går inn på innsuget. Verste jeg har sett!

qao1oxcv8f573hupjar8.jpg

g3ujbpao131cg0g9aeik.jpg

På verksted i dag fikk jeg byttet viskosen i vifta, så nå blåser den som den skal! Den forrige var litt slapp.. Fikk også byttet tennplugger og servoolje:) Nå har bilen fått så mye nytt i det siste, så nå får det holde for en stund;) Hehe.

Byttet også ut GS Performance girkasseforingene til nye originale. Fy søren så mye mindre støy det ble fra girkassa ved pådrag o.l. !! Hvis noen er interessert i GSP, så har jeg et par som er gode som nye:)

Glemte selvfølgelig å ta bilder.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da er bilen satt til vinterlagring! Så må nøye meg med en sliten Ford i vinter, uff.. Dette blir treeege 6 mnd :/ Men enda godt jeg fikk en såpass god plass til den i vinter. Var en periode det så mørkt ut!

Fikk kjørt bilen en god tur før jeg fylte full tank, vasket den nøye innv./utv., åpnet vinduene litt, koblet fra batteri, og la trekk over den! Ikke lenge siden den fikk siste oljeskift heller. Så satte den fra meg med god samvittighet :D Legger ved noen bilder av slik den står.. (Dårlige Iphone bilder)

qsm5xdfar55nt6dbt1kq.jpg

71kt3mz707b34d9o4990.jpg

ro8bid2uhw2ppjodth8j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Da er bilen tatt ut av vinterlagring, og det er allerede blitt kjørt en del mil. Fikk nesten nybil følelsen etter og ikke ha kjørt den på 6 mnd!

Bilen har fått oljeservice med Castrol 10w-60 Motorsport! Også har jeg kostet på en etterlengtet lakkbehandling. Så nå er bilen satt inn med Swissvax, og det kostet deretter! Og nei, ikke jeg som gjorde jobben. Det lot jeg en bekjent, som nærmest er fagmann på dette området gjøre! Resultatet ble utrolig bra etter min mening :D Fikk et lite beskjedent "This car is treated with SWISSVAX" merke i sideruta. Ser det så vidt på første bildet! Stilig detalj ;)

Har akkurat lagt inn en bestilling på produkter fra "Shinearama" for å kunne holde lakken vedlike fremover, så dette blir en blank sommer!

Noen få bilder fra en liten lokal photoshoot vi hadde.. "Evenol" som har stått for fotograferingen, så takk til deg!

DSC_1104.jpg

DSC_1123.jpg

DSC_1128.jpg

DSC_1100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 strøkne bmw'er! :D:applause: Ble bra blank den m3n nå!

Den E92 er vel den som ligger til salgs på Finn nå til en meget bra pris? :) Rart ikke noen har kjøpt den enda....

Hehe, vannet perler seg pent nå ;)

Ja, stemmer det. Løp og kjøp! Utrolig pen og velholdt bil det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...