Gå til innhold

Skade på bakfanger

bujk1
 Share

Anbefalte innlegg

Greide å rygge i en stolpe i et parkeringshus :cry: , vedlagt er 5 bilder. Skaden er ikke så veldig godt synlig på bildene, er en "knekk" i fangeren. Har ikke gått gjennom lakken. Lar det seg gjøre å fikse dette uten å sparkle å lakke? Har lest flere steder at man kan bruke varmepistol?

Er en hvit BMW 1 serie med M-fanger.

8r8i3te7ugalksgfu1xm.jpg

f8i0r91mcnkacv0s0dqs.jpg

f1resvr77x4at0dnyfe2.jpg

mi4m3hkr92t9z3ithd30.jpg

hkxqo38zith768ia8k86.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe..

Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe..

Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren.

Med demontering/montering og lakkering av hele fangeren snakker du MYE mer enn 1500kr for å si det sånn, bare i lakkering er du fort oppe i 2500kr+ moms (uten at jeg vet nøyaktig pris på lakkering av en slik fanger) så kommer demontering/montering på denne, dær regnes det fort 1-2 timer, så du er fort over 5 tusen.

Du kan be om å få den flekket, går bare godt men er mange verksteder som ikke gjør det pga den er "tungvindt", men da snakker du maks 1500kr inklusiv moms.

Skjønner det er greit å få litt meninger på forumet, men er mye fmeninger hær og det er mye forskjellige priser dær ute. Mitt beste tips er å ta opp telefonen å ring dine loka lakkverksteder (ikke ring oppretter for en slik skade, da blir det fort sykt dyrt) det koster ingenting å spørre om pris. I værste fall kan du sende mail med bilde til lakkverksted å få pris, men hør rundt, er mye varierte priser.

-Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med demontering/montering og lakkering av hele fangeren snakker du MYE mer enn 1500kr for å si det sånn, bare i lakkering er du fort oppe i 2500kr+ moms (uten at jeg vet nøyaktig pris på lakkering av en slik fanger) så kommer demontering/montering på denne, dær regnes det fort 1-2 timer, så du er fort over 5 tusen.

Du kan be om å få den flekket, går bare godt men er mange verksteder som ikke gjør det pga den er "tungvindt", men da snakker du maks 1500kr inklusiv moms.

Skjønner det er greit å få litt meninger på forumet, men er mye fmeninger hær og det er mye forskjellige priser dær ute. Mitt beste tips er å ta opp telefonen å ring dine loka lakkverksteder (ikke ring oppretter for en slik skade, da blir det fort sykt dyrt) det koster ingenting å spørre om pris. I værste fall kan du sende mail med bilde til lakkverksted å få pris, men hør rundt, er mye varierte priser.

-Mats

"bulken" har ikke gått gjennom lakken, kun 2 prikker. Hadde håpet at jeg slapp å lakkere og sparkle denne skaden. Tror dere det lar seg gjøre å få varmet opp og masert ut "bulken"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk klarer og rygge på når man har PDC. når PDCen rød er det fortsatt avstand fordi at man skal kunne gå baki bagasjerommet etter at bilen er parkert:s

PDC'en klarer ikke å oppfatte tynne ting. Jeg rygga på en metallplate en gang da jeg skulle parkere. PDC'en gikk ut ifra veggen, mens metallplata stod 20cm lenger ute. Heldigvis var det bare diffuseren som kom borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mats

"bulken" har ikke gått gjennom lakken, kun 2 prikker. Hadde håpet at jeg slapp å lakkere og sparkle denne skaden. Tror dere det lar seg gjøre å få varmet opp og masert ut "bulken"?

Skal jo gå bare godt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...