bujk1 Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Greide å rygge i en stolpe i et parkeringshus , vedlagt er 5 bilder. Skaden er ikke så veldig godt synlig på bildene, er en "knekk" i fangeren. Har ikke gått gjennom lakken. Lar det seg gjøre å fikse dette uten å sparkle å lakke? Har lest flere steder at man kan bruke varmepistol? Er en hvit BMW 1 serie med M-fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Kan vel kanske rettes hvis du tar av fangeren og varmer forsiktig på baksiden, bør vel bruke en trekloss eller noe til å massere ut bulken med også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Fikk en samme skade på arbeidsbil en gang, den sto i varm garasje en helg..og på søndag da jeg skulle dit å rette ut den var den ordnet av seg selv ! Sikkert pga av varmen i garasjen eller no ! Ble uansett fin som ny ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bujk1 Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Kan vel kanske rettes hvis du tar av fangeren og varmer forsiktig på baksiden, bør vel bruke en trekloss eller noe til å massere ut bulken med også Tørr ikke å ta av fangeren selv, jeg må nok sette bort jobben. Noen som kjenner til www.bilkosmetikk.no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe.. Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Skjønner ikke hvordan folk klarer og rygge på når man har PDC. når PDCen rød er det fortsatt avstand fordi at man skal kunne gå baki bagasjerommet etter at bilen er parkert:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe..Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren. Med demontering/montering og lakkering av hele fangeren snakker du MYE mer enn 1500kr for å si det sånn, bare i lakkering er du fort oppe i 2500kr+ moms (uten at jeg vet nøyaktig pris på lakkering av en slik fanger) så kommer demontering/montering på denne, dær regnes det fort 1-2 timer, så du er fort over 5 tusen. Du kan be om å få den flekket, går bare godt men er mange verksteder som ikke gjør det pga den er "tungvindt", men da snakker du maks 1500kr inklusiv moms. Skjønner det er greit å få litt meninger på forumet, men er mye fmeninger hær og det er mye forskjellige priser dær ute. Mitt beste tips er å ta opp telefonen å ring dine loka lakkverksteder (ikke ring oppretter for en slik skade, da blir det fort sykt dyrt) det koster ingenting å spørre om pris. I værste fall kan du sende mail med bilde til lakkverksted å få pris, men hør rundt, er mye varierte priser. -Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bujk1 Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2011 Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe..Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren. Med demontering/montering og lakkering av hele fangeren snakker du MYE mer enn 1500kr for å si det sånn, bare i lakkering er du fort oppe i 2500kr+ moms (uten at jeg vet nøyaktig pris på lakkering av en slik fanger) så kommer demontering/montering på denne, dær regnes det fort 1-2 timer, så du er fort over 5 tusen. Du kan be om å få den flekket, går bare godt men er mange verksteder som ikke gjør det pga den er "tungvindt", men da snakker du maks 1500kr inklusiv moms. Skjønner det er greit å få litt meninger på forumet, men er mye fmeninger hær og det er mye forskjellige priser dær ute. Mitt beste tips er å ta opp telefonen å ring dine loka lakkverksteder (ikke ring oppretter for en slik skade, da blir det fort sykt dyrt) det koster ingenting å spørre om pris. I værste fall kan du sende mail med bilde til lakkverksted å få pris, men hør rundt, er mye varierte priser. -Mats "bulken" har ikke gått gjennom lakken, kun 2 prikker. Hadde håpet at jeg slapp å lakkere og sparkle denne skaden. Tror dere det lar seg gjøre å få varmet opp og masert ut "bulken"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bujk1 Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2011 Noen verksteder/lakkeringsverksteder i Oslo dere kan anbefale meg å sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Skjønner ikke hvordan folk klarer og rygge på når man har PDC. når PDCen rød er det fortsatt avstand fordi at man skal kunne gå baki bagasjerommet etter at bilen er parkert:s PDC'en klarer ikke å oppfatte tynne ting. Jeg rygga på en metallplate en gang da jeg skulle parkere. PDC'en gikk ut ifra veggen, mens metallplata stod 20cm lenger ute. Heldigvis var det bare diffuseren som kom borti.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Uff,kjipt det der ass.Men 1ern er litt spz å rygge med faktisk.Selv om PDCn sier at det er litt avstand igjen,så er det ikke mye å gå på.Har lagt merke til det selv,at jeg ikke har vært langt unna vegg eller noe..Men det der koster deg ca en 1500 kr hos proff lakkerer.De sparkler litt rundt der,pusser ned,lakkerer.Og så drar de lakken ut.Og polerer til slutt fangeren. Med demontering/montering og lakkering av hele fangeren snakker du MYE mer enn 1500kr for å si det sånn, bare i lakkering er du fort oppe i 2500kr+ moms (uten at jeg vet nøyaktig pris på lakkering av en slik fanger) så kommer demontering/montering på denne, dær regnes det fort 1-2 timer, så du er fort over 5 tusen. Du kan be om å få den flekket, går bare godt men er mange verksteder som ikke gjør det pga den er "tungvindt", men da snakker du maks 1500kr inklusiv moms. Skjønner det er greit å få litt meninger på forumet, men er mye fmeninger hær og det er mye forskjellige priser dær ute. Mitt beste tips er å ta opp telefonen å ring dine loka lakkverksteder (ikke ring oppretter for en slik skade, da blir det fort sykt dyrt) det koster ingenting å spørre om pris. I værste fall kan du sende mail med bilde til lakkverksted å få pris, men hør rundt, er mye varierte priser. -Mats "bulken" har ikke gått gjennom lakken, kun 2 prikker. Hadde håpet at jeg slapp å lakkere og sparkle denne skaden. Tror dere det lar seg gjøre å få varmet opp og masert ut "bulken"? Skal jo gå bare godt det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå