Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Den RS 2 Porcsha med Kjetil bak rattet går stygg fort. :applause:

Jeg har vært så heldig å få sittet på med den GT2 og M3en til TF. Var dessverre i litt mye trafikk med begge, men fun faktoren i en hjemme snekkra E30 fra Silja, er en del høyere :applause:

I en "hjemme snekkra" E30 uten bur og uten 4 punkt seler som blir kjørt på Autobahn både til og fra Ringen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro med hjemme snekkra:)

Boost a`lot kjørte jo også 7.32 btg i en hjemme snekkra 4 dørs e36 med volvo firer og 4-5 år gamle halvslitte R-dekk. Står respekt av det også.

Det kjipe med turist kjøringa de siste 2-3 åra er at det har blitt så ekstremt mye folk som er nede å kjører. laaange køer hver eneste helg. Det er veldig vanskelig å kjøre noen bra tider og alt for mye ulykker, skader og dødsfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro med hjemme snekkra:)

Boost a`lot kjørte jo også 7.32 btg i en hjemme snekkra 4 dørs e36 med volvo firer og 4-5 år gamle halvslitte R-dekk. Står respekt av det også.

Det kjipe med turist kjøringa de siste 2-3 åra er at det har blitt så ekstremt mye folk som er nede å kjører. laaange køer hver eneste helg. Det er veldig vanskelig å kjøre noen bra tider og alt for mye ulykker, skader og dødsfall...

Synes ikke det var så mye kø når vi var der nede i August selv om det var OldTimer GrandPrix. Sto max 2min i kø for og komme utpå. Reiser man ned i ferien eller andre høytider så er det mye biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var så mye kø når vi var der nede i August selv om det var OldTimer GrandPrix. Sto max 2min i kø for og komme utpå. Reiser man ned i ferien eller andre høytider så er det mye biler.

Oldtimer helga var ikke den verste, selv om det var jevnt mye trafikk den helga også. Jeg ble feks minst to ganger "stengt-ute" etter at det hadde vært ulykke mens jeg var nede å fyllte bensin... Stod også en god stund ute på banen etter ulykke.

Utvilklingen med mer folk har vært veldig tydelig de 2-3 siste årene dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal være "glad" for at det er masse besøk der. Forhåpentligvis er inntektene på ringen et godt argument for fortsatt drift.

De første 3-4rundene om morningene (gjerne 3-10 biler som ble sluppet utpå før oss) var gode når jeg var nede i april. Jeg satte min rekord når jeg var først utpå etter en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for mye folk der, så hadde de jo mått stenge.!

Vel jeg er ikke helt enig med deg der. Ringen er 85 år gammel og har vært drevet sunt i mange mange tiår med langt lavere besøkstall enn det har vært de siste åra!

Grunnen til økonomi problemene og støyen de siste åra er det helvetes greine Lindner og Richter klarte å få satt opp med den svimlende gjelden på 540 mill Euro!!

Før dette ble det drevet med langt lavere besøkstall og langt lavere priser! Satt litt i perspektiv så har feks prisen på årskort doblet seg bare siden 2007 og selv med den dramatiske prisøkningen og økende antallet som kjører TF så sliter de med å økonomien!!

Alt grunnet "Nurodisney" som ingen ville ha...

Jeg kommer fortsatt til å kjøre på Ringen, men syns fortsatt det er kjipt at utviklingen har gått den veien det har gjort. Spesielt når man ser det i lys av hvordan det var for så kort som bare 5 år siden og hvordan det har blitt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldtimer helga var ikke den verste, selv om det var jevnt mye trafikk den helga også. Jeg ble feks minst to ganger "stengt-ute" etter at det hadde vært ulykke mens jeg var nede å fyllte bensin... Stod også en god stund ute på banen etter ulykke.

Jeg ble også "steng-ute" en gang når vi var der nede og de stengte banen 3 ganger den ene dagen, men jeg synes det er greit med litt pause så det gjør ikke noe. Gøy og se på bilene og folkene som er der nede også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også "steng-ute" en gang når vi var der nede og de stengte banen 3 ganger den ene dagen, men jeg synes det er greit med litt pause så det gjør ikke noe. Gøy og se på bilene og folkene som er der nede også.

En gang innimellom så ja, men når dette skjer 3-4-5 ganger iløpet av en typisk helge dag så er det ikke ålreit. Og det var vel stengt flere enn 3 ganger?? På søndag rakk vi ikke mere en 2 runder før det var stengt og vi ble stående ute på langsletta hvis jeg husker riktig?

Nei, å bli stengt ute og forvist ned på jordet for å parkere, måtte traske opp i "depoet" og slenge rundt der. Deretter når det endelig åpner igjen så må man ned på jordet igjen for så å stå i kø 15-20-25 minutter før man er igjennom rundkjøringa og inne ved på kjøringa igjen.

Da er det ikke så mange rundene man får til iløpet av en dag, og jeg syns i hvert fall ikke at det er "helt greit."

Jeg drar vanligvis kun ned på korte helge turer og da syns jeg det er ålreit å kjøre så mange runder som mulig, ikke bruke halve dagen på å stå i kø.....

Men hver sin lyst :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk pengene på en Trackday i steden vil være mitt tips fremover.

Enig med deg der, så unngå de helgene det er lang åpent. Var der en tur i Mai på sånn lang åpen helg, gikk greit da, men var en del u lykker. Uke dager funker vel kanskje bedre.

Er jo noen fine trackdays som går både på ringen og spa dagen etter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig lite biler når vi var der midt i uken i august, men banen er ikke åpent så veldig lenge heller dessverre. Heldigvis så ble banen åpnet en time før den egentlig skulle begge dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...