Gå til innhold

Unngå Bilia med Brukt24 -garanti!

Skands1
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke at garantien trenger å unngås nødvendigvis, men ikke fall for fristelsen å kjøpe en bestemt bil på grunn av denne garantien!

Har X5 E70 med Bilia Brukt24 garanti.

Denne garantien sies å være en "fullverdig" garanti i det øyeblikk du kjøper bilen, men når èn og annen feil påvises med bilen er det visst ikke så enkelt allikevel... Har tidligere importert fra Tyskland selv, men denne gang med så pass kostbar bil ville jeg ha en "norsk bil" med garanti og reklamasjonsrett hos BMW. Ser ikke ut som det hjelper.. Selgerne i BMW systemet skryter og lyver så jeg lurer på om de tror det selv. Hvis ikke bør de ha dårlig samvittighet...

Følgende er påvist feil med bilen: sirkulasjonspumpa for varme-/kjølesystemet er defekt, den ene baklykta har tatt inn vann (ikke knust elller brest) og sluttet å virke (hele lykta må skiftes pga LED-lys) og i tillegg er begge demperne for bakluka dårlige (luka må presses opp og går ikke skikkelig igjen).

Bilia fraskriver seg alt dette selv med Brukt24 garanti!

Er nå til behandling hos BMW på reklamasjon eller goodwill-garanti, men de har allerede uttalt at det mest sannsynlig er noe jeg må dekke selv...

Gir snart opp BMW. Det koster dessverre mer enn det smaker etter hvert å være BMW-eier. Har en ny Mitsubishi Outlander som arbeidsbil med 5-års garanti. Har vært noen småting med den også, og har ALDRI opplevd at det har vært vanskeligheter i det systemet!

Virker faktisk som hvitsnippene i BMW sin filosofi er at når man kan kjøpe seg BMW så kan man også betale for seg den dagen noe må repareres med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette ordner seg. Argumenter saklig så går det sikkert greit. Hvor gammel er bilen din, km stand? Kjøpt ny i Norge? Hvor lenge er det siden du kjøpte den. Jeg jobber med salg av biler så kan hende jeg kan hjelpe deg litt!

Uansett så er det nå ny garantiordning som gjør at man har 5 år/200 000km garanti. Dog gjelder det bare på biler registrert i slutten av Januar 2011 desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen privat for 2-3 mnd siden. Forrige eier kjøpte den hos Bilia i januar i fjor. Siden salget ikke gikk igjennom noen forhandler, så skal fortsatt Brukt24-garantien (norskbilgaranti) som ble gitt av Bilia for ett år siden gjelde.

Bilen er solgt ny hos Stenshagen i april 2007 og km.stand er per dags dato 83.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vært VELDIG dyktige med å dekke ting på reklamasjon. bla kupevifter, dynamo, coiler i mitt tilfelle. Uslåelig service hos Trondsen bil i Tromsø.

Så la de behandle søknaden før du henger de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har de ordnet kabelbrudd for varmetråder i bakruta hos meg på denne garantien. Nå har jeg fått en feil på cruisecontroll enheten, bilen skal inn 23. februar, håper dette går under garantien også. De har vært greie å ha med å gjøre så langt.

Hvilken Bilia forhandler er det du leverer bilen hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg misforsto og trudde bilen var importert brukt vis ein forhandler.

Dei feila du har på bilen, er ting som skal gå på reklamasjon.

Dette skal ikkje du betale for.

Korleis er det med bil? Må du underskrive eit reklamasjonsskjema?

Blir ikkje dette godkjent på reklamasjon, tar du kontakt med advokat eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke levert den hos Bilia siden Bilia her i Rogaland ikke har BMW. Det er Bavaria som har fått inn bilen da selger hos Bilia sa alt bare skulle gå igjennom der siden Bavaria er eneste BMW forhandler her i Rogaland.

Bilen er kjøpt hos Bilia Fredrikstad.

Har forresten hørt at forhandleren i Tromsø skal være bra og yte god service. Det hjelper dessverre meg lite som må forholde meg til andre. Trodde uansett alle skulle blitt behandlet likt hos BMW, men mange forhandlere gjør seg vel vanskelige for det er mer penger igjen å få inntjeningen på eget verksted enn å få betalt av BMW Norge. Derfor "selger" de ikke reklamasjonen godt nok inn til BMW Norge antageligvis.. :? Mistenker de noen ganger å ikke søke hos BMW Norge i det hele tatt, sier bare til kunden at det ikke er garanti for å heller få jobben og fortjeneste på delene selv ...

Blir vel til at jeg selv må søke hos BMW Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så mye styr med garanti/reklamasjonsaker hos et premiumerke som BMW.

3 dioder i den ene baklykta på min 07 Passat B6 stv. var defekte. VW byttet hele lykta uten kostnad og spørsmål selv om jeg kjøpte bilen brukt.

Kan ikke helt se at BMW kan avslå reklamasjon i dette tilfellet. Forutsatt at servicer er fulgt og originale deler er benyttet der det er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som er så merkelig; har fulgt alle servicer til punkt og prikke og bilen er helt strøken og godt tatt vare på..

At disse delene ikke skal kunne gå inn under 5 års reklamasjonsfristen, er for meg helt uforståelig.. Bør jo være deler som ikke skyldes brukerfeil og som er beregnet til å vare langt lengre enn tre og et halvt år. Synes det er smålig av BMW og være vrange i en slik sak. Disse delene koster dem "ingenting", og har mer å tjene på goodwill og en fornøyd kunde enn det de taper på å utføre jobben og skifte delene.... Men de tenker tydeligvis ikke sånn. Har du kjøpt BMW skal du tydeligvis svi, for de antar kunden har råd til det. Kunden har tross alt en "dyr BMW".. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilen er kjøpt av en privat person kan du gå på Bilia. Du velger selv hvem du skal gå på og det er da for deg mest hensiktsmessig å gå på Bilia. Uten at jeg kjenner til skaden så ville jeg tro at BMW Norge kommer til å dekke de to første, den siste har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om, men den kan man med uforsiktig brukt sikkert ødelegge(tidliggere eier sikkert). hold oss underrettet og hvis det blir noe problemer så gi meg beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra mine hadde masse småplukk på sin E60 520d fra 2007! Blandt annet hjul lagre som gikk på 32 000 km, støydemper som løsna og lagde et hælvettes bråk, radio som ikke tok i mot signaler og styrestag eller noe! Alt sammen innen for 50 000 km og 3 år og alt blei dekka av BMW uten spørsmål

MEN Møller og Audi derimot som jeg er kunde hos! Girkassa gikk på A6en på 101 000 km (1000 km over grensa på 100 000) og bilen var FIRE uker over 5 års garantien på drivverk! Fikk jeg dekka det på Goodwil? Ikke faen! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går naturligvis prinsipp i det. Er så lei av å ha hørt i alle år hvor dårlig stilt man er med bruktimport, men ser ikke ut som det hjelper å helt bevisst kjøpe en som er solgt ny i Norge..

Dette SKAL jeg ha på reklamasjon om jeg så skal plage vettet av de folka hos BMW.. Demperene på bakluka kan jeg til nøds leve med, men ei defekt sirkulasjonspumpe og ei baklykt som JEG ikke har skadet, men som er av så dårlig kvalitet at den tar inn vann, skal fader meg gå på reklamasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...