danielo Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 går nok bare bra det ja! ikke så store dyser desværre,de er solgt kvasi. jeg tror også noe rundt 450whp!
Kvasi Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Kan bli jobb å få tomgangen bra med såpass dyser, men de roper jo etter E85 da.. Bør klare nært 450hk på sprit vil jeg tro. Edit, har du btw de gamle dysene liggende til overs? Null stress og få bilen til å gå skikkeli på tomgang med dei dysene der, min gjekk knirkefritt med 872cc dyser. Skal ha 1200cc dyser no og det skal også gå bra Riktige justeringer så går det fint På en bruksbil som går hele året er det vel ikke akkurat null stress å få tomganen bra både i 15 pluss og minus iallefall. Å bruke større dyser enn man må er stort sett kun en kilde til problemer på tomgang, men det der vet vi jo alle..
danielo Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Kan bli jobb å få tomgangen bra med såpass dyser, men de roper jo etter E85 da.. Bør klare nært 450hk på sprit vil jeg tro. Edit, har du btw de gamle dysene liggende til overs? Null stress og få bilen til å gå skikkeli på tomgang med dei dysene der, min gjekk knirkefritt med 872cc dyser. Skal ha 1200cc dyser no og det skal også gå bra Riktige justeringer så går det fint På en bruksbil som går hele året er det vel ikke akkurat null stress å få tomganen bra både i 15 pluss og minus iallefall. Å bruke større dyser enn man må er stort sett kun en kilde til problemer på tomgang, men det der vet vi jo alle.. denne bilen brukes jo kun om sommeren. og må nesten ha så store dyser for å ikke kjøre dysene til MAX! men skjønner hva du mener ett par "gamle" bilder
truckdriver Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 På 1,6 bar ladetrykk og E85 tipper jeg 450-470 hjul hk, avhengig av om baktrykk blir ett problem eller ikke, og att tenningsanlegget er kraftig nok. E85 og hyggelig med ladetrykk krever veldig mye av tenningsanlegget! Kraftig CDI tenning, eller kraftig og varm induktiv tenning på 45-60 Kv med lang gnist, og stor pluggåpning på 1,4-1,6mm er å foretrekke. Om pluggåpning må under 1mm for å unngå fjusk så er tenning for svak. 660-690 hjul NM på 1,6 bar ladetrykk, med samme forbehold på baktrykk. Og selvsagt om du bremser på samme plass som sist. Om de store dysene blir ett problem på tomgang og lav belastning avhenger av hvor linjær drivstoffmengde dysene klarer å levere på lav åpningstid, typisk er dyser ulinjær under 2ms. Dette varierer veldig mye på dysetypen, og dyrere dyser er gjerne mer linjær enn billigere dyser. Det fins sprut som kan kompansere for ulinjær drivstoffmengde på lav åpningstid, men de fleste sprut har ikke denne muligheten. Og du er jo også så uheldig å ha en motortype som er en av de mer følsomme når det gjelder drivstoffmengde på tomgang.
danielo Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 På 1,6 bar ladetrykk og E85 tipper jeg 450-470 hjul hk, avhengig av om baktrykk blir ett problem eller ikke, og att tenningsanlegget er kraftig nok. E85 og hyggelig med ladetrykk krever veldig mye av tenningsanlegget! Kraftig CDI tenning, eller kraftig og varm induktiv tenning på 45-60 Kv med lang gnist, og stor pluggåpning på 1,4-1,6mm er å foretrekke. Om pluggåpning må under 1mm for å unngå fjusk så er tenning for svak. 660-690 hjul NM på 1,6 bar ladetrykk, med samme forbehold på baktrykk. Og selvsagt om du bremser på samme plass som sist. Om de store dysene blir ett problem på tomgang og lav belastning avhenger av hvor linjær drivstoffmengde dysene klarer å levere på lav åpningstid, typisk er dyser ulinjær under 2ms. Dette varierer veldig mye på dysetypen, og dyrere dyser er gjerne mer linjær enn billigere dyser. Det fins sprut som kan kompansere for ulinjær drivstoffmengde på lav åpningstid, men de fleste sprut har ikke denne muligheten. Og du er jo også så uheldig å ha en motortype som er en av de mer følsomme når det gjelder drivstoffmengde på tomgang. kjører jo 3stk dobble MSD coiler med MSD DIS4 tenningsforsterker, så tenningen vil nok holde.. skal bremse på bjørnstad bil denne gang og ja. storfornøyd med service og folket der. tror ikke jeg greier fullt så mye NM på hjul, men over 600nm blir det nok! nå er det tid for bestilling av turbo.. tror det blir en Turbonetics! med 60mm kompressor og 0.84 A/R ! det skulle holde fint til 500whp, så har jeg litt og gå på. fin spool up blir det også..
danielo Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 da blir det ny turbo! En comp billet ! Specs: 58mm kompressor,0.84a/r på eksos, T4 pulssplit,3"v-band,360graders thrust lager! Trort det blir bedre enn turboneticsn med tanke på spool up osv.den skulle hvertfall være mye bedre:)
Lamek Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Hva er str på eksosturbin da? jeg skal kjøre med ar 0,81 og 68mm turbin på s54:)
truckdriver Skrevet Mars 8, 2012 Skrevet Mars 8, 2012 Moment er ett direkte følge av ladetrykk. Så om den forrige bremsingen din er troverdig så har motoren din som sugemotor 230wnm. Ser jeg antakelig regnet litt feil, mente nok rundt 660+ nm i motor med e85. Så ganske nøyaktig 600nm på hjul med 98 oktan om du ikke gjør noe som gjør at motor puster dårligere, eller har for høy komp, på 1,6 bar. Og tett oppunder 500hk på hjul, med 98 oktan på 1,6 bar. Flott at du har orntlig CDI tenning Og som Lamek, noe info på størrelse på turbin? A/R forhold sier ikke så mye.
danielo Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 kompressor :58mm turbin: 65mm a/r 0.84 ct4billet tror jeg vil havne rundt 420-460whp. er nok dysene som vil stoppe meg. da det "bare" er 788cc. den forrige bremsingen min er nok rimelig troverdig ja. er imponert over momentet i motorn i forhold til ladetrykket. 330whp og 509wnm på 1.2 bars trykk.
danielo Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 nja,klarer selvfølgelig litt mere.. men skal jo kjøre E85. men vil ikke tyne dysene 100%..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå