Gå til innhold

Ønske om nye/flere moderatorer.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på bimmers i mange år. har skrevet snart 4000 innlegg noe som reflekterer at jeg er aktiv på forumet.

Siden jeg er aktiv på forumet betyr det at jeg legger merke til ting/trender og fordeler/ulempen med å være en "daglig" bruker.

Èn av disse trendene er at det er for få moderatorerer eller at de kanskje ikke er her inne så mye som de burde for å ivareta interessene til ett av norges største (?) bil forum!

Det er ikke ment som kritikk til dagens moderatorer, men heller en bevisstgjøring på at vi som er brukerere ikke får det "vi vil ha".

Jeg ønsker naturligvis derfor å melde meg frivillig til å være moderator pga lang fartstid og fordi jeg synes jeg kommer overens med de fleste her inne og er aktiv i alle forumer utenom dette med bilstereo. At en som få liker, ikke har fartstid eller er minimum rangert som brigadèr når det gjelder aktivitet her inne skulle få en av stillingene som moderator er for meg merkelig, men jeg respekterer naturligvis evt en slik avgjørelse.

Videre er snart 26 år og selv om jeg ikke kan så mye om motorer og tekniske ting kan jeg skille mellom rett og galt og ser dette med "a time to play, and a time for work".

Jeg håper mitt engasjement blir satt pris på og at jeg kan få fylle denne "stillingen" så vil jeg gjøre så godt jeg kan og vie så mye tid som mulig til http://www.bimmers.no og heller si fra meg stillingen dersom jeg vet at jeg ikke kommer til å være aktiv lengere / mister interessen / lysten.

Håper flere med lang fartstid kan melde seg og at dette er noe Gunnar og de andre kan ta tak i!

Håper tråden kan fylles med dialog mellom de som ønsker å være moderatorer og de som har ansvaret for dette og ikke "ja det synes jeg og" "kult" "endelig hurra" og andre ting som ikke har noe med ønsket til flere(?) av oss her inne å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utfordringen er ikke mangel på gode moderatoremner, men derimot å få Gunnar til i det hele tatt å gjøre noe konstruktivt med bimmers (som f.eks å ansette flere moderatorer). Vi er mange her inne som gjerne skulle hatt en snakk med Gunnar, men dessverre så prioriterer han andre oppgaver for tiden. Jeg vet at familien og jobben krever sitt og hvis han i tillegg er litt lei av bimmers generelt forstår man også bedre hvorfor ting er som de er når det gjelder bimmers. Vi må ikke glemme at bimmers først og fremst var Gunnars fritidsprosjekt fra da han var i en helt annen livssituasjon enn idag (påbegynt for snart 8 år siden). Bimmers er derfor til salgs og jeg vil tro at den første som legger en fornuftig sum penger på bordet også får forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gagner iallefall ingen at forumet "visner" hen så ansvaret kan vel midlertidig gies til noen selv om gunnar fortsatt eier forumet? Du fredrik har i mange år slått meg som en spessielt kapabel figur for denne jobben.

Men dette er jo såklart noe dere som moderatorer må fremme for Gunnar...

Men at forumet skal visne hen pga manglende interesse gangner i mine øyne aller minst oss som er brukere og med så mye krefter og tid lagt ned i det burde interessen være å få det til å fungere som en optimal møteplass for oss som er BMW intressert i første rekke ifra Gunnars side, men klart, det kan være mange faktorer som spiller inn her som jeg ikke har kjennskap til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gagner iallefall ingen at forumet "visner" hen så ansvaret kan vel midlertidig gies til noen selv om gunnar fortsatt eier forumet? Du fredrik har i mange år slått meg som en spessielt kapabel figur for denne jobben.

Men dette er jo såklart noe dere som moderatorer må fremme for Gunnar...

Men at forumet skal visne hen pga manglende interesse gangner i mine øyne aller minst oss som er brukere og med så mye krefter og tid lagt ned i det burde interessen være å få det til å fungere som en optimal møteplass for oss som er BMW intressert i første rekke ifra Gunnars side, men klart, det kan være mange faktorer som spiller inn her som jeg ikke har kjennskap til..

Gunnar er en temmelig oppegående person og han om noen vet hva som skjer med bimmers hvis det er uten en administrasjon og ledelse i lang tid. Jeg er sikker på at han vet hva han gjør. Forumet er privat eiet og Gunnar gjør derfor som han vil. Gunnar vet også at vi er mange som gjerne ser at forumet lever videre. Det er også mange av oss (inkl. undertegnede) som gjerne vil hjelpe til med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit Bimmers.no er stort, men det er da ikke så stort. Tror nok egentlig ikke vi trengere flere moderatorer kan fort bli tull da også.

må heller ha noen nye med gnist for bimmers.no Maze og [space] er vel de eneste moderatorene jeg ser noe til ?

Det er jo en stor jobb, og ikke en jobb hvem som helst klarer, PenguiN- virker jo som en god kandidat.

ser flere store forumer. har en admin pr. kategori. da luker man fort vekk de som ikke egner seg som moderatorer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette blir off-topic, men siden det blir nevnt at det er til salgs osv lurer jeg på følgende:

-Hvilke kunnskaper må man ha for å drive dette?

-Må man ha langt over snittet peiling på data, mtp servere og alt det der ?

-Hvordan er det pr i dag, med utstyr som sikkert er innkjøpt osv, må dette evt flyttes til en annen plass om forumet blir solgt, eller kan det stå der det står pr i dag?

Mulig dette er dumme spørsmål, men om det er det så får dere bare komme med dumme svar, for jeg har ikke så stor greie på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette blir off-topic, men siden det blir nevnt at det er til salgs osv lurer jeg på følgende:

-Hvilke kunnskaper må man ha for å drive dette?

-Må man ha langt over snittet peiling på data, mtp servere og alt det der ?

-Hvordan er det pr i dag, med utstyr som sikkert er innkjøpt osv, må dette evt flyttes til en annen plass om forumet blir solgt, eller kan det stå der det står pr i dag?

Mulig dette er dumme spørsmål, men om det er det så får dere bare komme med dumme svar, for jeg har ikke så stor greie på dette.

Trenger ikke ha master i IT får å drifte et phpbb forum er veldig enkelt og brukervennlig å hoste

server og linja det står på følger nok med ja, dette står jo ikke hjemme hos Gunnar ?

Det er nok sant dette at noen har bydd 150k. Gunnar snakket noe om en båt også.

Men det jeg har fått med meg har Gunnar satt så mye rettningslinjer på hvordan forumet skal driftes videre at det er nok ikke intresangt for noen.

I tillegg var han ikke spesielt intrisert i å selge heller virket det som. Ingen som betaler 150+ for at folk skal få dette forumet videre uten at man kan få tjent noen kr på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit Bimmers.no er stort, men det er da ikke så stort. Tror nok egentlig ikke vi trengere flere moderatorer kan fort bli tull da også.

må heller ha noen nye med gnist for bimmers.no Maze og [space] er vel de eneste moderatorene jeg ser noe til ?

Det er jo en stor jobb, og ikke en jobb hvem som helst klarer, PenguiN- virker jo som en god kandidat.

ser flere store forumer. har en admin pr. kategori. da luker man fort vekk de som ikke egner seg som moderatorer ;)

Forumet er faktisk temmelig stort. 27. mai 2010 skrev Gunnar at forumet hadde 1,6 millioner innlegg og nesten 20000 registrerte brukere. Idag har forumet godt over 23000 registrerte brukere og antall påloggete brukere "primetime" (20-22) er nesten det dobbelte av hva det var i mai måned. Vi passerer derfor snart 2 millioner innlegg (as we speak... over 1850000 innlegg).

Vi har absolutt bruk for 3-4 nye moderatorer og noen kvalifiserte brukere av forumet er allerede foreslått for Gunnar. Alt vi mangler er egentlig bare at Gunnar tar tak i oppgaven med å kontakte de aktuelle kandidatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at bimmers har behov for flere moderatorer, har moderert på div. forum tidligere så vil påstå at den jobben ikke er den vanskeligste (med tanke på det "tekniske"). Med mindre forumet blir lagt ned av eieren, så tror jeg ikke det her blir grunn nok til at forumet blir borte, da det er så mange aktive brukere her som poster flere innlegg daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen i kikkerten som kan ta over for R Andersen, da ettersom han ikke har tid til å være moderatorer lenger. Så bare Gunnar kommer innom her, så vil de vi har vurdert motta en PM tenker jeg. Men inntil vi får tak i Gunnar, hold ut folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at noen seriøse vil ta over forumet som eiger,og heller betale et abonnemang som står i stil prismessigt med f.eks andre betal-forum.

Ellers er vel BMWCCN sitt forum det eneste alternativet....innholdet der er helt greitt,men selve forumet er rimeligt tungvindt,derfor bruker eg det omtrent ikke..

Vi får tru at de utvalgte moderator-emnene sier ja,og at de fortsatt er liv laga her inne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt min interesse flere ganger, har ikke hørt et pip en gang. Utrolig skuffende av det som liksom skal fremstå som norges største og mest seriøse (?) bmw-forum.

har du ikke hørt noe så vil de ikke ha deg da vettu. :P

trenger ikke å være et useriøst forum av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt normal høflighet å svare på alle typer henvendelser, spesielt når det gjelder moderatorene. Når noen her ser at det er en åpenbar akutt mangel på moderatorer, og av den grunn tilbyr seg å hjelpe til for å lette hver enkelt nåværende moderators byrde, så er et svar tilbake det minste de kan kreve.

Det er i det minste flott at dere moderatore er på saken om ikke annet.. Kan vel også forstå at det er litt vanskelig å ansette nye moderatorer nå når Gunnar er fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...