Gå til innhold

Ønske om nye/flere moderatorer.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har meldt min interesse flere ganger, har ikke hørt et pip en gang. Utrolig skuffende av det som liksom skal fremstå som norges største og mest seriøse (?) bmw-forum.

Jeg har faktisk blandt andre foreslått deg som moderator (tro det eller ei) fordi jeg mener at du i dine gode øyeblikk er av den rette støpningen. Det er imidlertid kun Gunnar som bestemmer hvem han skal ta kontakt med... og Gunnar er som kjent vanskelig å få tak i om dagen.

Jeg synes imidlertid at du skal holde litt igjen med kritikken av både forumet og hvordan det modereres. De aktive moderatorene gjør så godt de kan innenfor den tiden de har til rådighet (husk at dette er frivillig arbeide). Negativ kritikk og generell surmuling hjelper ikke på vår situasjon nå. Først må Gunnar komme på banen... så får vi se hvordan det går videre med forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sei at eg støtter PenguiN-.

Eg veit at Gunnar ønsker seg fleire moderatorer då han har snakket/nevnt det for meg for ei tid tilbake.

Eg trur kvaliteten på Bimmers hadde vert betre med fleire moderatorar, og hadde ein eigar eller person som har interesse med å jobba med sida. (design, funksjon og løysing, nyhender osb).

Eg har sjølv sagt meg villig til å vera moderator, jobbe med løysninger og design. Men eg trur ikkje Gunnar har fått tid til å følge opp desse tinga.

Som kanskje fleire hugsar gikk bimmers meget treigt våren 2010. I sumar/haust sponsa eg bimmers med ny server mot reklameplass.

Gunnar har enda ikkje fått designet sida som ønsket og reklamen min har ikkje blitt publisert :(

Hadde kanskje ikkje vert det verste dersom Gunnar solgte Bimmers? Eller bare overlot drifta til nokon som har tid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også stille meg disponibel til verv som moderator her inne,henger mest på Teknisk og Prosjekt-delen av forumet,så er det ønskeligt er det bare å ta kontakt isåfall.

Men vil anta at det ikke kommer en snarlig løsning på dette da Gunnar har vist seg vanskelig å få kontakt med i det siste.

At ting tar tid er jo forståeligt,håper bare at forumet ikke forvitrer innen den tid iallefall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da det ikke blir ett "rasshøl" eller flere som blir moderator som på f.eks Ford forumet. Maktkåte moderatorer vil vi jo ikke ha noe av. Blir bare mye ekstra pga det.

hadde folk oppført seg, og gjort ting ordentlig, så hadde tonen vært anderledes, er en grunn til at det finnes moderatorer.

her inne på bimmers er det for mye piss og håpløse innlegg, så bimmers skulle hatt noen som tok tak i forumet, og ryddet vekk mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sies her er jo i grunnen fornuftig da. Om moderatorene hadde blitt oppdelt, slik at noen kunne ta litt hver, så hadde det raskt blitt bedre oversikt, og de enkelte kunne konsentrert seg om sine oppgaver. Dette hadde nok fungert mye bedre enn at 2-3stk skal følge med alt og alle. Det blir mye jobb.

Kan også stille meg til disposisjon som moderator, f.eks på kjøp og salg-delen? Er faktisk noen ganger jeg sender PM til folk nå også, med tips til forbedring/endring av overskrift, og sånn enkle ting som gjør at salgstråden blir mye mer ryddig og forståelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sies her er jo i grunnen fornuftig da. Om moderatorene hadde blitt oppdelt, slik at noen kunne ta litt hver, så hadde det raskt blitt bedre oversikt, og de enkelte kunne konsentrert seg om sine oppgaver. Dette hadde nok fungert mye bedre enn at 2-3stk skal følge med alt og alle. Det blir mye jobb.

Kan også stille meg til disposisjon som moderator, f.eks på kjøp og salg-delen? Er faktisk noen ganger jeg sender PM til folk nå også, med tips til forbedring/endring av overskrift, og sånn enkle ting som gjør at salgstråden blir mye mer ryddig og forståelig! :)

Sånt som dette skulle vert vist frem til Gunnar om hvordan dette kunne løst mye av jobben/problemene på forume,når han kommer på bane igjen.Å den måten du tipser å hjelper folk å forbedre tråden med en god tone,er jo bare suveren service av noen frivilig bruker :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk så tror jeg ikke det skal så mye/mange til for at Bimmers kan bli et enda bedre forum!

Som sagt, om noen flere moderatorer hadde hatt sine egne felt, hadde det blitt mye enklere og følge med, evt rydde opp i unødvendige ting.

Jeg synes det er greit å si fra til folk som kanskje ikke har den beste topicen, men da på en saklig og fin måte, slik at vedkommende skjønner at det ikke er for å kjefte/slenge dritt, men for å hjelpe til. Bruker gjerne slenge med et tips til hvilken overskrift/topic som f.eks passer til annonsen, slik at få ord beskriver mye av det som er til salgs. Dette er en vinn-vinn situasjon både for selger, kjøper og forum i sin helhet!

Har man en god tone med folket, viser folket en god tone tilbake, og VIPS så blir faktisk alt mye bedre av små forandringer som ikke tar tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en god tone med folket, viser folket en god tone tilbake, og VIPS så blir faktisk alt mye bedre av små forandringer som ikke tar tid ;)

Helt klart, men det handler også om at et forum over tid kan utvikle en dårlig kultur og tiltrekke seg folk som ikke har noe å bidra med når det gjelder å skape et konstruktivt fellesskap der BMW er hovedpoenget. Det var slik tulletråden endte opp som en fjortistråd med stort sett bare pisspreik og tullball.

Hvis vi mister 150 medlemmer i forbindelse med at tulletråden nå har blitt mer seriøs... så fint nok. Heller kvalitet fremfor kvantitet. 20 skikkelige og poengterte innlegg i døgnet er mye mer verdt enn 200 innlegg med stort sett bare tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, men det handler også om at et forum over tid kan utvikle en dårlig kultur og tiltrekke seg folk som ikke har noe å bidra med når det gjelder å skape et konstruktivt fellesskap der BMW er hovedpoenget. Det var slik tulletråden endte opp som en fjortistråd med stort sett bare pisspreik og tullball.

Hvis vi mister 150 medlemmer i forbindelse med at tulletråden nå har blitt mer seriøs... så fint nok. Heller kvalitet fremfor kvantitet. 20 skikkelige og poengterte innlegg i døgnet er mye mer verdt enn 200 innlegg med stort sett bare tullball.

Enig der. Synes faktisk at forumet på en måte har gått i en dårligere bane nå enn tidligere. Kanskje mye pga fraværet til moderatorer. Men sånn stort sett så mener jeg at Bimmers ikke er noe dårlig forum i den forstand. Det er mange her inne som har mye kompetanse. Det er veldig til hjelp for oss andre seriøse brukere. Hovedpoenget er jo så klart BMW, og i den forbindelse er det jo utrolig mye kunnskap og erfaringer som dukker opp. Og det er jo bra!

Tulletråden er jeg enig med deg i at ble en skikkelig dårlig tråd, og skal selv innrømme at jeg ble "revet" meg noen ganger. Det ble jo også nevnt at om noen stiller spørsmål der inne, så må de lete seg halvt ihjel for å evt finne svaret som ble gitt, pga en haug useriøse innlegg innimellom. 20 skikkelige er helt klart bedre enn 200 tullball-innlegg. Det ser faktisk ut til at den nye tulletråden har tatt en mer riktig retning, alle fall enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter også fullt ut en litt mer striks linje over hva som skal tillates. Nå har jeg vært fast her inne mer eller mindre siden sommeren/senhøsten 2004, og har sett at ting har utviklet seg positivt, negativt, positivt og nå etterhvert har vi "crowd control" problem, for første gang. Da har vi to muligheter:

1. Ansette mer crew

2. Begrense / spissformulere et mindre felt som skal diskuteres, som gjør at vi mister de vi (subjektivt) sett ikke vil ha her.

Jeg har nå troen på en off-topic kategori her, men det er synd når man ser enkelte bare _lever_ av off topic snakk. De mener jeg det finns bedre forum for.

Selv setter jeg mest pris på prosjekttrådene her inne, som snapper mest av min oppmerksomhet.

En DIY og treff kategori savner jeg sårt. Førstnevnte mener jeg kunne "utdannet" et halvt forum på 1/100 av tiden det hadde tatt alle å spørre det samme spørsmålet 100 ganger i teknisk forumet og hadde gavnet ALLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for E36cab1 til teknisk moderator ihvertfall. :D

Kunne forsåvidt godt tenkt meg til å assistert som moderator selv iom at jeg bruker enormt mye tid her inne allerede, men jeg ser jo for meg at det er en haug med kandidater som er bedre egnet rundtomkring på forumet.

Er forøvrig enig med Oddis vedr. DIY og treff kategori, men hvem er det egentlig som har mulighet til å lage/endre subfora? er det kun Gunnar eller kan alle moderatorer det?

Og hvor mange moderatorer har Bimmers.no pr i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...