Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel jeg har vært av og på med jobb og lignende etter skoleslutt i 2 år nå... Det er faen helt villt lenge... 7 år som effektiv straff (uten strafferabatt) bør få de fleste på sunnere tanker, men litt enig i at max grensa bør ligge høyere alt etter antall voldtekter o.l. (slik som Breivik ikke får mer enn 21 år, det burde vært "unntakslover" i grove tilfeller)...

Fuck, tenk å sitte på samme cella hver dag i flere år, hadde lett blitt helt gal... Glad jeg har 0 problemer med å holde loven...

Skrevet
Vel jeg har vært av og på med jobb og lignende etter skoleslutt i 2 år nå... Det er faen helt villt lenge... 7 år som effektiv straff (uten strafferabatt) bør få de fleste på sunnere tanker, men litt enig i at max grensa bør ligge høyere alt etter antall voldtekter o.l. (slik som Breivik ikke får mer enn 21 år, det burde vært "unntakslover" i grove tilfeller)...

Fuck, tenk å sitte på samme cella hver dag i flere år, hadde lett blitt helt gal... Glad jeg har 0 problemer med å holde loven...

Ble det ikke noe nettbutikk? Eller åssen ble det?

Hafsmo: Åtte en fem fire ni tre null null!

Skrevet

blir vist overflødig med biler og bmw her i gården snart... :roll:

henta nytt bmw prosjekt idag, siden jeg var litt uheldig med "murphys lov" i sommer

blir drifte/banebil

304034_2327562380759_1000670532_32634932_406473776_n.jpg

Imorgen blir det og hente bruksbil , 94 525tds touring med manuell :twisted::twisted:

Skrevet

Det blir det blir... Har gått tom for penger... Ting kosta mye mer enn jeg trodde :S Skal gjøre om til aksjeselskap etter nyttår. Satser på å gi bort noen prosenter av aksjene til folk som er flinke på å hente inn investorer, så får vi ta det derifra. Alt koster sykt mye...

Det er jo helt massivt med respons, jeg måtte lukke nettstedet fordi jeg fikk folk som ramla inn via Google som maste om varer hele tiden. Har også folk på Twitter osv. som driver med bilfotografi på profesjonelt nivå, norske motoreventbyråer og mange fler som snuser rundt og gleder seg til det kommer i gang - aldri opplevd slik press :S

Jeg har store problem med å følge loven. Alle 60- og 70-sonene på E16 Bergen-Voss spesielt har gjort meg til lovbryter utallige ganger.

Gå over gata på rød mann og kjøre fartsgrensa på moms er vel strengt tatt ikke noe som gjør en til en kriminell, da :P

opasb: What, bygger om E30 til E30 M3...?

Skrevet

Idag hadde jeg Gud,jesus og jomfru Maria på laget.

Hadde vært å hentet biltralla, på vei hjem sulten som en hest

trykker det jeg klarer på pedalen( ja det går ikke så fort med Transporter fra 19 pilabue..)

Uansett ligger i 80 i 60 sone, 100meter før jeg skal inn i 50 sona, hadde ikke planer om å bremse ned, burde vært 80 på den veien uansett

SÅÅ får jeg meldig av en kamerat som tydligvis lå en halv km før meg. sto på bremsa og vips sklei rett forbi kontrollen :lol:

383359_10150438753479134_529464133_10143851_797956147_n.jpg

Skrevet
Liksom, bygge om til 5x120 bak feks og kjøre 4x100 forran?

Tviler på at det er ulovlig, har aldri hørt noe om det, det er vel ikke et vanlig tema akkurat...

Skrevet
Nei ikke veit jeg :P derfor jeg spørr :D

Dette fant jeg:

6. Bytte av dekk/felg

6.1 Ved bytte av felg eller dekk kan dimensjon og/eller sporvidde tillates endret under følgende forutsetninger:

a) Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt. Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas.

B) Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser.

c) Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

d) Dekkene må være godkjent for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte aksellast.

e) Dekkene må være beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for. For vinterdekk er det tilstrekkelig at dekkene er beregnet for 130 km/t.

f) Felg og dekk må passe sammen i henhold til STRO-normen.

g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.

h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.

i) Dersom kjøretøyets originale felger er skiftet ut med andre stål- eller lettmetallsfelger, skal disse enten være merket med innpresning eller det skal medfølge dokumentasjon for innpresning i kjøretøyet.

Med innpresning forstås avstanden mellom felgplatens anleggsflate mot navet og felgens senterlinje. Se for øvrig fig. 2.

Fig. 2 6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm - dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm - skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4.

0 Endret ved forskrift 23 des 2004 nr. 1810.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...