flonoen Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 http://www.dagbladet.no/2011/12/08/tema ... /19335207/ Toyota kamuflerer feilstatestikker med å ikke fortelle/registrere kunden at feks de har byttet girkasse på bilen , de sier bare , nå er det i orden . da bilen feks var inne for en ulyd i driv verket og dette er en garanti sak . mekanikkerne har taushetsplikt og har skrevet under på dette . Når en som kjører Toyota da blir spurt om det har vært mye feil på bilen ! ( Beste bilen i Værden) !Kan dette stemme ? Det stemmer det. De har også noen biler med alvorlig motorfeil, de har trent opp mekanikere til å skifte motor hurtig. Kunde leverer bil på service får beskjed at de har utført motorvask som en ekstraservice. Ingen beskjed om at motoren er skiftet.Andre verksteder som feks Mercedes må kunden signere på ordrebekreftelse hvor det står hva som skal skiftes på garanti, det er litt mer rederlig måte å gjøre det på. Høhø, nettdebattanter i nettaviser altså.
rublings Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Dette høres jo søkt ut, men det er litt sannhet i det. En tidligere lærer hadde jobbet 10 år hos Lexus. Han sa at dette har funnet sted en del ganger, da på Avensis av forrige generasjon. Husker ikke hvilken motor det var.
S.Hafsmo Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Virker å være mye trøbbel med Avensis da. 100% av dem jeg kjenner som kjører Avensis (altså alle 3), har hatt større problemer med dem. som f.eks svinghjul som løsner, girkasser som ryker, og motorer som må byttes. Noe ble dekket av garanti, men slettes ikke alt.
flonoen Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Far min har hatt sin siden 07, byttet dynamo, ellers ingenting. Men fytti for en lite inspirerende bil, er som å kjøre traktor omtrent. Sitter høyt, dieselknatring, dårlig drag.
Jordfræsar Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 En jeg kjenner måtte bytte motor etter 6år. Garantien utløp etter 5 så de vet å lage holdbare ting og tjene penger på plastikken sin!
S.Hafsmo Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Far min har hatt sin siden 07, byttet dynamo, ellers ingenting. Men fytti for en lite inspirerende bil, er som å kjøre traktor omtrent. Sitter høyt, dieselknatring, dårlig drag. Selvfølgelig, min statistikk er nok ikke helt korrekt. Hvor driftssikre biler er virker nesten og være helt tilfeldig. Er forøvrig veldig enig vedr. hvor inspirerende bilen er, så må jeg si meg helt enig. Har kjørt slike på mindre langturer, og det tar ikke lang tid før en pause er på sin plass.
Jordfræsar Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Kan tro hvordan sluttresultatet av samarbeidet til BMW og Toyota blir.
flonoen Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Far min har hatt sin siden 07, byttet dynamo, ellers ingenting. Men fytti for en lite inspirerende bil, er som å kjøre traktor omtrent. Sitter høyt, dieselknatring, dårlig drag. Selvfølgelig, min statistikk er nok ikke helt korrekt. Hvor driftssikre biler er virker nesten og være helt tilfeldig. Er forøvrig veldig enig vedr. hvor inspirerende bilen er, så må jeg si meg helt enig. Har kjørt slike på mindre langturer, og det tar ikke lang tid før en pause er på sin plass. Sant det, alle kan jo få en lei mandagsbil, så å synse hvorvidt et merke er holdbart eller ei basert på enten sin fars erfaringer eller sine tre kompiser (litt mer grunnlag der i grunn), er egentlig meningsløst. Derfor man har slike store undersøkelser i regi av naf, tüv, adac osb Men at Toyota "lurer" statistikken ved å ta motorbytte og slikt uten å nevne det for kunde har jeg lite tro på. Er stor fallhøyde når man er et såpass stort og respektert foretak. Hvor mange vet om dette da? Iallefall mekanikerene som gjør jobben, verksmesteren ved hvert verksted, eier og fakturaansvarlig ol. 10-15 stk ved hvert verksted? Hvor mange Toyota-verksted har man her i landet? 50 stk er sikkert et edruelig anslag. 500 altså som har blitt fortalt at det skal gjøres slik. Dette kun i Norge. Må nok gjennomføres i et par andre land også før det gjør seg gjeldende på europeisk statistikk. Og ingen av disse ansatte som vet om praksisen står fram til en avis for å tjene seg noen kroner rikere? Nei, for de har jo signert på taushetsplikt.
noekult Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Dette var jaggu godt, verdt penga sine! Hva er det du ikke har kjøpt? Neida, bare misunnelig, den blir nok kos i vinter Har parkert sofaen rett ved veggovnen, digg i disse dager
316 Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Dette var jaggu godt, verdt penga sine! Hva er det du ikke har kjøpt? Neida, bare misunnelig, den blir nok kos i vinter Har parkert sofaen rett ved veggovnen, digg i disse dager Alt for mye. Hadde tenkt meg på Sulland for å bestille M3 på torsdag, men jeg vant ikke i Vikinglotto!
Robkill Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Det snør ute.. hva kjører jeg til jobb? E200T Mercedes med Tractioncontroll som ikke kan slås av...
SofaKingFresh Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Regner igjen her nå. Blir nok superkaos på veiene i kveld/natt og i morgen tidlig. Er bare å lese på nettavisa ikveld hvor mange som kjører ut! Jeg må vel få ræva avgårde snart jeg og, om jeg skal klare å komme ned bakken her hjemme, uten å skli i et eller annet gjerde.
Anbefalte innlegg