Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thanks for post !

best regards

Oh, you must be Santa? Just droppin' by to see how it's goin'? :angry::drink::headbang:

Det er han ja? Kjente igjen navnet fra et sted, og ikke minst sted.

Skrevet

Tømte ut kjølevannet på parkeringsplassen der den stod,. (håper ingen katter nærmer seg..)

fyllte på med vann, så var det det jævla helvete med nåla opp å ned mot kokepunkt, og av og til slutta varmen i bilen osv.. men kom frem og skylte ut alt,

f32qrjrd3ilclg8zmn7a.jpeg

Krangla litt med noen folk om vaskeplass..

var en bakke like ved der,fint å lufte med radiatoren som høyeste punkt.

bnv3x761y2e8jocc7wd9.jpeg

Så var tempen fin,og godt med varme inne i bilen, og motoren går fint og blir ikke særlig varm.

Pleier nåla ligge så lavt?? kan det ha med at jeg har sommernyrer på denne og gjøre? innsuget var kaldt, men resten var godt og varmt...

ck118m3ycsj51u1rpfkf.jpeg

Skrevet

Så du kjørte fra parkplass til bensinstasjon på bare vann? For derheter å spyle systemet?. Vurderer å gjøre det samme selv. Har hørt at bmw skal ha grønn kjølevæske, funker med blå også?

edit: Har samme greia på min. kjølevæsketempen ligger der du har den. Vet ikke helt hva det skyldes, blir bare halv varmt i bilen min

Skrevet

Jepp, var ikke bra med litt rød væske igjen etter regreimbytte, og så fyllepå med blå, sjekka idag og da var det brunt!! Blir kjemisk reaksjon som gjør at aluen ruster i toppene eller hva det var jeg leste.. så ja, tømte det ut for å ikke tette til varmeapp og radiator, fylte vann og starta opp kjappt, fryser jo fort.. Nå kjørte jeg på med blå væske, det får duge for i vinter.. :)

Skrevet

Er vel ikke noe særlig fare forbundet med å kjøre på vann i korte perioder. Litt smøring og antikorrosjonsmiddel er det jo i kjølevæske, men tar vel neppe så mye skade av en tur til en bensinstasjon på bare vann.

thewiz: Om du stopper bilen, lar den stå i 10-15 minutter på tomgang, blir tempen bra da? Og når du kjører så faller den ned mot blå? Da er det på tide å bestille ny termostat!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...