Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fant reglene nå, her er de:

^^^^^^Taxisjåfører har ingen formell utdanning, men en rekke krav må oppfylles for å kunne kalle seg taxisjåfør. Se under opptakskrav.

Opptakskrav

For å få utstedt kjøreseddel for taxi må man:

være fylt 20 år

ha førerkort for den type bil man skal kjøre som taxi

ha helseattest der visse krav er oppdfylt

ha godkjent vandelsattest fra politi

I tillegg er det varierende krav til kursing, som for eksempel kjennskap til trafikkområdet (kjentmannsprøve) ved forskjellige taxisentraler.

Etter- og videreutdanning

Det tilbys taxiløyvekurs ved skoler som gir muligheten til å starte egen bedrift. Det er visse krav til kompetanse, ansiennitet, vandel og økonomi for søkere av taxiløyve.^^^^^^

Så klart. Tenkte ikke på det siden alt har liksom vært på stell, men sant som du ser her; vandel og helseattest kan felle deg selv om du kan kjøre bil. Er ikke sikkert du får kjøreseddel hvis du har diabetes feks, eller har dårlig side-syn eller dårlig syn generelt.

Skrevet

Hehe, skal jeg prøve å få til! Er den ikke åpen sånn at alle kan legge inn?

Faen så idiot han der leepu i bangla er! Bare krysse fingra for at det er en karakter, og at han ikke er slik på ånkli! Bestiller 20" hjul uten å sjekke boltsirkel først bla.

Skrevet

Puuh, endelig hjemme! Asker-Mandal tur, retur bare for å hente en diff. Selvfølgelig så klarte jeg å kjøre litt for fort forbi en fotoboks i Kristiansand, i den dumme 60-sona. Det ene øyet så 80 på speedometeret mens det andre så fotoboksen. Men det blinket ikke, håper på det beste! Værste fall kan det ha blitt en veldig dyr diff jeg har kjøpt...

Skrevet

Erebus, har du alltid noe dritt å slenge rundt deg?

Porsche er kult, Lamborghini er kult og Alfa Romeo er kult. En 190e 2.3 8v er ikke så veldig kul.

Skrevet
Aventador er kul, men må se seg slått av 993 gt3 og 997 gt3 4.0 Rs :P

Jeg personlig hadde valgt en Aventador foran disse to anyday. Porschene er kanskje bedre å kjøre, men jeg tror kanskje ikke de er bedre å leve med. Litt sykt, men tror faktisk at i dette tilfellet at Porschene er mer trackday-biler, mens Lamborghinien er en bil man i teorien kan bruke hver dag. Dette gjelder så klart ikke en vanlig 997 eller en 997 Turbo for den saks skyld.

Lamborghinien er i tillegg raskere, tøffere og den lager en finere lyd :mrgreen:

Skrevet

Jeg personlig hadde valgt en Aventador foran disse to anyday. Porschene er kanskje bedre å kjøre, men jeg tror kanskje ikke de er bedre å leve med. Litt sykt, men tror faktisk at i dette tilfellet at Porschene er mer trackday-biler, mens Lamborghinien er en bil man i teorien kan bruke hver dag. Dette gjelder så klart ikke en vanlig 997 eller en 997 Turbo for den saks skyld.

Lamborghinien er i tillegg raskere, tøffere og den lager en finere lyd :mrgreen:

Og blå ting kommer ut av eksosen :lol:

Skrevet

Og blå ting kommer ut av eksosen :lol:

Damn right 8)

Skrevet

Joa, er enig i mye av det du skriver :) Aventador er mer praktisk og kan brukes som hverdagsbil..

Men så er jeg av den typen der mest mulig skal være enkelt og greit, helst minst mulig elektronikk og unødvendig fjas :P Jeg personlig foretrekker bøttestoler og coilovers på hverdagsbilen framfor sofa og myk fjæring.

Så en 997 GT3 hadde nok passet ypperlig til mitt behov :D

Edit: 997 GT3 RS 4.0

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...