Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal å se på en 2010 116D på fredag. Den har m-sport pakke, men jeg er ny i bmw-verdenen, så jeg er litt usikker på hva det innebærer. Snakker vi understell, eksteriør og interiør, eller kan du blande som du vil der? Altså, feks m-sport eksteriør og standard understell/interiør.

Finnes det forøvrig noe sted hvor man kan sjekke utstyrslister på bilen? Tenkte på internett, slik at jeg slipper å dra meg til bmw-forhandleren i morgen :P

Skrevet

1-serie M-sport er bl.a.: Ny frontfanger, bakfanger, ratt, girspak og understell (fjærer og dempere). Er nok mye annet smått, men dette er hovedtingene.

Skrevet
Enig i det. Samtidig skjønner de fleste over 14 også at homsebil ikke er noe som menes bokstavelig, det er som regel sagt på fleip.

Over nettet er det ikke så lett å skille en som spøker og en huleboer bestandig. De kan ha relativt lik oppførsel.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å spøke med at mini er en "homsebil" i både tulletråden og bildetråden til vedkommende. Da er det ikke lenger morsom fleip, da er det bare plaging og ødeleggende for bildetråden.

Skrevet
Selger er utilgjengelig pga konferanse. Er derfor jeg spørr her :P

Rublings, skjønner. Høres bra ut. Har nemlig sett noen annonser hvor det reklameres med feks "3 x m-sport". Så jeg lurte på om du måtte velge spesifikt m-sport understell, m-sport interiør osv.

Her er forøvrig annonsen, noen synspunkter? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31344476

90hk diesel... Det hadde jeg ikke orket. Hva med en slik en, når den blir tilgjengelig:

http://www.dinside.no/891171/norgesmode ... lo-blue-gt

140hk bensiner til rundt 250k

Skrevet

Det er jo en 2.0l. Samme motor som i 118D (143 hk). Ringte til ESS angående denne, og ifølge han jeg snakket med så gir chip 180 hk / 450 nm. Hartge bla leverer 170 hk og 350 nm.

Så motoren blir ikke noe sak. :)

EDIT: Jeg skal forøvrig aldri ha VW. VW og Toyota deler førsteplassen over kjedelige biler, hos meg ihvertfall.

Skrevet

Er det ikke mye mindre turbo i denne varianten? Om du får den opp i 180 er det jo gull, da kan du se bort fra mine fordommer mot tulledrivstoffet diesel!

Skrevet
Det er jo en 2.0l. Samme motor som i 118D (143 hk). Ringte til ESS angående denne, og ifølge han jeg snakket med så gir chip 180 hk / 450 nm. Hartge bla leverer 170 hk og 350 nm.

Så motoren blir ikke noe sak. :)

Skulle akkurat til å nevne det, men du kom meg i forkjøpet :wink: Den bilen du har sett på ser da veldig bra ut. Riktig utstyr, grei pris, serviceavtale og lakkbehandling. Sleng på en chip til 6000,- så har du kanonbra bil. 3-dørs ser også best ut :wink:

Skrevet

Flonoen, ifølge ESS er 116 og 118 identiske. Det er forskjell på 120, den har større dyser og større turbo pluss noe annet. Den henter ESS litt over 200 ut av. Så ja, med 180 hk / 450 nm, m-sport understell og RWD, så tror jeg vi snakker GØY.

(Synes det var veldig morsomt at banken gav meg litt lavere rente på billånet, siden bilen er miljøvenlig... :D)

Rublings, Jeg tror det kan bli min første BMW. Er fullstendig enig i at 3-dørs ser best ut. 5-dørs var aldri noe alternativ for meg.

Skrevet
Hva sier dere til d2 racing coilovers på e36? Ja/Nei? 8)

Jeg kjørte på D2 på forrige bilen, og det er _pinnestivt_. Bare sånn at du er advart :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...