Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ikke uvanlig observasjon, kompressorer som er gearet til å lade litt på lavt rpm har sjeldent noe å by på når du har litt rpm på veiva..

Som igjen for meg til å tenkte på.. ESS.. Ryktet er over middels god..

Vell, fjerde slutter på overkant av 200, så når den legger seg i femte og låser seg til 1:1 så detter den en del ned på rpm. Du har jo vortech sin kitt og ESS sin kitt... Er 2 forskjellige typer presser, så har de vel forskjellige kurver også. (rett på meg om jeg tar feil) Men til slutt og sist, gå fra 230 til 320 hk kommer til å hjelpe uansett hva, så frykter ikke at den kommer til å være like lat fra 210-230 og oppover. Er ikke sånn at hk forsvinner helt på toppen, kurven jevner seg bare mere og mere ut. Desuten så har m54b30 top hk på 5900 rpm om jeg ikke husker helt feil. Så med presse på toppen kommer den til å få mere bunn/midt drag, ja, men forsatt en økning på toppen med x antall %.

Skrevet

Som i etter 200 km/t mener du?

Syns min imponerer mest over 180, men det skjer stort sett aldri..

Ps. Vet ikke hvordan motor du har oppi maskinen din, men jeg har jo til tross alt lubben family wagen som får piska seg skjelden gang :P Og kan ikke skryte at den imponerer nor særlig etter 200 km/t. Gull giret er vell 3´e. Da føles den frisk nok på god landevei...

Skrevet

Men fra spøk til revolver, veien etter 200 er lang :(

Kjøp deg 325d eller 525d og få tak i en småsint ESS software, så går det ikke sent over 200 km/t. Er selv helt imponert over draget i 325en (265 hk og 560 nm) over 200 km/t, bare drar og drar til du når 250 km/t og feiger ut selv :wink: Hehe, Sykeste er at den klarer 250 km/t i slak oppoverbakke også, fikk erfart det på en liten sviptur på kontinentet :) Bare ga flatt oppover for å se hvor langt den kom før den ikke greide mer, men ikke faen om den ga seg :wink:

Hvorfor, HVORFOR i alle dager skulle jeg i det hele tatt vurdere satans drivstoff?! Her hjelper det lite om den gjør godt over 250 eller enda mer eller hvis den parkerer 530 osv... Til slutt og sist så er det diesel... Nei takk, for all del, de har kommet seg en del de siste åra og går som fy, men her er det bare bensin på alt, da det er til tross alt riktig drivstoff i en personbil. Olje kan du fyre hus meg, og gass kan du lage mat med. Bil skal ha bensin. Hehe, er ikke din skyld, du kjenner meg til tross alt ikke, men det siste jeg gidder er å handle meg en diesel. Om du drar forbi meg i 250 med diesel, vell, alright. Sånn er livet. Men når vi stopper ved siden av hverandre så er det forsatt du som er traktor hehe Sorry, men det er helt uaktuelt. Som jeg nevner tidligere, så dør ikke m54b30 motor på toppen med presse, selvom den har mest økning på midten... Og den klarer fint å fleske 250 med presse. Er en grunn til jeg så egentlig på 540/530 bensin enn 525/530 oljebrenner. Og igjen, det er min mening ang drivsoff, så drar ikke i gang noe diskusjon. Men det er godt det er noen få tall som er ening med meg på den saken i min vennegjengen. Pluss Jermy har en god holdning til det også :lol:

Skrevet
Hva fant de på å si?

konklusjon:

Søknaden om dispensasjon avslås fordi det ikke foreligger klare fordeler som skal tilsi at dispensasjon bør gis.

Med andre ord komunen vil ikke at folk skal bosette seg her lengre tydeligvis :(

Ja nå er søknaden godkjent :D

Herlig start på helgen (som begynner om 7 timer)! :D

Skrevet

så bra ! skal i møte med en kar idag ang boliger som skal settes opp på ett nyttbyggefelt som bygges rett innafor der jeg bor nå. kanskje det blir huskjøp på meg å nå ;)

Skrevet
Hva fant de på å si?

konklusjon:

Søknaden om dispensasjon avslås fordi det ikke foreligger klare fordeler som skal tilsi at dispensasjon bør gis.

Med andre ord komunen vil ikke at folk skal bosette seg her lengre tydeligvis :(

Ja nå er søknaden godkjent :D

Herlig start på helgen (som begynner om 7 timer)! :D

hva gjorde du/sa du for at dem ombestemte seg?

Skrevet
så bra ! skal i møte med en kar idag ang boliger som skal settes opp på ett nyttbyggefelt som bygges rett innafor der jeg bor nå. kanskje det blir huskjøp på meg å nå ;)

Lykke til da :)

Skrevet

Haha, er ikke tilfeldigvis noe her som jobber i i Evry på helpdesk?

tror de må bli lei av meg snart har vel en 10-20 samtaler værdag :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...