Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må vell registrere til vigo at du skal bli lærling, men den registreringen er vell en stund siden den skylle være inne, du søker om lærlingplasser sjøl, da vet du litt mer ka du går til. Jeg skulle selv vøre lærling i automatikerfager, men droppa lærling siden e gikk 3. År:) bedre lønn med da vet du når du får deg jobb istede i bedrift. Søker du til fagorøve før du slutta på skolen, er det skolen som skal følge deg opp til å ta fagbrev. Den veien jeg valgte. Mykje lurt an kan gjør vetdu!:)

Skrevet
Du må vell registrere til vigo at du skal bli lærling, men den registreringen er vell en stund siden den skylle være inne, du søker om lærlingplasser sjøl, da vet du litt mer ka du går til. Jeg skulle selv vøre lærling i automatikerfager, men droppa lærling siden e gikk 3. År:) bedre lønn med da vet du når du får deg jobb istede i bedrift. Søker du til fagorøve før du slutta på skolen, er det skolen som skal følge deg opp til å ta fagbrev. Den veien jeg valgte. Mykje lurt an kan gjør vetdu!:)

Okey. For jeg ble ferdig på VG3 sommern 2011. Og kun jobbet 80% i butikk siden da, og vil bli lærling, for vet ikke helt hva jeg vil. Så ser på det som en fin mulighet til å komme i gang med noe igjen :)

Skrevet
Lærlingeplasser går det også gjennom vigo nå? Hva gikk du på vgs da Grace? :)

vg1: service & samferdsel

vg2: transport & logistikk

vg3: påbygning til generell studiekompetanse

Skrevet

Jeg snakket med opplæringskontoret innen det jeg nå skal bli(yrkessjåfør). Fikk da servert førerkort klasse CE, G8, G11, alle truck kran og maskinførerbeviser pluss en lærlingkontrakt uten å løfte en finger :) De betaler også bolig da jeg skal gå skole i 3md i hønefoss :P

Skrevet
Jeg snakket med opplæringskontoret innen det jeg nå skal bli(yrkessjåfør). Fikk da servert førerkort klasse CE, G8, G11, alle truck kran og maskinførerbeviser pluss en lærlingkontrakt uten å løfte en finger :) De betaler også bolig da jeg skal gå skole i 3md i hønefoss :P

Nå skal ikke jeg kjøre lastebil heller.

Skrevet

Nei skjønte jo det, men mitt poeng er at.. Snakk med opplæringskontoret innen dit fag så fikser nok de det meste :)

Skrevet
Lærlingeplasser går det også gjennom vigo nå? Hva gikk du på vgs da Grace? :)

vg1: service & samferdsel

vg2: transport & logistikk

vg3: påbygning til generell studiekompetanse

Alle disse studieretningene har forandret navn etter jeg gikk ut av skolen, så jeg har ikke peiling på hva du kan bli... :P Før var det bare byggfag, salg og service, helse og sosial, mekken og allmenn... Hva vil du bli da?

Skrevet

Hiv deg på å søke jobb som logistikk-medarbeider gjennom offshore-virksomheten, Grace! Får du en for eller to innen for, så kanskje du får deg en jobb offshore etterhvert :) Bra lønn og fine friordninger ;)

Skrevet
Bra lønn og fine friordninger ;)

Really? Som at du ikke fikk dratt til Bud to år og rad og nå ikke Gatebil? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Skrevet

Jeg jobber da ikke i oljebransjen heller jeg da ;) Dessuten fikk jeg det jo med meg i år! :D Minus Rudskogen da.. -.-

Skrevet
Hiv deg på å søke jobb som logistikk-medarbeider gjennom offshore-virksomheten, Grace! Får du en for eller to innen for, så kanskje du får deg en jobb offshore etterhvert :) Bra lønn og fine friordninger ;)

Bor på Østlandet da..? Ikke möe oljerigger i Akerelven akkurat :P

Skrevet

Bor på Østlandet da..? Ikke möe oljerigger i Akerelven akkurat :P

Neida, det begrenser seg selvfølgelig om du skal bo der du bor nå :) Men får du jo en jobb offshore, (uansett verd og søke der også vel??), så spiller det jo ingen rolle hvor du bor :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...