Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Motorsykkel er morsomt det, og det å kjøre 2-hjuling på fine sommerdager er fantastisk. Jeg er dog ikke kjent for å ha hellet med meg, så jeg føler statistikkene jobber litt imot meg. Motorsykkel er noe jeg rett og slett ikke tørr.. Kjørt mye moped, og gjort mye dumt med de uten at det har gått galt, men bruk gangetabellen på effekten så føler jeg meg ikke fullt så trygg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at den har gått lenger enn alternativene som ligger på markedet, men prisen burde jo gjøre bot for det.

For min del så synes jeg at E46 generelt ligger kunstig høyt i pris. Om man ser på tilsvarende biler fra andre merker av samme alder, så kan man virkelig begynne å lure på hva som gjør E46 så dyrt, og jeg mistenker at markedet begynner å føle på dette. Spesielt nå som en ny 3-serie er introduser kan det hende E46 havner litt mellom barken og veden... Den begynner å dra på årene, men er fortsatt ganske dyr.. Akkurat din var kurrant priset i forhold til mange andre, men det er jo kjøpers marked, så pris i forhold til andre biler har ikke nødvendigvis så mye å si..

Ja, den har rullet litt mere enn snittet, men samtidig føler jeg den ligger forholdsvis lavt også.

Enig.. Drev å sjekka litt rundt på VW og Audi ala samme bilen (Passat A4 etc) og de ligger jevnt over ikke fult så høyt som E46`n..

Kjøpers marked til gangs føler jeg ja.. Men noe stort mere ned i pris er det nesten ikke vits i å gå.. Da er bruksverdien større enn salgsverdien..

Som flere før meg har nevnt begynner E46 å trekke på årene. Som modell er den snart 15 år gammel. Den er også to generasjoner gammel og lider den samme skjebnen som E36 har gjort inntil nå... en lang tur i skyggenes dal. Når modellen blir gammel nok vil den igjen bli populær hos spesielt interesserte. Den vil imidlertid aldri bli like populær som den var og heller ikke like mye verdt. Det store spørsmålet er om E46 også vil lide den samme skjebnen som E36 og E30... bli en typisk ramponert ungdomsbil med alt hva det innebærer av et ødelagt image som bilmodell.

Idag er nogenlunde originale og hele E36/E30 eksemplarer i enkelte tilfeller faktisk mer verdt enn tilsvarende langt nyere E46 eksemplarer. Slikt føles ikke fornuftig, men dette er hva markedet dikterer for profilerte ikoner som 3-serien. De mer nøkterne 5 og 7-seriene har et mer naturlig verdifall (spesielt innstegsmodellene).

Hva gjør man så når den gode gamle E46´en har en høyere bruksverdi enn handelsverdi? Min holdning er følgende: 1. Aksepter situasjonen, ta tapet som en mann og selg bilen. 2. Aksepter situasjonen, vent med å realisere tapet og kjør lykkelig videre... :)

Mye fornuft i det du sier her ja, Fredrik.. Jeg betalte jo mere for E30`n jeg kjøpte nå enn det jeg legger ut E46`n for...

Sant.. Det blir med tap, eller å fortesette å bruke en god bil.. Alt er lagt til rette for mange tusen km til bak rattet på denne med tanke på vedlikeholdet og oppfølgingen som har vært oppover tiden.. Så slik sett passer den meg utmerket.. Billig i drift, og en kvikk motor.. "Problemet" er at jeg har litt lyst på større bil, og nyere bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...